Krydderurter..?!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2010

Kløver

Zafir skriver:

Jeg har lige været inde og læse om timian, for jeg kan ikke forstå, hvorfor min timian, ser helt død ud... Jeg kan jo ikke LEVE uden en timian, og den plejer altid at komme af sig selv om foråret... Men så står der at gamle planter kan dø af hårde vintre, så det ser ud til at jeg må ud og finde mig en ny timian... Mmmm.

Gad vide om jeg lige burde køre ud og købe en inden jeg alligevel skal plante en salvie, en ny citronmelisse og en rosmarin ud... Man kan jo ikke få nok.

Men jeg kan ikke helt beslutte mig, om jeg skal give min timian en chance eller om jeg skal tænke: Den er død pga den hårde vinter.

Hvad ville I gøre???... Man kan jo ikke leve uden en timian... mmm.

hvis den så helt død ud nu, ville jeg nok købe en ny, min urtekasse, står på terassen, og tydeligt se hvor der kommer noget igen, og hvor der intet tegn på liv er, skal selv have købt friske urter inden så længe og have plantet ud, men venter til jeg er færdig med de krukker jeg har gang i, men ja er så lækkert i sommer halvåret med de friske urter, ja næsten svært at undvære

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Marco2

Rart at høre at det ikke kun er hos mig at timianen er død.

Går også og prikker i den, men den ser helt død ud.

Har sat de fleste krydderurter ud i potterne, men er lidt bange for at de ikke kan holde til at der stadig er lidt nattefrost. Men må jo håbe på det bedste.

God jagt efter ny timian

AG

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Marco2 skriver:

Rart at høre at det ikke kun er hos mig at timianen er død.

Går også og prikker i den, men den ser helt død ud.

Har sat de fleste krydderurter ud i potterne, men er lidt bange for at de ikke kan holde til at der stadig er lidt nattefrost. Men må jo håbe på det bedste.

God jagt efter ny timian

AG

Jeg tror det er fint at plante det ud nu, selvom der er lidt nattefrost

Jeg gør det i hvertfald idag...

Anmeld

15. april 2010

Nemesis

Zafir skriver:

Har du en udendørs basilikum??? og hvordan har du gjort det???...

Jeg har SÅ svært ved at få dem til at gro... også indenfor. Og jeg ELSKER ELSKER elsker basilikum...

Nej har ikke en udendørs basilikum..det har jeg også fået af vide ikke kan lade sig gøre i vores klima. Men den lever rigtig godt og længe i drivhuset og så kommer den ind når det er ved at blive for koldt. Jeg overvintrer dog kun en, men vi bruger så meget frisk basilikum at vi snilt kan rippe 3 planter om ugen..det er vildt!

Så en jeg har indendørs og så køber vi to i potter som også kommer ud.

:-) Sisse

Anmeld

15. april 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

Nej har ikke en udendørs basilikum..det har jeg også fået af vide ikke kan lade sig gøre i vores klima. Men den lever rigtig godt og længe i drivhuset og så kommer den ind når det er ved at blive for koldt. Jeg overvintrer dog kun en, men vi bruger så meget frisk basilikum at vi snilt kan rippe 3 planter om ugen..det er vildt!

Så en jeg har indendørs og så køber vi to i potter som også kommer ud.

Jeg har bare virkelgi svært ved at få dem til at gro... Men jeg forsøger Og jeg ripper dem også hurtigt. Sidste år fik jeg en til at gro også skulle vi på ferie...

Anmeld

15. april 2010

Nemesis

Zafir skriver:

Jeg har bare virkelgi svært ved at få dem til at gro... Men jeg forsøger Og jeg ripper dem også hurtigt. Sidste år fik jeg en til at gro også skulle vi på ferie...

ja jeg har også altid slået dem ihjel..og har nu fundet ud af det skyldes at jeg har rippet dem for meget og druknet dem..nu får de en lille sjat vand hver dag og jeg må så begrænse mit plukkeri af bladene.

Dernæst sætter jeg mine planter og urter i pleje hos min mor, når de ser syge ud! :-) Så får jeg dem igen fine og sprudlene.

Anmeld

15. april 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

ja jeg har også altid slået dem ihjel..og har nu fundet ud af det skyldes at jeg har rippet dem for meget og druknet dem..nu får de en lille sjat vand hver dag og jeg må så begrænse mit plukkeri af bladene.

Dernæst sætter jeg mine planter og urter i pleje hos min mor, når de ser syge ud! :-) Så får jeg dem igen fine og sprudlene.

Ja, en lille bitte sjat vand hverdag... Også kommer der jo nye blade, helt inde ved stammen, ligesom man fik atvide i skolen... Så ikke nippe der...

Anmeld

17. april 2010

Marco2

Hey Zafir.

Har lige været ude at "prikke" lidt til min timian, og der er s** kommet grønne blade på den, så selvom den i år så fuldstændig død ud, er der liv i den endnu...

AG

Anmeld

17. april 2010

Moderator

Marco2 skriver:

Hey Zafir.

Har lige været ude at "prikke" lidt til min timian, og der er s** kommet grønne blade på den, så selvom den i år så fuldstændig død ud, er der liv i den endnu...

AG

Naiii... Jeg har stadig ikke noget liv i min...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.