Er min læge helt åndsvag eller er jeg overpylret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2010

leneholst

Jeg kom til lægen 9 uger efter sidste mens.

Mht til scanning skal du jo også være så langt, at der er noget at se. Det der er vigtigt ved at få fastsat termin i starter er jo bare at få nakkefoldscanningen til at passe, så den kan bruges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

DortheSimonsen

Chr.Kristiansen skriver:

Hej til jer allesammen derude...

Jeg er ny herinde og er så glad for alle de gode debatter, så tusind tak for det

Jeg går rundt og er mega bekymret for om min læge er helt åndsvag. Sagen er den at jeg stoppede med at tage mine p-piller i August, med ønsket om at blive gravid. Jeg havde normal menstruation i september og oktober, men så stoppede den.. Jeg tog tests og var ved lægen, men jeg var ikke gravid.  Sidst i januar var jeg igen ved lægen hvor jeg fik taget blodprøver som heller intet viste. Så fik jeg en tid til en ultralydsscanning af underlivet (Indvendig) for min læge mente at der måtte være noget galt. en uge inden jeg skulle til scanningen testede jeg igen og den var posetiv, det var den 1. april... Jeg ringede selvfølgelig til min læge og forklarede hende at nu var jeg altså gravid Hun gav mig en tid til den 28. April og sagde at vi havde god tid og jeg ikke behøvede at komme før...

Mit store spørgsmål er så... Er det normalt at man først kommer til den første svangerskabsundersøgelse ved lægen 4 uger efter man har opdaget at man er gravid?

Jeg har jo ingen mulighed for at vide hvor langt jeg er henne og det har min læge jo heller ikke. Måske er jeg bare pylret, men det er min første graviditet og bliver helt bange for at der er noget galt når jeg ikke har haft min mens. i så lang tid.

Undskylder det lange indlæg, men synes at det er lidt kompliceret at forklare...

Hejsa.

Først og fremmest - stort tillykke!

Da jeg opdagede jeg var gravid ringede jeg til lægen og kom til første graviditetsundersøgelse allerede to dage efter. Så forstår ikke, hvorfor du skal vente så længe!

Held og lykke med det hele  

Anmeld

19. april 2010

XXSS

Jeg blev sendt til ultralydsskanning for terminfastlæggelse omkring uge 6. (det troede lægen jeg var i), men var ikke så langt henne så måtte komme igen ugen efter. Du skal jo også have optaget journal.

For mig var det også omkring uge 5-7. 

Tanja

Anmeld

19. april 2010

Skouboe

Jeg fik at vide af min læge at man normalt fik 1. undersøgelse mellem uge 8 & 10. Dette er bl.a. fordi man normalt får taget blodprøven til double testen (NF) og man skal være 8 fulde uger henne før den kan tages.

Tidligere fik man den før, fordi man der også fik lavet en graviditetstest, men testene i dag er så gode at hvis de viser positiv, så er man gravid. Den ekstra de laver hos lægen er bare for en sikkerheds skyld (hvis de overhovedet laver en).

Man skal også være et stykke henne før de kan se noget på en scanning (mener min læge sagde ca. 7 uger for hjerteblink og terminsfastsættelse) og det kunne lyde som om din læge (måske på baggrund af dine negative tests) ikke vurderer at du er så langt henne at det kan betale sig.

Anmeld

21. april 2010

mortilfreja

Chr.Kristiansen skriver:

Hej til jer allesammen derude...

Jeg er ny herinde og er så glad for alle de gode debatter, så tusind tak for det

Jeg går rundt og er mega bekymret for om min læge er helt åndsvag. Sagen er den at jeg stoppede med at tage mine p-piller i August, med ønsket om at blive gravid. Jeg havde normal menstruation i september og oktober, men så stoppede den.. Jeg tog tests og var ved lægen, men jeg var ikke gravid.  Sidst i januar var jeg igen ved lægen hvor jeg fik taget blodprøver som heller intet viste. Så fik jeg en tid til en ultralydsscanning af underlivet (Indvendig) for min læge mente at der måtte være noget galt. en uge inden jeg skulle til scanningen testede jeg igen og den var posetiv, det var den 1. april... Jeg ringede selvfølgelig til min læge og forklarede hende at nu var jeg altså gravid Hun gav mig en tid til den 28. April og sagde at vi havde god tid og jeg ikke behøvede at komme før...

Mit store spørgsmål er så... Er det normalt at man først kommer til den første svangerskabsundersøgelse ved lægen 4 uger efter man har opdaget at man er gravid?

Jeg har jo ingen mulighed for at vide hvor langt jeg er henne og det har min læge jo heller ikke. Måske er jeg bare pylret, men det er min første graviditet og bliver helt bange for at der er noget galt når jeg ikke har haft min mens. i så lang tid.

Undskylder det lange indlæg, men synes at det er lidt kompliceret at forklare...

Hej..

Er lige lidt nysgerrig om du har fået talt med lægen eller måske en gynækolog??

Kram

Anmeld

24. april 2010

Chr.Kristiansen

Så fik jeg snakket med min læge...

Jeg forklarede min læge mine bekymringer og hun var meget forstående og venlig. Hun kunne så fortælle mig at det ganske enkelt er for at hun er sikker på at kunne mærke livmoderens udvidelse at jeg først har en tid i næste uge.. -Og det var der jo nogen herinde der havde fortalt mig også Så nu er jeg helt rolig Mht. Scanninger skal jeg også bare tage det roligt, for vi skal nok nå det hele... Og desuden fortalte hun også at de fleste får morgenkvalmen osv. i uge 6 og at graviditetstesten først viser posetiv i uge 5. Så hun regnede stærkt med at jeg på nuværende tidspunkt er i uge 9 Så det er hvad vi går ud fra...

Tusind tak for alle svarene herinde... Det hjælper mig virkelig meget når jeg sidder her og intet aner om graviditet og derfor bliver helt pylret...

Anmeld

24. april 2010

june1987

hejsa..

ja det er meget normalt de tager den i 7-8graviditets uge som er 4 uger fra du tester posetiv.da de også skal tage blodprøve osv. og jeg synes det er godt nok at først ses der man skal jo lige have lov at vænne sig til tanken og finde ud af hvad man vil uanset om det er et ønske barn eller ej..

tillykke med maven 

Anmeld

24. april 2010

Chr.Kristiansen

june1987 skriver:

hejsa..

ja det er meget normalt de tager den i 7-8graviditets uge som er 4 uger fra du tester posetiv.da de også skal tage blodprøve osv. og jeg synes det er godt nok at først ses der man skal jo lige have lov at vænne sig til tanken og finde ud af hvad man vil uanset om det er et ønske barn eller ej..

tillykke med maven 

Jah det er en stor mundfuld at vænne sig til at skulle være mor synes jeg.. Også selvom det uden tvivl er et ægte ønskebarn

-Og mange tak, går lige nu og glæder mig over at der allerede er kommet en lille smule mave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.