I.E.K. skriver:
Jeg tænker heller ikke at et TV-show gør børn til det de er, men medierne har generelt en meget stor indvirken på dem og syntes at tendens er skræmmende når man ser fx cult-reklamer, PH mm. Jeg afslutter en 9.kl her til sommer og sidste år dukkede flere af piger op i de "sex-kostumer" man kan købe på diverse hjemmesider - klæde ud som frække sygeplejesker, bunnies osv. Hvad er det for et kvindesyn der er ved at komme?
Selvfølgelig har vi som forældre et ansvar for at tale med dem om disse ting, men derfor syntes jeg efterhånden vi er på et skråplan i underholdnings- og reklamebranchen.
Jeg tror meget nemt at man kan skyde skylden på et tv-show hvis ens datter render i skole i et playboy-bunny kostume, men hvor var moren eller faren inden datter gik ud af døren udkldt som en fræk kanin, om morgenen?
Helt ærligt, og min helt personlige mening, uden at støde nogle, jeg synes det er en dårlig undskyldning for at man ikke har formået at give sine børn de rette værdier her i livet, hvis de render rundt i skolen i små bikiner eller lign.
Anmeld