Hjælp-Hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. april 2010

L.J.L

Min søn er 4½ mdr. gammel og har fået mos og grød siden han blev 4 mdr. Han fik de første 2 uger ca. 100 ml. kartoffel/gulerodsmos eller risgrød om dagen, 200 ml. majsvælling til natten og amning for resten (ca. 5-6 gange i døgnet).

Jeg er nu gået op til 2 skemåltider om dagen. ca. 200 ml risgrød om eftermiddagen og 100ml. kartoffelmos om aftenen, han får stadig 200ml. vælling til natten og amning for resten (ca. 5-6 gange i døgnet).

Er det nok, for meget, for lidt? Hvor meget får jeres at spise?

Kan han selv finde ud af at stoppe med grøden hvis han er mæt? Synes bare han spiser og spiser. Jeg lavede en ordentlig portion risgrød til ham idag og han åd sgu det hele. Hvornår er meget for meget?

Håber virkelig på lidt hjælp herinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

line melias mor

lige et spoørgsmål selv om du forventer svar men må de godt få majsvælling til om natten syntes bare der står fra 6 måneder på pakken?

Anmeld

17. april 2010

L.J.L

Jeg spurgte min sp om det samme, og hun sagde at grunden til at de skriver 6 mdr. på pakkerne er fordi sundhedsstyrelsen har gjort krav på at det står der fordi de ønsker at man ammer så længe som muligt og helst til minimum 6 mdr. alderen. Så det er ikke fordi det er "farligt" for babyen at få det fra 4 mdr.

Anmeld

17. april 2010

L.J.L

kan det passe at der slet ingen er med et godt svar til mig?

Anmeld

17. april 2010

L.J.L

17. april 2010

mor-til-vanessa

linselouise skriver:

Min søn er 4½ mdr. gammel og har fået mos og grød siden han blev 4 mdr. Han fik de første 2 uger ca. 100 ml. kartoffel/gulerodsmos eller risgrød om dagen, 200 ml. majsvælling til natten og amning for resten (ca. 5-6 gange i døgnet).

Jeg er nu gået op til 2 skemåltider om dagen. ca. 200 ml risgrød om eftermiddagen og 100ml. kartoffelmos om aftenen, han får stadig 200ml. vælling til natten og amning for resten (ca. 5-6 gange i døgnet).

Er det nok, for meget, for lidt? Hvor meget får jeres at spise?

Kan han selv finde ud af at stoppe med grøden hvis han er mæt? Synes bare han spiser og spiser. Jeg lavede en ordentlig portion risgrød til ham idag og han åd sgu det hele. Hvornår er meget for meget?

Håber virkelig på lidt hjælp herinde.

hmm ved ikke lige hvad jeg skal svare. kan kun skrive hvordan jeg min datter spiser så kan du se om det er nogen hjælp

nat: amning

morgen: grød og amning ( hvis hun vil ammes efter )

formiddag: amning

eftermiddag: amning

sen eftermiddag: grød ( som regel ved 5 6 tiden )

aftensmad lige inden hun bliver puttet: amning

hun er som regel i seng ved en 7 8 tiden.

så hun bliver ammet 5 gange, måske 6.

min datter siger selv stop, når hun ikke vil have mere og det gældr både grød og amning. hun åbner simpelhen ikke munden eller virker uinterreseret idet. er sikker på din søn selv siger stop.

min datter er næsten 4 1/2 måned. håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

17. april 2010

L.J.L

Tusind tak for dit svar Liv. Ja det er bare super rart lige at høre fra andre hvordan de gør tingene, for når man er nybagt mor og aldrig har prøvet det før kan man godt blive lidt usikker og lost ind imellem

Jeres madskema ligner ret meget vores, så det kan jo ikke være helt forkert det vi gør herhjemme.

Anmeld

17. april 2010

Joan ( Smallie )

Hvis han virker tilpas så er det jo lige som det skal være.

Mine unger er startet på grød når de var 4 måneder og de har været klar til det. Den første ude fik de ikke lov at spise alt hvad de kunne men blev stille og roligt sat op og efter 14 dage er der så kommet et måltid mere på. De er også blevet ammet og det er jo lidt svært at vide hvor meget de tager når de ammer.

Men igen hvis han virker tilpas og hans afførning ikke er hård og han kæmper med at komme af med det så er det jo fint.

Kom lige til at tænke på den opskrift jeg havde på risgrød blev til 2 dl og når de havde spist dem fik de altså ikke mere så blev de ammet for resten hvis de var mere sulten.

Anmeld

17. april 2010

mor-til-vanessa

linselouise skriver:

Tusind tak for dit svar Liv. Ja det er bare super rart lige at høre fra andre hvordan de gør tingene, for når man er nybagt mor og aldrig har prøvet det før kan man godt blive lidt usikker og lost ind imellem

Jeres madskema ligner ret meget vores, så det kan jo ikke være helt forkert det vi gør herhjemme.

ja man er helt lost engang imellem. kan huske jeg var hundræd for i starten at jeg ikke havde nok mælk og om hun nu også fik nok at spise. selvom hun jo så rimelig velnæret ud, var jeg alligevel bekrymret og fik hende vejet hver 2.uge

men det hører sig nok til at være mor. er sikker på du gør et godt job

Anmeld

17. april 2010

L.J.L

tak piger, det er bare dejligt at høre hvordan andre også gør

En anden ting vedr. afføring: Ja den er jo ændret og blevet mere hård og fast efter han får mos og grød. Jeg er dog i tvivl om han har hård mave. Men han piver ikke når han skal af med det, dog presser han rimelig meget og længe før det kommer. Er der grund til at tro at han har hård mave? Eller skal jeg først reagere hvis han begynder at klynke når han skal af med det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.