Bil og alle udgifterne dertil? Nogen der vil hjælpe?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Bare mig..

MorpåSjælland skriver:

Vi har en hyundai i10, den koster 520 om året i vægtafgift og så har vi lærerstandens brandforsikring hvor vi er elite og derfor giver 4400 om året i forsikring. Udover det, så er vores bil så ny at den er indbefattet af 2 årlige services.

Men de 826 er hvad vi hver måned lægger til side til servicene og vægtafgift og forsikring

Okay på den måde, ja...

Men han er jo helt ny, så det bliver jo meget dyrere så ikk!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

wamse

marikka skriver:

Vi har ingen bil i tankerne, men ville begynde og kigge efter en hvis vores budget kunne holde til det..

Måske jeg bare skulle hører hvad I hver især giver, og hvilken bil i så har... ?

Det er det jeg siger, jeg er totalt uvidende på det her område..

Jeg har valgt en lille ford ka, rent og skær af den grund at den kunne jeg økonomisk bære på su.

Jeg giver årligt 3400 i forsikring ved GF

vægtafgift er 1400 om året

så har jeg et benzin forbrug på 700-1000 i måneden

dertil skal så lægges div. rep + vedligeholdelse af bilen

Håber du kunne bruge svaret.

Anmeld

16. april 2010

Bare mig..

wamse skriver:

Jeg har valgt en lille ford ka, rent og skær af den grund at den kunne jeg økonomisk bære på su.

Jeg giver årligt 3400 i forsikring ved GF

vægtafgift er 1400 om året

så har jeg et benzin forbrug på 700-1000 i måneden

dertil skal så lægges div. rep + vedligeholdelse af bilen

Håber du kunne bruge svaret.

Ja det var lige præcis sådan der jeg ville have folk til at svare hihi...

Men du har haft bil før så? For det lyder da ikke af ret meget... Og så er det alle udgifter der er med der ikk? - Uden rep. selvfølgelig.

Anmeld

16. april 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
marikka skriver:

Men 10.000 i forsikring, så er det jo om året ikk, og hvad kommer der så oveni? Altså hvad SKAL man have?

Han har heller ikke haft en firmabil, så han skal starte fra 0.

Jo det er om året. Og husk det kun er ansvar. Og 10.000 så er i den billige ende.. Skal der også kasko på, ja så tæller det altså derop af

Men ja ansvar skal i ha.

Så kommer der også an på hvad for bil i vælger og hvor gammel. Men en rigtig god ide er at tjekke hvad dele til bilen koster hvis noget går i stykker, hvis det er en ældre bil, hvor der skal laves lidt mere end en ny. Det skal man jo også ligge penge til side til og det kommer an på hvilken bil i vælge, hvad der så skal ligges til side. Vi betaler selv 2700 hver halve år i vægt afgift på vores Kia (som vi er i gang med at sælge)

/Tina

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

16. april 2010

Jibbe

Hmm det er meget forskelligt tror jeg, og det kommer jo også an på hvad man skal betale af på lån osv.

Vi har købt en Suzuki Swift med den "store" motor 1.5l til 130.000

Vi betaler så 5000 af om måneden på den og bruger ca. 2000 kr på benzin om måneden.

Oveni giver vi ca 700 kr om måneden i forsikring (den ville være billigere hvis bilen havde under 90 hk).

Derudover kommer der serviceeftersyn og reparationer og der bruger vi ca. 500 om måneden i gennemsnit.

Det kan gøres billigere end vores, vi har bare valgt at betale så meget af nu da vi har råd til det.

Men jeg ved der har kørt en masse tilbud fra bla. Chevrolet hvor man kunne købe en ny bil (ca. 130.000) hvor man fik 2 års forsikring med i købet til omkring 3000 kr.

Ellers kan i også overveje at lease en bil hvis i ikke kører så meget. Så betaler i fra 2000 kr og opad for en bil om måneden hvor det er inkl. forsikring. Dog må man så max. køre 15.000 km om året...

