Er min læge helt åndsvag eller er jeg overpylret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.529 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. april 2010

Chr.Kristiansen

Hej til jer allesammen derude...

Jeg er ny herinde og er så glad for alle de gode debatter, så tusind tak for det

Jeg går rundt og er mega bekymret for om min læge er helt åndsvag. Sagen er den at jeg stoppede med at tage mine p-piller i August, med ønsket om at blive gravid. Jeg havde normal menstruation i september og oktober, men så stoppede den.. Jeg tog tests og var ved lægen, men jeg var ikke gravid.  Sidst i januar var jeg igen ved lægen hvor jeg fik taget blodprøver som heller intet viste. Så fik jeg en tid til en ultralydsscanning af underlivet (Indvendig) for min læge mente at der måtte være noget galt. en uge inden jeg skulle til scanningen testede jeg igen og den var posetiv, det var den 1. april... Jeg ringede selvfølgelig til min læge og forklarede hende at nu var jeg altså gravid Hun gav mig en tid til den 28. April og sagde at vi havde god tid og jeg ikke behøvede at komme før...

Mit store spørgsmål er så... Er det normalt at man først kommer til den første svangerskabsundersøgelse ved lægen 4 uger efter man har opdaget at man er gravid?

Jeg har jo ingen mulighed for at vide hvor langt jeg er henne og det har min læge jo heller ikke. Måske er jeg bare pylret, men det er min første graviditet og bliver helt bange for at der er noget galt når jeg ikke har haft min mens. i så lang tid.

Undskylder det lange indlæg, men synes at det er lidt kompliceret at forklare...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

mortilfreja

Chr.Kristiansen skriver:

Hej til jer allesammen derude...

Jeg er ny herinde og er så glad for alle de gode debatter, så tusind tak for det

Jeg går rundt og er mega bekymret for om min læge er helt åndsvag. Sagen er den at jeg stoppede med at tage mine p-piller i August, med ønsket om at blive gravid. Jeg havde normal menstruation i september og oktober, men så stoppede den.. Jeg tog tests og var ved lægen, men jeg var ikke gravid.  Sidst i januar var jeg igen ved lægen hvor jeg fik taget blodprøver som heller intet viste. Så fik jeg en tid til en ultralydsscanning af underlivet (Indvendig) for min læge mente at der måtte være noget galt. en uge inden jeg skulle til scanningen testede jeg igen og den var posetiv, det var den 1. april... Jeg ringede selvfølgelig til min læge og forklarede hende at nu var jeg altså gravid Hun gav mig en tid til den 28. April og sagde at vi havde god tid og jeg ikke behøvede at komme før...

Mit store spørgsmål er så... Er det normalt at man først kommer til den første svangerskabsundersøgelse ved lægen 4 uger efter man har opdaget at man er gravid?

Jeg har jo ingen mulighed for at vide hvor langt jeg er henne og det har min læge jo heller ikke. Måske er jeg bare pylret, men det er min første graviditet og bliver helt bange for at der er noget galt når jeg ikke har haft min mens. i så lang tid.

Undskylder det lange indlæg, men synes at det er lidt kompliceret at forklare...

Hej

Først og fremmest tillykke med den positive test.

Kan godt forstå du er bekymret. Synes du skal tage kontakt til din læge igen og kræve at blive scannet med det samme. Det har du ret til. Eller også kontakt en gynækolog som kan hjælpe dig.

Håber du snart får vished og alt er som det skal være

Kram

Anmeld

18. april 2010

Corn

Når I ikke har skyggen af chance for at vide hvor langt henne du er, så forstår jeg det heller ikke.

Men ellers har mine lægebesøg ligget indenfor de første 10 uger af graviditeten.

Men pøj pøj med det

Anmeld

18. april 2010

Chr.Kristiansen

Tusind tak for svarerne! Det beroliger mig en del! Jeg prøver at ringe til  en gynækolog og se om ikke jeg kan få en tid...

Det er jo også super træls ikke at kunne følge "rigtigt" med i den lilles udvikling...

Knus

Anmeld

18. april 2010

Muffinmus

begge gange har jeg været til undersøgelse i 10 uge ca.....

Anmeld

18. april 2010

Lone Jakobsen

tillykke med den posetive test.

kan sørme godt forstå du er frusteret. du aner jo ikke om du går glip af nakke fold scanning....når du ikke aner hvor langt du er henne. tror jeg ville ringe og brokke mig så højlydt at de blev nød til at scanne dig

Anmeld

18. april 2010

Chr.Kristiansen

Ja jeg er også kommet frem til at min læge får et vredt opkald imorgen tidlig...

Synes det er for dårligt at man ikke kan stole på at lægen har styr på det når man sidder som 1.gangs gravid...

Men det hjælper på mine bekymringer at få opbakning herinde

Anmeld

19. april 2010

morethanperfect

Hej

Tillykke

Der gik ligeså længe før jeg kom til læge efter jeg havde ringet . Syns det var lang tid , og forstår godt du er lidt irriteret .. 

Anmeld

19. april 2010

anna-jonas

Chr.Kristiansen skriver:

Tusind tak for svarerne! Det beroliger mig en del! Jeg prøver at ringe til  en gynækolog og se om ikke jeg kan få en tid...

Det er jo også super træls ikke at kunne følge "rigtigt" med i den lilles udvikling...

Knus

Man skal have en henvisning fra egen læge, for at få tid hos en gynækolog.

Det er normalt, at man først ser lægen i uge 8-10 stykker. Men hvis du forklare problemet, er jeg da sikker på, at du kan komme til inden, og evt. få en tid til scanning, så i kan fastlægge termin.

Tillykke forøvrigt..............det er det bedste, du har begivet dig ud på.

Mette

Anmeld

19. april 2010

FruHolm <3

hej

synes det er et underligt svar. min læge tog mig ind i 6 uge sidst og havde desærre en SA kort efter . men er nu gravid igen og har en tid igen om 14 dage når jeg er i 6 uge får så også en tidlig scanning fordi jeg blev gravid igen efter min SA inden jeg fik min mens

kram og held og lykke herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.