Hvor er det svært at skrive en ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.176 visninger
26 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Kruse90

til en børnehave.
Kan ikke få startet. Syntes det er super svært
Nogle gode ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Ingen gode ideer - for jeg synes det er møgsvært at lave sådan en. Jeg plejer at starte bagfra og skrive indledningen til sidst

Anmeld

16. april 2010

AnneBJ

Hm jeg plejer at skrive noget med:

Efter at have set Jeres annonce i xx, den xx.xx 2010, ønsker jeg at søge jobbet som xx.

Så lidt hårde fakta om mig selv, alder, bopæl, status osv.

Så lidt om, hvad jeg kunne "gøre" for dem, altså hvilken slags medarbejder jeg er osv.,

og til sidst at de self. er velkomne til at ringe, for uddybning, og at jeg står til rådighed ved evt. ønske om samtale. Kan ikke huske det præcist, men hvis du sender mig din mailadresse, vil jeg gerne sende dig den jeg har brugt begge de gange jeg er blevet ansat i en børnehave...

Anmeld

16. april 2010

Vidunderligeunger

Kruse90 skriver:

til en børnehave.
Nogle gode ideer?

Idet jeg har set en annonce(eller hvad du nu har) vdr. ... tillader jeg mig hermed at sende en (u)opfordret ansøgning herom. osv...

Anmeld

16. april 2010

Kruse90

AnneBJ skriver:

Hm jeg plejer at skrive noget med:

Efter at have set Jeres annonce i xx, den xx.xx 2010, ønsker jeg at søge jobbet som xx.

Så lidt hårde fakta om mig selv, alder, bopæl, status osv.

Så lidt om, hvad jeg kunne "gøre" for dem, altså hvilken slags medarbejder jeg er osv.,

og til sidst at de self. er velkomne til at ringe, for uddybning, og at jeg står til rådighed ved evt. ønske om samtale. Kan ikke huske det præcist, men hvis du sender mig din mailadresse, vil jeg gerne sende dig den jeg har brugt begge de gange jeg er blevet ansat i en børnehave...

min mail er ina_muz@hotmail.com
Og tusinde tak

Anmeld

16. april 2010

Sabsy

Kruse90 skriver:

til en børnehave.
Nogle gode ideer?

Firmaets navn

Firmaets adr.

Firmaets tlf

Vedr. Jeres annonce i "lokalavisen" som pædagogmedhjælper

Hej_______________________!

Jeg er en pige ..............

Alder, Uddannelse, Bopæl, Lidt om dig selv og grunden til at du søger..

Håber dette har fanget jeres interesse, såvel det har vil jeg se frem til en mere udybende samtale hos jer.

Med venlig hilsen

Kruse90

Navn, adr og tlf

Anmeld

16. april 2010

Kruse90

SabrinaJuulOlsen skriver:

Firmaets navn

Firmaets adr.

Firmaets tlf

Vedr. Jeres annonce i "lokalavisen" som pædagogmedhjælper

Hej_______________________!

Jeg er en pige ..............

Alder, Uddannelse, Bopæl, Lidt om dig selv og grunden til at du søger..

Håber dette har fanget jeres interesse, såvel det har vil jeg se frem til en mere udybende samtale hos jer.

Med venlig hilsen

Kruse90

Navn, adr og tlf

kan sagtens sætte det op
Men det er utrolig svært at finde ud af hvad jeg skal skrive i den netop som pædagogmedhjælper

Anmeld

16. april 2010

LivasMor

Jeg kender efterhånden et par stykker som har fået job på at være lidt kreative (incl. mig selv).

Lav en planche med lidt billeder af jer selv og info i små bokse - det gør intet at det er lidt barnligt når det er børneinstitution.
Er det børnehavegruppe i før-skole-alderen, så evt. et håndskrevet kladdehæfte (har jeg selv fået job på før).

Farver skiller sig ud, så sørg for at det ikke bare er sorte linier på et hvidt A4 ark.

Vær åben og ærlig, og måske ikke så korrekt struktureret - linier som eks.

- "Jeg er ansvarlig og omsorgsfuld, og en rigtig hyggetante. Jeg frygter ikke at få jord under neglene og mudder på knæene og elsker at lege og tumle" -

er også tilladte

Til sidst vil jeg lige tilføje hvor HAMRENDE vigtigt det er , at du ringer til institutionen hvor du søger job, og hører, om du må komme ud forbi og kigge/sige hej og aflevere en ansøgning

Pøj pøj med det

Anmeld

16. april 2010

Sabsy

Kruse90 skriver:

kan sagtens sætte det op
Men det er utrolig svært at finde ud af hvad jeg skal skrive i den netop som pædagogmedhjælper

Aaar, jamen det kender jeg godt

Held og lykke...

Anmeld

16. april 2010

AnneBJ

Så skulle der gerne være mail til dig

Men ellers er der jo google, hvor man kan finde helt generelle tips til at skrive en ansøgning... Fx skal man ikke starte med "jeg" alt for mange gange (men det skal stadig handle om dig) Man skal heller ikke "tillade" sig, at søge et job, men ønske at søge det, eller lignende...

Men jah, hvis ikke du kan bruge det jeg har sendt, så prøv google

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.