Hjælp-Hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Joan ( Smallie )

linselouise skriver:

tak piger, det er bare dejligt at høre hvordan andre også gør

En anden ting vedr. afføring: Ja den er jo ændret og blevet mere hård og fast efter han får mos og grød. Jeg er dog i tvivl om han har hård mave. Men han piver ikke når han skal af med det, dog presser han rimelig meget og længe før det kommer. Er der grund til at tro at han har hård mave? Eller skal jeg først reagere hvis han begynder at klynke når han skal af med det?

Det er det kartoffelmos du giver ham der gør det. Ved ikke om det er pulver eller om du selv laver det men hvis du selv laver det så put nogen flere grønsager i.

Min datter fik også lidt hård mave af det og så kom der bare flere gulerødder i så var den i vinkel igen.

Knægten der har der aldrig været noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

L.J.L

Joan ( Smallie ) skriver:

Det er det kartoffelmos du giver ham der gør det. Ved ikke om det er pulver eller om du selv laver det men hvis du selv laver det så put nogen flere grønsager i.

Min datter fik også lidt hård mave af det og så kom der bare flere gulerødder i så var den i vinkel igen.

Knægten der har der aldrig været noget.

jeg tænkte nok det var mosen. Jeg prøver med lidt flere gulerødder næste gang

Jeg tænker også at prøve med noget broccoli, men hvordan tilbereder jeg det?

Anmeld

17. april 2010

Joan ( Smallie )

linselouise skriver:

jeg tænkte nok det var mosen. Jeg prøver med lidt flere gulerødder næste gang

Jeg tænker også at prøve med noget broccoli, men hvordan tilbereder jeg det?

dem koger du også bare. Du kan bare putte dem i sammen med det andet så er de meget bløde og det er ikke noget problem at mose dem.

Siger han ikke selv til når han er mæt?

Anmeld

17. april 2010

L.J.L

kan jeg blande kartofler, gulerødder og broccoli til en mos?

Og hvordan med frugtmos? Det havde jeg tænkt at lave til ham i næste uge. pære og æble, skal der stadig en smørklat i når det er frugtmos?

Nej jeg synes ikke han selv siger fra endnu. Han kan næsten bare blive ved med at spise, og han vejer jo altså godt allerede. Han er 4½ mdr og vejer 8 kilo...

Anmeld

17. april 2010

Joan ( Smallie )

linselouise skriver:

Og hvordan med frugtmos? Det havde jeg tænkt at lave til ham i næste uge. pære og æble, skal der stadig en smørklat i når det er frugtmos?

Nej jeg synes ikke han selv siger fra endnu. Han kan næsten bare blive ved med at spise, og han vejer jo altså godt allerede. Han er 4½ mdr og vejer 8 kilo...

He he han lyder som min søn da han var 5 måneder vejet han 9,1 kg og det var på 2 grød måltider og så ammet for resten

Du kan blande det i en mos du syntes du skal måske bare passe på det ikke bliver alt for mange ting men ja de 3 ting brugte jeg meget til mine unger.

Og ved frugt mos skal der ikke smør i. Du koger det bare så de er kogt ud så kan du lave til nogen dage de kan nemt holde sig 3 dage på køl.

Jeg brugte meget det at lave en større potion og så fryse dem ned i isterning bakker og når jeg så lavet risgrød til dem så kølet jeg det ned med et par frossen frugt terninger så gik der noget hurtigere.

Anmeld

17. april 2010

L.J.L

Ej det er sgu virkelig dejligt du gider at hjælpe

9 kilo!! det lyder jo lidt vildt, men det er jo der vores er på vej hen, puuhh jeg kan jo snart ikke slæbe rundt på ham mere!

Så tror jeg jeg vil prøve med lidt brocoli og frugt i næste uge. Jeg har købt en isterningebakke specielt til babymad som jeg venter at få hjem her en af dagene, så er det noget nemmere at fryse maden ned synes jeg.

Putter du frugtmos i risgrøden? Det var egentlig smart, synes nemlig ikke det har nogen smag overhovedet.

Anmeld

17. april 2010

slettet_7530

line melias mor skriver:

lige et spoørgsmål selv om du forventer svar men må de godt få majsvælling til om natten syntes bare der står fra 6 måneder på pakken?

Det er et EU direktiv der har gjort at de skulle skrive fra 6 mdr i stedtfor, samtidigt understøtte det sundhedsstyrelsens ammepolitik

Anmeld

17. april 2010

slettet_7530

linselouise skriver:

Du skal passe på hans lille mave, grønt og frugt er ret stærkt for så lille en mavse, jeg tro du skal holde dig til kartoffel og gulerod, så om 14 dages tid kan du introducere brocoli og så kører det en periode, når så han er fortrolig med det så er han over 6 måneder så kan du introducere en skefuld æblemos elelr pæremos i grøden.

Gå langsomt frem deres maver er sarte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.