Krydderurter..?!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.667 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har lige været inde og læse om timian, for jeg kan ikke forstå, hvorfor min timian, ser helt død ud... Jeg kan jo ikke LEVE uden en timian, og den plejer altid at komme af sig selv om foråret... Men så står der at gamle planter kan dø af hårde vintre, så det ser ud til at jeg må ud og finde mig en ny timian... Mmmm.

Gad vide om jeg lige burde køre ud og købe en inden jeg alligevel skal plante en salvie, en ny citronmelisse og en rosmarin ud... Man kan jo ikke få nok.

Men jeg kan ikke helt beslutte mig, om jeg skal give min timian en chance eller om jeg skal tænke: Den er død pga den hårde vinter.

Hvad ville I gøre???... Man kan jo ikke leve uden en timian... mmm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Nemesis

min timian har overlevet og det kan ses. Så jeg tror at hvis din timian ser død ud..ja så Er den nok død. Skulle det ske den kommer sig, gør det så noget at have 2??

Her har jeg også citronmelisse, timian, purløg, persille, basilikum og vil også gerne have en oregano.

Jeg er ikke god til at bruge hverken løvstikke, salvie eller rosmarin...det burde jeg blive bedre til.

:-) Sisse

Anmeld

15. april 2010

birgitte

Giv den lige en chance jeg havde det på samme måde med min men i går var bladene bgyndt at komme igen godt nok i lilla grønlige farver men der er liv i den såå jeg ser også håb for din, ellers hvis du har plads så plant en lille ny ud ved siden af. har lige plantet et helt bed til med diverse krydderurter i kolonihaven hvor er det bare skønt med alle de dufte og lækkert til sommerens grillaftener

Anmeld

15. april 2010

Mette.

Jeg er altså også bange for du må erklære den død  .. Men det ville jo slet ikke være dumt at plante en ny også give den lidt længere tid. Timian er jo virkelig godt, så det kan man ikke få for meget af, så to planter ville ikke skade..

Jeg har også en på altanen, og den ligner altså heller ikke noget der har lyst til at overleve, men min kæreste mener bestemt den bare skal have ekstra pleje, så det får han lov at forsøge sig med

Anmeld

15. april 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

min timian har overlevet og det kan ses. Så jeg tror at hvis din timian ser død ud..ja så Er den nok død. Skulle det ske den kommer sig, gør det så noget at have 2??

Her har jeg også citronmelisse, timian, purløg, persille, basilikum og vil også gerne have en oregano.

Jeg er ikke god til at bruge hverken løvstikke, salvie eller rosmarin...det burde jeg blive bedre til.

Jeg har Løvstikke, Purløg og ENDELIG en persille weeee... det har taget mig 3 år at få den til at gro yay, oregano - og ja, så plejer  jeg at have timian. - og når ja, så også citronmelisse overalt hehe...

Nu har jeg så et par stykker, der skal plantes ud idag

Eeeeeeeeeelsker krydderurter.

Og nåja Så skal man jo ikke glemme brændenælde og skvalderkål som bare passer sig selv

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Mette. skriver:

Jeg er altså også bange for du må erklære den død  .. Men det ville jo slet ikke være dumt at plante en ny også give den lidt længere tid. Timian er jo virkelig godt, så det kan man ikke få for meget af, så to planter ville ikke skade..

Jeg har også en på altanen, og den ligner altså heller ikke noget der har lyst til at overleve, men min kæreste mener bestemt den bare skal have ekstra pleje, så det får han lov at forsøge sig med

Jeg havde 2 hehe... Men der er ingen af dem der ser overhovedet ud til at leve... mmm.

Anmeld

15. april 2010

Moderator

birgitte skriver:

Giv den lige en chance jeg havde det på samme måde med min men i går var bladene bgyndt at komme igen godt nok i lilla grønlige farver men der er liv i den såå jeg ser også håb for din, ellers hvis du har plads så plant en lille ny ud ved siden af. har lige plantet et helt bed til med diverse krydderurter i kolonihaven hvor er det bare skønt med alle de dufte og lækkert til sommerens grillaftener

Der er ikke skyggen af liv. Slet ikke. Jeg har kigget og kigget...

Anmeld

15. april 2010

Mette.

Zafir skriver:

Jeg havde 2 hehe... Men der er ingen af dem der ser overhovedet ud til at leve... mmm.

Der er ikke andet for, end du må have en tredje også så .. Det kan være den kan inspirere de andre to til at gro igen..

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Mette. skriver:

Der er ikke andet for, end du må have en tredje også så .. Det kan være den kan inspirere de andre to til at gro igen..

Ja, jeg må hellere lige smutte en tur på planteskolen Vi har heldigvis en lige om hjørnet...

Anmeld

15. april 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

Har du en udendørs basilikum??? og hvordan har du gjort det???...

Jeg har SÅ svært ved at få dem til at gro... også indenfor. Og jeg ELSKER ELSKER elsker basilikum...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.