PH - sjov og spas eller moralsk afgrund ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

L.J.L

I.E.K. skriver:

Jeg tænker heller ikke at et TV-show gør børn til det de er, men medierne har generelt en meget stor indvirken på dem og syntes at tendens er skræmmende når man ser fx cult-reklamer, PH mm. Jeg afslutter en 9.kl her til sommer og sidste år dukkede flere af piger op i de "sex-kostumer" man kan købe på diverse hjemmesider - klæde ud som frække sygeplejesker, bunnies osv. Hvad er det for et kvindesyn der er ved at komme?

Selvfølgelig har vi som forældre et ansvar for at tale med dem om disse ting, men derfor syntes jeg efterhånden vi er på et skråplan i underholdnings- og reklamebranchen.

Jeg tror meget nemt at man kan skyde skylden på et tv-show hvis ens datter render i skole i et playboy-bunny kostume, men hvor var moren eller faren inden datter gik ud af døren udkldt som en fræk kanin, om morgenen?

Helt ærligt, og min helt personlige mening, uden at støde nogle, jeg synes det er en dårlig undskyldning for at man ikke har formået at give sine børn de rette værdier her i livet, hvis de render rundt i skolen i små bikiner eller lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

Mum33

linselouise skriver:

Jeg tror meget nemt at man kan skyde skylden på et tv-show hvis ens datter render i skole i et playboy-bunny kostume, men hvor var moren eller faren inden datter gik ud af døren udkldt som en fræk kanin, om morgenen?

Helt ærligt, og min helt personlige mening, uden at støde nogle, jeg synes det er en dårlig undskyldning for at man ikke har formået at give sine børn de rette værdier her i livet, hvis de render rundt i skolen i små bikiner eller lign.

Det er ikke "at-skyde-nogen-skyld. Der er bare tale om en påvirkning og det syntes jeg ikke man kan benægte. Forældrene påvirker vores dejlige børn (og forhåbentlig mest) - men hvad med dem hvis forældre ikke er noget godt forbillede, hvor henter de deres værdier fra? Vi har som forældre desværre ikke 100% indflydelse på vores børn ......

Anmeld

17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har slet ikke tempement til at se det da jeg ryger op i det røde felt over deres mangel på IQ (håber virkelig de er klogere og mere fornuftige i virkeligheden)

Men jeg tror det er forældrenes opgave at lære deres børn at forholde sig kritisk til de programmer.

Anmeld

17. april 2010

line melias mor

jeg syntes absolut ikke man kan give forældrene skylden for at deres børn vælger at celtage i et reality show. man behøver ikke at have været en dårlig forældre eller et dårligt forbilled for sine børn. man kan sagtens have givet dem den bedst mulige opdragelse og alligevel vil der altid være de børn der skejer ud eller gør stik modsat af hvad de er blevet opdraget til.

jeg ville aldrig se det som et personligt nederlag hvis mit barn valgte at gøre noget jeg ikke havde opdraget hende til. jeg ville støtte mit barn mest muligt.. selvfølgelig ville jeg komme med de råd jeg nu havde og sikkert også råde hende til at lade være men i sidste ende er det mit barns beslutning såfremt hun selvfølgelig er myndig.

Anmeld

17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
line melias mor skriver:

jeg syntes absolut ikke man kan give forældrene skylden for at deres børn vælger at celtage i et reality show. man behøver ikke at have været en dårlig forældre eller et dårligt forbilled for sine børn. man kan sagtens have givet dem den bedst mulige opdragelse og alligevel vil der altid være de børn der skejer ud eller gør stik modsat af hvad de er blevet opdraget til.

jeg ville aldrig se det som et personligt nederlag hvis mit barn valgte at gøre noget jeg ikke havde opdraget hende til. jeg ville støtte mit barn mest muligt.. selvfølgelig ville jeg komme med de råd jeg nu havde og sikkert også råde hende til at lade være men i sidste ende er det mit barns beslutning såfremt hun selvfølgelig er myndig.

Jeg tror heller ikke man kan give forældrene skylden for at de tilmelder sig. Men når 12-14 årige bruger deltagerne som rollemodeller må forældrene træde ind. Fx med at forklare at det er tv og ikke har noget med virkeligheden at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.