Gravid med nr. 2 og bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. april 2010

henh01

Hej.

Jeg har ofte med interesse læst jeres indslag, og tænkte at I netop kunne være det rette forum for mig at søge lidt hjælp. Jeg er gravid med nr. 2 i 9. uge. Har en pige på snart 6 år fra et tidligere forhold. Denne graviditet skulle være en dejlig begivenhed for min kæreste og jeg, men jeg er simpelthen blevet så bange for at komme til at stå alene med 2 og tilmed med 2 forskellige mænd. Er der nogle af jer der har erfaringer med dette? Min kæreste og jeg er rigtig glade for hinanden og ønsker os brændende et barn, men efter jeg så de to streger er jeg blevet i tvivl om om vi kan klare det.

Håber nogle af jer har erfaringer med børn med forskellige fædre )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

slettet_7530

Tillykke med graviditeten.

Hvorfor skulle der opstå problemer  hvis jeg skal råde dig er jeg nødt til at vide noget mere også selvom mine børn har samme far.

Anmeld

17. april 2010

henh01

Tak )

Jeg ved ikke hvorfor det skal gå galt. Min kæreste og jeg har været kærester i  8 mdr hvilket i min verden ikke altid er grobund nok for  et solidt fundament, men vi kender hinanden fra vores tidligere arbejde, og planlagde graviditen i fællesskab. Jeg tænker bare at dét at få barn nr 2 er ti gange hårdere end at have 1 barn. Det skal dertil siges at jeg (ufrivilligt) har været alene med min datter det meste af tiden, hvilket ikke er nemt sideløbende med udd mm.

Anmeld

18. april 2010

Lone Jakobsen

hejsa

tillykke med din graviditet

nu er jeg selv mor til 4 dejlige børn, med 3 forskellige fædrer.....og jeg tror ikke det er mere vanskeligt at få nr. 2 med en anden far, end hvis du havde fået 2 med den samme. eneste forskel er at du har mere erfaring på området....og alt er nyt for ham. hvis han glæder sig lige så meget som dig...kan jeg ikke se hvad problemet skulle være.

mange hilsner

Lone

Anmeld

18. april 2010

henh01

hvor er det dejligt at høre om andre der har flere fædre til sine børn.. ) Han glæder sig mere end jeg, han er slet ikke til at skyde igennem. I bund og grund tror jeg også bare jeg skal lade være at tænke hvad andre tænker når jeg vælger at få nr 2 med nr 2. Det er jo snarere mere normen end reglen i dagens samfund.

Anmeld

18. april 2010

Soap

Hej jeg må tilstå at jeg kan ikke se hvad forskellige fædre har med antallet af børn at gøre ?

Jeg har altid sagt at man skal ikke få flere børn end man er villig til at stå alene med, gældende for både manden og kvinden, da livet jo er uforusigeligt og man ved aldrig hvad der sker 

Anmeld

18. april 2010

henh01

Det tænker jeg heller ikke at det har nogen som sådan betydning. Men mine erfaringer med min datter fortæller mig at en "skilsmisse" - hveranden weekends far mm ofte ikke er det optimale for barnet, hvorfor jeg frygter at stå i sammesituation og tilmed med et puslespil hvor 3 parter bliver involveret. Men satser nu ikke på at vi skal gå fra hinanden - det er bare nogle af mine frygter. )

Anmeld

18. april 2010

Mumto3

Jeg har en veninde som stod i samme situation som dig. Hun var vildt bange, og følte at hun blev 'sådan en der bare havde børn med forskellige mænd', og sådan så hun slet slet ikke sig selv!

I dag 4 år efter lever de stadig sammen og har det rigtig godt, og manden er lige meget far for begge børn.

Derudover har jeg også en del veninder som også først har fået et barn med en, for så senere at møde en anden de også har fået barn med, og de har det alle godt med det valg, og alle lever faktisk stadig sammen med faren til deres barn nr 2 (og nr 3).

Anmeld

18. april 2010

Lone Jakobsen

henh01 skriver:

hvor er det dejligt at høre om andre der har flere fædre til sine børn.. ) Han glæder sig mere end jeg, han er slet ikke til at skyde igennem. I bund og grund tror jeg også bare jeg skal lade være at tænke hvad andre tænker når jeg vælger at få nr 2 med nr 2. Det er jo snarere mere normen end reglen i dagens samfund.

det er helt naturligt at du tænker sådan.

vi bor i en mindre by, og jeg har da ofte (især i starten) spekuleret meget over hvad folk tænkte. ved mine børn er der nemlig ingen tvivl om at de har forskellige fædre....men jeg plejer at betegne os som en "moderne familie"

Anmeld

18. april 2010

Soap

Jeg syns du skal nyde din graviditet og lade være tage sorgerene på forskud så vidt det er muligt 

Jeg kan sagtens forstå din frygt da du jo har prøvet det tidligere at blive ufrivilligt enlig men du skal jo også huske at din nuværende ikke er din eks 

Jeg ønsker dig stort tillykke med din graviditet og håber du kommer til at nyde den i fulde drag uden for mange bekymringer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.