Dagens forskrækkelse :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.475 visninger
40 svar
0 synes godt om
14. april 2010

dorthemus

Ja så har jeg prøvet dét med...at måtte en tur forbi akut jordmoderen på Riget, fordi jeg ikke havde mærket min lille pige i et par dage som jeg ellers er vant til

I går havde jeg suset rundt og gjort hytten rent fordi jeg skulle have gæster: badeværelset blev skuret, huset støvsuget - selv panelerne fik en tur, fik vasket op og handlet ind...altså fuldstændig "glemt" at jeg er i 35. uge og måske skal tage det liiidt roligt. Så om aftenen havde jeg SÅ ondt i ryggen og bækkensmerter som blev værre i løbet af natten  Hvad værre var, at Runa lå musestille og uanset hvor mange kolde glas vand jeg tyllede og hvor meget jeg skubbede og puffede til maven fik jeg INTEN respons.

Op af formiddagen kunne jeg ikke holde det ud mere og ringede til Rigshospitalet, ku´ selvfølge ikke lade være med at tude i røret og bagefter ringede jeg til Karina og fik halvvejs snøftet og hikstet mig til at spørge om hun ville tage med mig.

SØDE Karina  susede afsted og så kom vi derind og heldigvis kom jeg til med det samme. Blev udstyret med hjertelydsmåler og nogle andre dippedutter og så hørte vi Runas lille hjerte banke derudaf..tuktuktuktuk....GUDSKELOV!!!!!!

Jeg lå der næsten en time og fik kørt en strimmel der viste et meget stabilt hjerteslag og jeg er bare så glad og lettet.

Lillepigen ligger nu stabilt i bækkenet - deraf ømheden - og har vendt sig med ryggen mod min mave, så jeg ikke mærker hende så kraftigt som før.

Resten af dagen har jeg bare slappet af, sovet med en hånd på maven og givet mit spejderære på, at jeg ikke vil overanstrenge mig mere i de sidste uger...og lille Runa har givet små hik og puf på at hun er HELT enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

oo

føj altså! jamen man ved ikke hvad sætningen "jeg havde hjertet oppe i halsen" VIRKELIG betyder før man har været gravid

godt at alt var godt...er hun så klar til fødsel eller hvordan, når hun sidder i bækkenet??

og cudos til Karina for at tage med

Anmeld

14. april 2010

CS

Puha sikke en forskrækkelse  og dejligt at høre at alt er som det skal være og Runa er på toppen  

Godt i har lavet en go deal om at slappe af og hygge om hinanden

Anmeld

14. april 2010

Lon1976

Ja sikken en forskrækkelse, men godt at alt var fint - Runa blev også bare lidt træt af dine anstrengelser

Du må tage de sidste uger i lidt roligere tempo.

Lon1976

Anmeld

14. april 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

føj altså! jamen man ved ikke hvad sætningen "jeg havde hjertet oppe i halsen" VIRKELIG betyder før man har været gravid

godt at alt var godt...er hun så klar til fødsel eller hvordan, når hun sidder i bækkenet??

og cudos til Karina for at tage med

Ja puha hvor kan man hurtigt blive bange...men det er nok en forsmag på hvordan det bliver når først hun er født. Moderskabet starter i maven. Dét har jeg fundet ud af

Ja hun er helt klar..de der bækkensmerter handler om, at hun er i gang med at skrue sig ned i bækkenet. Det giver en underlig tyngdefornemmelse, men det er jo den vej det skal gå

Nu er der heldigvis ikke længe til

Anmeld

14. april 2010

oo

dorthemus skriver:

Ja puha hvor kan man hurtigt blive bange...men det er nok en forsmag på hvordan det bliver når først hun er født. Moderskabet starter i maven. Dét har jeg fundet ud af

Ja hun er helt klar..de der bækkensmerter handler om, at hun er i gang med at skrue sig ned i bækkenet. Det giver en underlig tyngdefornemmelse, men det er jo den vej det skal gå

Nu er der heldigvis ikke længe til

jeg forstår slet ikke du er så langt, men iiih hvor er jeg spændt på at se frøkenen når hun kommer til verden!

ja moderskabet begynder i maven - hold da op! jeg kan få helt åndenød når jeg tænker på alle de ting jeg bekymrer mig om NU og så spoler frem til når den er UDENFOR maven og jeg ikke har styr på præcis hvor den er HELE tiden...åh jesus!

Anmeld

14. april 2010

dorthemus

ChristinaS skriver:

Puha sikke en forskrækkelse  og dejligt at høre at alt er som det skal være og Runa er på toppen  

Godt i har lavet en go deal om at slappe af og hygge om hinanden

Ja puha Men godt at alt er som det skal være.

Anmeld

14. april 2010

dorthemus

Lon1976 skriver:

Ja sikken en forskrækkelse, men godt at alt var fint - Runa blev også bare lidt træt af dine anstrengelser

Du må tage de sidste uger i lidt roligere tempo.

Lon1976

Ja jeg har lært min lektie..på den hårde måde  Fik også mega dårlig samvittighed.

Anmeld

14. april 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

jeg forstår slet ikke du er så langt, men iiih hvor er jeg spændt på at se frøkenen når hun kommer til verden!

ja moderskabet begynder i maven - hold da op! jeg kan få helt åndenød når jeg tænker på alle de ting jeg bekymrer mig om NU og så spoler frem til når den er UDENFOR maven og jeg ikke har styr på præcis hvor den er HELE tiden...åh jesus!

Jeg forstår sgu´ heller ikke helt hvor tiden blev af...syntes tiden sneglede sig derudaf i starten, men de sidste par måneder..WROOOOMMM!!! Bare vent lige om lidt så er du samme sted

Og ja, jeg er også længere ude i fremtiden i mine tanker...får helt ondt i maven ved tanken om, at hun blir teenager en dag og GISP måske vil tilmeldes Paradise Hotel  Håber, at man til den tid kan få indopereret en lille sender i sit barn så man altid ved hvor de er

Anmeld

14. april 2010

oo

dorthemus skriver:

Jeg forstår sgu´ heller ikke helt hvor tiden blev af...syntes tiden sneglede sig derudaf i starten, men de sidste par måneder..WROOOOMMM!!! Bare vent lige om lidt så er du samme sted

Og ja, jeg er også længere ude i fremtiden i mine tanker...får helt ondt i maven ved tanken om, at hun blir teenager en dag og GISP måske vil tilmeldes Paradise Hotel  Håber, at man til den tid kan få indopereret en lille sender i sit barn så man altid ved hvor de er

haha, ja det ku være sindssygt smart! jeg læste en sætning i en bog igår og jeg kom både til at smile og få tårer i øjnene...det var en far der snakkede om at hans voksne søn og sagde (noget i retning af ) "I've worried about Theo since he was concieved, but I don't think it's done him much good"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.