Brugerbetaling for provokeret abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Faith

Min mor arbejder som forstander på et børnehjem i en lille bygd i Grønland. I denne bygd er der et kæmpe problem med piger helt ned til 12 års alderen som bliver gravide og derefter får en provokeret abort.

Min mor kan berette om piger som får helt op til 4 aborter om året!

En del af disse piger bliver ikke gravide af egen fri vilje. Der er en del voldtægter og incest, og dette resulterer også ofte i graviditeter.

Nu foreslår folketinget at der skal være delvis brugerbetaling for at få en provokeret abort i Grønland. Det vil sige at pigerne/forældrene selv skal betale halvdelen (ca 2000 kr) af hvad en abort koster. På den måde håber man at kunne nedbringe antallet af provokerede aborter.

Men er det den rette løsning? Min første tanke var at hold da op en masse uønskede børn der så pludselig vil komme til verden! Og dermed vil børnehjemmene højst sandsynligt blive endnu mere overbebyrdet end de er i forvejen.

Hvad er jeres mening om dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
smillaluna skriver:

Min mor arbejder som forstander på et børnehjem i en lille bygd i Grønland. I denne bygd er der et kæmpe problem med piger helt ned til 12 års alderen som bliver gravide og derefter får en provokeret abort.

Min mor kan berette om piger som får helt op til 4 aborter om året!

En del af disse piger bliver ikke gravide af egen fri vilje. Der er en del voldtægter og incest, og dette resulterer også ofte i graviditeter.

Nu foreslår folketinget at der skal være delvis brugerbetaling for at få en provokeret abort i Grønland. Det vil sige at pigerne/forældrene selv skal betale halvdelen (ca 2000 kr) af hvad en abort koster. På den måde håber man at kunne nedbringe antallet af provokerede aborter.

Men er det den rette løsning? Min første tanke var at hold da op en masse uønskede børn der så pludselig vil komme til verden! Og dermed vil børnehjemmene højst sandsynligt blive endnu mere overbebyrdet end de er i forvejen.

Hvad er jeres mening om dette?

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal sige...

Grunden til aborterne, er da det der er mest frygteligt overhovedet... Brugerbetaling eller ej.

og Nej - der skal da ikke fødes en masse børn, som følge af voldtægter.

Skrækkeligt skrækkeligt.

Anmeld

16. april 2010

hc=k

Jeg har samme tanke som dig.

Jeg kan da godt se at det er forfærdeligt at de her piger bliver gravide, men jeg synes ikke det er løsningen på problemet at de selv skal betale for det. Jeg har ikke nogle bedre forslag, men jeg synes det er groft.

Anmeld

16. april 2010

Honningblomst

Hvad skulle det hjælpe....graviditeterne er jo bare symptomet på noget andet der er helt galt....der må gribes ind tidligere i de familier hvor det er socialeproblemer der ligger til grund og ellers hvis "bare" de bliver gravide, så må man da hellere have gratis prævention...?
Knus..

Anmeld

16. april 2010

Soap

Det kunne jo også være at når det kom til at koste penge at en del af overgrebene ville stoppe 

Bar en tanke 

Men sikke da forfærdeligt en opvækst det må være 

Anmeld

16. april 2010

Honningblomst

Soap skriver:

Det kunne jo også være at når det kom til at koste penge at en del af overgrebene ville stoppe 

Bar en tanke 

Men sikke da forfærdeligt en opvækst det må være 

Det mener du ikke sådan rigtigt, vel?

Måske de så bare voldtages med kondor eller med andre ting som flasker eller analt....jeg synes det er skræmmende at tage fat om et problem på dem måde, kan slet ikke se hvad brugerbetaling skulle hjælpe på de problemer der er...

Anmeld

16. april 2010

Vidunderligeunger

først - hvor er det forfærdeligt for de børn og unge der gennemgår sådan en voldtægt, endda flere gange om året, er målløs... 

Det er nok nærmere dér man skal sætte fokus på noget, og ikke aborten. Tænk hvis en familie ikke havde råd til en abort og sådan en lille 14 årig pige skulle have et barn med en voldtægtsmand - hvem kan overhovedet finde på at foreslå brugerbataling?? føj!

Anmeld

16. april 2010

Loa

Tror da nok også voldtægtsmanden er temmelig ligeglad med at pigen/hendes familie skal betale for en abort? Eller er det bare mig........?

Kan i hvert fald ikke se hvad du skulle hjælpe med det løsningsforslag.......

Kan slet ikke forestille mig i mit hoved hvad der skulle kunne hjælpe, jeg er lidt i chok over det........

Anmeld

16. april 2010

LotteGabriella

Zafir skriver:

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal sige...

Grunden til aborterne, er da det der er mest frygteligt overhovedet... Brugerbetaling eller ej.

og Nej - der skal da ikke fødes en masse børn, som følge af voldtægter.

Skrækkeligt skrækkeligt.

kan ikke sige det bedre selv!! ENIG

Anmeld

16. april 2010

slettet_7530

Det er i min verden en syg syg tanke, det er det samme som at acceptere det synes jeg, man skulle meget hellere åbne børnetelefoner, rådgive samfundet om hvad der sker med et lille barn når det oplever et overgreb, samt gribe ind overfor de familier hvor nogle ved at der er noget galt, det  er mig meget uforståeligt at der i år 2010 tilsyneladende findes autoitære personer der lukker øjnene for et misbrug i så stort omfang som det er tilfældet her.

Så skal der selvfølgelig gribes ind alle steder, fængsel og tvangsfjernelser er vejen frem tror jeg.

Samt rådgivning til den af forældrene nok oftest moderen som ikke ved det eller som ikke ved hvad hun skal gøre

Jeg bliver skidesur når jeg læser sådan noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.