Brugerbetaling for provokeret abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Faith

Tror vidst der er ret bred enighed... Jeg var også målløs da jeg læste det på nettet i morges.

De her små samfund i Grønland er simpelthen så primitive på så mange områder. Der foregår så meget incest og der er så mange ulykkelige skæbner som følge heraf. Det giver mig kuldegysninger.

Jeg er fuldstændig enig i at der skal sættes ind langt tidligere så pigerne slet ikke kommer til at stå i de sørgelige situationer hvor de er nødt til at få op til flere aborter. Det må jo være dybt traumatisk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

mariamiss6

Soap skriver:

Det kunne jo også være at når det kom til at koste penge at en del af overgrebene ville stoppe 

Bar en tanke 

Men sikke da forfærdeligt en opvækst det må være 

Arh nok næppe kæreste Soap.....

Jeg synes ikke der skal være brugerbetaling på provokeret abort, og da slet ikke et sted hvor overgrebene åbenbart er så mange....

Hellere skulle man pålægge at der foretages undersøgelser og hjælp i de hjem man tydeligt ser problemet...

Anmeld

16. april 2010

Vial

Incest, voldtægter, drab, omsorgssvigt er daglig kost i nogle grønlandske samfund. Noget gik helt galt, da vi skulle opgradere den store ø! Frygteligt. Når det er konstateret, så bruger mange grønlandske kvinder/piger abort som prævention. De drikker sig fra sans og samling og knalder på livet løs. Har seriøst aldrig mødt en kultur, som var så sexfikseret. HIV og aids er også godt udbredt efterhånden. Jeg vil dog sige, at trods en dybt traumatiseret folk, så er Grønland og deres folk noget af det mest imødekommende og dejlige folkefærd.

Anmeld

16. april 2010

Faith

Bare lige til orientering: Oplysningerne om lovforslaget har jeg fra

Webavisen Sermitsiaq, Grønlandsk webavis.

Partiet som kommer med lovforslaget er et Grønlandsk parti som hedder Siumut.

Anmeld

16. april 2010

Faith

KaMa skriver:

Incest, voldtægter, drab, omsorgssvigt er daglig kost i nogle grønlandske samfund. Noget gik helt galt, da vi skulle opgradere den store ø! Frygteligt. Når det er konstateret, så bruger mange grønlandske kvinder/piger abort som prævention. De drikker sig fra sans og samling og knalder på livet løs. Har seriøst aldrig mødt en kultur, som var så sexfikseret. HIV og aids er også godt udbredt efterhånden. Jeg vil dog sige, at trods en dybt traumatiseret folk, så er Grønland og deres folk noget af det mest imødekommende og dejlige folkefærd.

Du har helt ret! Den side af det skal jo osse lige med.

Og min mor elsker Grønland! Hun har boet der i 7 år, og jeg tror sku ikke hun kommer hjem før hun skal pensioneres.

Anmeld

16. april 2010

Soap

Eva skriver:

Det mener du ikke sådan rigtigt, vel?

Måske de så bare voldtages med kondor eller med andre ting som flasker eller analt....jeg synes det er skræmmende at tage fat om et problem på dem måde, kan slet ikke se hvad brugerbetaling skulle hjælpe på de problemer der er...

Jo det mener jeg sgu helt seriøst forstået på den måde at: 

Vi er da helt enige om at problemet ligger et helt andet sted og at aborten er symptom behandling uanset om de skal betale for den eller ej for den slags burde overhovedet ikke ske 

Men fattige folk tænker sig mere om når det pludseligt koster og jeg siger heller ikke at det vil stoppe men det vil nok redde nogle få men at det bestemt ikke er løsningen på noget som helst som en helhed

De burde så se at få skaffet de folk noget seriøst hjælp når de ved at det foregår og hvor stort et problem det er 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.