kiropraktor og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.948 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. april 2010

Fyn

Jeg går simpelthen og døjer sådan med ryggen.... Især i den højre side og jeg føler (næsten) ikke jeg kan noget. Det gør bare nas! Og ja, jeg er højgravid (36 + 2), så man får vel lidt smerter... men alligevel så orker jeg ikke at døje med det det næste stykke tid.

Derfor overvejer jeg nu at gå til en kiropraktor. Jeg har fået anbefalet en god en hvor jeg bor...men bliver alligevel betænkelig. Er der nogen der har prøvet det og kan give en anbefaling eller advarsel?

Mange søndags-aften-hilsner

C.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

B&J

Har ikke prøvet det men syntes da du skal det kunne da være dejligt og du kunne slappe af for tænk hvis du har rigtigt ondt når du skal føde for ved ikke hvad der skete for min højre side da jeg skulle føde den gjorde sindsygt ondt og fatter det stadig ikke og efter jeg havde født puf så var det væk og massage er jo dejligt

Anmeld

18. april 2010

Tina2

Fyn skriver:

Jeg går simpelthen og døjer sådan med ryggen.... Især i den højre side og jeg føler (næsten) ikke jeg kan noget. Det gør bare nas! Og ja, jeg er højgravid (36 + 2), så man får vel lidt smerter... men alligevel så orker jeg ikke at døje med det det næste stykke tid.

Derfor overvejer jeg nu at gå til en kiropraktor. Jeg har fået anbefalet en god en hvor jeg bor...men bliver alligevel betænkelig. Er der nogen der har prøvet det og kan give en anbefaling eller advarsel?

Mange søndags-aften-hilsner

C.

Jeg var ved kiropraktor et par gange i starten af graviditeten, for jeg har døjet med bækkenløsning de andre gange, og det har i hvert fald gjort godt:-)

Har intet mærket til BL (endnu!!) og håber det bliver væk.... Men mærker jeg det mindste tager jeg til kiropraktor igen :-)

Anmeld

18. april 2010

isimaven

Hej Fyn!

Jeg har været hos kiropraktor flere gange i begge mine tidligere graviditeter og det hjælper absolut på rygsmerter og andre skavanker... Så jeg vil da ikke tøve med at gøre det igen i denne graviditet

Så mit råd er at gøre det for det er da ikke rart at skulle døje med rygsmerter oven i alt andet når du skal føde

held og lykke med det hele

hilsen Isimaven 12+0

Anmeld

19. april 2010

Pocha

Jeg har ikke selv gået til kiropraktor under min graviditet, men gik en del inden. Jeg er fra Odense, og kan varmt anbefale Birgitte Slæbæk, som jeg også har brugt til min datter fra hun var spæd. Hun ligger på Middelfartvej, lige ved føtex i Odense.

Jeg overvejer det faktisk også selv, da jeg indimellem døjer med meget ondt i venstre side af ryggen/ballen.

Rikke

Anmeld

21. april 2010

Fyn

Hej Piger,

Tusind tak for jeres svar.... Jeg lyttede til jer og endte med at gå til kiropraktor. Havde inden da fået en anden anbefalet end Birgitte Slæbæk (ellers tusind tak, Rikke), så jeg endte hos en på Vestergade i Odense...

Jeg var derinde går. Han hørte på min historie, pressede to gange på ryggen og sagde han ikke ville gøre mere, når jeg var så gravid. Det hjalp lige efter...men ikke så meget som jeg håbede. Skal retur igen imorgen....Hmmm..håber godt nok det giver pote. Jeg orker ikke hvis det er "penge lige ud i luften"... Grrrr...

C.  

Anmeld

21. april 2010

Pocha

Jeg har nu selv taget mig sammen og bestilt en tid, og skal afsted i dag kl. 9, og er også megt spændt på om det hjælper.

Rikke

Anmeld

21. april 2010

Loa

Jeg går også til kiropraktor, men har samme oplevelse af at det hjælper lige bagefter, men kort tid efter igen, har jeg ondt igen....

"Trøster" mig med at det muligvis ville være endnu værre hvis jeg ikke gik til kiropraktor.........

Anmeld

22. april 2010

Fyn

Loa skriver:

Jeg går også til kiropraktor, men har samme oplevelse af at det hjælper lige bagefter, men kort tid efter igen, har jeg ondt igen....

"Trøster" mig med at det muligvis ville være endnu værre hvis jeg ikke gik til kiropraktor.........

Selvfølgelig - det er en god tanke at have. At det ville være endnu værre hvis man ikke gik. Jeg skal igen idag. Spændt på  om det løsner helt op eller hur...

Anmeld

22. april 2010

AWO

Har du evt. prøvet en fysioterapeut?

Jeg går både til kiropraktor og fys, fordi jeg har en stiv lænd og et stift bækken, hvilket har givet en del problemer og smerter.

Kiropraktoren har helt sikkert hjulpet, men det har desværre ikke været nok. Man skal også passe på med at gå for meget til kiropraktor, da leddene jo tit bliver meget løse under en graviditet, og h*n så løsner dem endnu mere.

Her kan en fys så gå ind og arbejde med musklerne, der tit bliver rigtig spændte af de forandringer, der sker med kroppen.

Ved mig har det været nødvendigt med en kombination af begge ting - måske er det også en mulighed for dig?

Kh Anke - hvis mor er fys

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.