Hvor er det svært at skrive en ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Kruse90

LivasMor skriver:

Jeg kender efterhånden et par stykker som har fået job på at være lidt kreative (incl. mig selv).

Lav en planche med lidt billeder af jer selv og info i små bokse - det gør intet at det er lidt barnligt når det er børneinstitution.
Er det børnehavegruppe i før-skole-alderen, så evt. et håndskrevet kladdehæfte (har jeg selv fået job på før).

Farver skiller sig ud, så sørg for at det ikke bare er sorte linier på et hvidt A4 ark.

Vær åben og ærlig, og måske ikke så korrekt struktureret - linier som eks.

- "Jeg er ansvarlig og omsorgsfuld, og en rigtig hyggetante. Jeg frygter ikke at få jord under neglene og mudder på knæene og elsker at lege og tumle" -

er også tilladte

Til sidst vil jeg lige tilføje hvor HAMRENDE vigtigt det er , at du ringer til institutionen hvor du søger job, og hører, om du må komme ud forbi og kigge/sige hej og aflevere en ansøgning

Pøj pøj med det

det lyder som en fed ide Det må jeg bruge weekenden på.
Men har du et eks.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

LivasMor

Kruse90 skriver:

det lyder som en fed ide Det må jeg bruge weekenden på.
Men har du et eks.?

De ligger alle ude ved de arbejdsgivere de er sendt til desværre, og jeg har ikke engang fået et billede af dem inden.

Umiddelbart vil jeg sige at kun fantasien sætter grænser, men med måde selvfølgelig. Man skiller sig ud med sådan en ansøgning, og du skal selvfølgelig være klar over at det er et sats man tager. Nogle elsker sådanne ansøgninger mens andre synes det er useriøst.

Anmeld

16. april 2010

Kruse90

LivasMor skriver:

De ligger alle ude ved de arbejdsgivere de er sendt til desværre, og jeg har ikke engang fået et billede af dem inden.

Umiddelbart vil jeg sige at kun fantasien sætter grænser, men med måde selvfølgelig. Man skiller sig ud med sådan en ansøgning, og du skal selvfølgelig være klar over at det er et sats man tager. Nogle elsker sådanne ansøgninger mens andre synes det er useriøst.

okay. Ja det er det jo Men et fedt sats syntes jeg

Anmeld

16. april 2010

Stumpen

LivasMor skriver:

Øv, for jeg har ikke fantasi til at lave sådan en ansøgning, men det lyder som en god/vovet ide

Anmeld

16. april 2010

Jordbærpigen

Er du interesseret, vil jeg gerne læse din ansøgning igennem og komme med gode råd?

Jeg er selv pædagog og ved hvad der bliver kigget efter ved medhjælper

Anmeld

16. april 2010

Kruse90

MissSmile26 skriver:

Er du interesseret, vil jeg gerne læse din ansøgning igennem og komme med gode råd?

Jeg er selv pædagog og ved hvad der bliver kigget efter ved medhjælper

det er super sødt af dig
Har bare ikke skrevet en endnu.
Syntes virkelig det er svært. Men du kan sende mig en PB.
Med nogle gode råd og ideer til hvad der er godt og hvad der er skidt at have med

Anmeld

16. april 2010

Lone Jakobsen

LivasMor skriver:

Jeg kender efterhånden et par stykker som har fået job på at være lidt kreative (incl. mig selv).

Lav en planche med lidt billeder af jer selv og info i små bokse - det gør intet at det er lidt barnligt når det er børneinstitution.
Er det børnehavegruppe i før-skole-alderen, så evt. et håndskrevet kladdehæfte (har jeg selv fået job på før).

Farver skiller sig ud, så sørg for at det ikke bare er sorte linier på et hvidt A4 ark.

Vær åben og ærlig, og måske ikke så korrekt struktureret - linier som eks.

- "Jeg er ansvarlig og omsorgsfuld, og en rigtig hyggetante. Jeg frygter ikke at få jord under neglene og mudder på knæene og elsker at lege og tumle" -

er også tilladte

Til sidst vil jeg lige tilføje hvor HAMRENDE vigtigt det er , at du ringer til institutionen hvor du søger job, og hører, om du må komme ud forbi og kigge/sige hej og aflevere en ansøgning

Pøj pøj med det

kæft en genial ide....den ku jeg godt finde på at stjæle har nemlig også søgt et par stillinger i den retning

Anmeld

16. april 2010

pipsen

Se evt www.tekstmaskinen.dk

Er ikke fan af standartansøgninger, men den kan måske få dig igang i processen

Anmeld

16. april 2010

Pige2009

AnneBJ skriver:

Hm jeg plejer at skrive noget med:

Efter at have set Jeres annonce i xx, den xx.xx 2010, ønsker jeg at søge jobbet som xx.

Så lidt hårde fakta om mig selv, alder, bopæl, status osv.

Så lidt om, hvad jeg kunne "gøre" for dem, altså hvilken slags medarbejder jeg er osv.,

og til sidst at de self. er velkomne til at ringe, for uddybning, og at jeg står til rådighed ved evt. ønske om samtale. Kan ikke huske det præcist, men hvis du sender mig din mailadresse, vil jeg gerne sende dig den jeg har brugt begge de gange jeg er blevet ansat i en børnehave...

Alt dette er bandlyst i en ansøgning og hører til i et CV

K.h. Linda, som er uddannet indenfor HR & Kommunikation

Anmeld

16. april 2010

Pige2009

Det handler rent ud sagt om at sælge dig selv. Skriv hvorfor du søger jobbet, og hvad der gør, at de netop skal tage dig til samtale og ikke en af de andre. Jeg kan sende dig et eksempel på den gode ansøgning, hvis du er interesseret. Den er godt nok ikke til en pædagogstilling, men så kan du måske bruge opsætningen.

Hvad kan DU gøre for dem Tag evt. udgangspunkt i AIDA modellen:

A: Attention
I: Interest
D: Desire
A: Action

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.