Brugerbetaling for provokeret abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Faith

Min mor arbejder som forstander på et børnehjem i en lille bygd i Grønland. I denne bygd er der et kæmpe problem med piger helt ned til 12 års alderen som bliver gravide og derefter får en provokeret abort.

Min mor kan berette om piger som får helt op til 4 aborter om året!

En del af disse piger bliver ikke gravide af egen fri vilje. Der er en del voldtægter og incest, og dette resulterer også ofte i graviditeter.

Nu foreslår folketinget at der skal være delvis brugerbetaling for at få en provokeret abort i Grønland. Det vil sige at pigerne/forældrene selv skal betale halvdelen (ca 2000 kr) af hvad en abort koster. På den måde håber man at kunne nedbringe antallet af provokerede aborter.

Men er det den rette løsning? Min første tanke var at hold da op en masse uønskede børn der så pludselig vil komme til verden! Og dermed vil børnehjemmene højst sandsynligt blive endnu mere overbebyrdet end de er i forvejen.

Hvad er jeres mening om dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
smillaluna skriver:

Min mor arbejder som forstander på et børnehjem i en lille bygd i Grønland. I denne bygd er der et kæmpe problem med piger helt ned til 12 års alderen som bliver gravide og derefter får en provokeret abort.

Min mor kan berette om piger som får helt op til 4 aborter om året!

En del af disse piger bliver ikke gravide af egen fri vilje. Der er en del voldtægter og incest, og dette resulterer også ofte i graviditeter.

Nu foreslår folketinget at der skal være delvis brugerbetaling for at få en provokeret abort i Grønland. Det vil sige at pigerne/forældrene selv skal betale halvdelen (ca 2000 kr) af hvad en abort koster. På den måde håber man at kunne nedbringe antallet af provokerede aborter.