Anmeld

16. april 2010

wamse

marikka skriver:

Men du har haft bil før så? For det lyder da ikke af ret meget... Og så er det alle udgifter der er med der ikk? - Uden rep. selvfølgelig.

Jo jeg har haft bil i 5 år, og falder næste år til 2400 om året i forsikring. Men helt generelt vil jer råde jer til at tjekke for en pris ved GF, hvis i køber bil.

Det er alle mine udgifter i forbindelse med bilen, uden udgifterne til rep og vedligeholdelse.

Anmeld

16. april 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
marikka skriver:

Vi betaler lige knap 7000 for vores forsikringen om året. Vores er så "dyr" fordi vi har en stor motor i vores. 

Vi har forsikring i codan.

Det kan betale sig at hive et par timer ud, og ringe til 5-10 forskellige forsikrings selskaber. Det sparede vi ca 4000 kr på

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

16. april 2010

Jibbe

Den første forsikring vi havde var gennem bilforhandleren. Det sparede vi rigtig mange penge på... hos Topdanmark skulle vi give 18000 kr om året i starten! Mens vi fik den for 9000 gennem forhandleren, så der er nogle steder det bedre kan betale sig end andre

Anmeld

16. april 2010

Bare mig..

s.tina skriver:

Jo det er om året. Og husk det kun er ansvar. Og 10.000 så er i den billige ende.. Skal der også kasko på, ja så tæller det altså derop af

Men ja ansvar skal i ha.

Så kommer der også an på hvad for bil i vælger og hvor gammel. Men en rigtig god ide er at tjekke hvad dele til bilen koster hvis noget går i stykker, hvis det er en ældre bil, hvor der skal laves lidt mere end en ny. Det skal man jo også ligge penge til side til og det kommer an på hvilken bil i vælge, hvad der så skal ligges til side. Vi betaler selv 2700 hver halve år i vægt afgift på vores Kia (som vi er i gang med at sælge)

/Tina

Ja okay.. Men så er det jo egentlig ikke noget man sådan lige kan finde ud af, med mindre man havde en bil i tankerne... Det er lidt svært synes vi med de der biler der! hihi

Men i hvertfald tusind tak for svaret...

Anmeld

16. april 2010

Bare mig..

Jibbe skriver:

Hmm det er meget forskelligt tror jeg, og det kommer jo også an på hvad man skal betale af på lån osv.

Vi har købt en Suzuki Swift med den "store" motor 1.5l til 130.000

Vi betaler så 5000 af om måneden på den og bruger ca. 2000 kr på benzin om måneden.

Oveni giver vi ca 700 kr om måneden i forsikring (den ville være billigere hvis bilen havde under 90 hk).

Derudover kommer der serviceeftersyn og reparationer og der bruger vi ca. 500 om måneden i gennemsnit.

Det kan gøres billigere end vores, vi har bare valgt at betale så meget af nu da vi har råd til det.

Men jeg ved der har kørt en masse tilbud fra bla. Chevrolet hvor man kunne købe en ny bil (ca. 130.000) hvor man fik 2 års forsikring med i købet til omkring 3000 kr.

Ellers kan i også overveje at lease en bil hvis i ikke kører så meget. Så betaler i fra 2000 kr og opad for en bil om måneden hvor det er inkl. forsikring. Dog må man så max. køre 15.000 km om året...

Okay tak for svar...

Vi har ingen opsparing da jeg er studerende og min kæreste lærling, så vi kan vidst ikke lease... Men vi ville skulle låne til en bil, men uden noget som helst i opsparing, kan vi jo heller ikke købe en ny, for vi har intet til udbetaling selv..

Hmm.... Vi må da vidst lige igang med at tjekke forskellige ting og sager, kan jeg hører på det hele

Endnu engang tak for svar i hvertfald!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.