mange gener ved mens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

Mira0911

Anonym skriver:

Vil rigtig gerne høre om andre har samme problemer som jeg og evt har nogle gode løsninger.

Dagen efter jeg får min mens, får jeg voldsomt ondt, primært i mave, lænd og ben, men oftest også en meget voldsom hovedpine med kvalme. Jeg må desværre ofte melde mig syg den dag og det føler jeg bare ikke er holdbart i længden.

Jeg er undersøgt for endometriose, med tanke i smerterne i mave, lænd og ben, men det har jeg ikke, så lægerne ser bare lidt trætte ud og mener at så er det bare sådan. Jeg overdriver ikke hvis jeg fortæller at de værste gange er det ve-lign smerter!

Er der nogen der evt får smertestillende eller andet der virker? Jeg er sat på Ibuprofen af min læge og det kan da tage toppen af de nedre smerter, men det forstærker min hovedpine, idet jeg åbenbart får hovedpine af ibuprofen!!

Jeg føler lidt at det er et problem der ikke bliver taget særligt alvorligt og at jeg lidt må lære at leve med det, men det er sgu ikke sjovt når det i den grad går ud over mit liv. At skulle sygemelde sig 1 gang om måneden er ikke holdbart, når man også har små børn der kan blive syge eller for den sags skyld selv kan få en virus!!! Det kan godt gå hen og blive til lidt for mange fraværsdage!

Samtidig ødelægger det også den glade pige jeg normalt er, for man bliver meget indelukket når det gør så ondt og så er det svært at finde overskud til min dejlige unger og mand.

Hjælp mig hvis I har gode løsninger også selv om det måske er alternative løsninger, jeg er snart villig til at prøve ALT!

Døjer selv med det samme... Glemmer konstant at købe P-piller og de hjælper meget på det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

B&J

siden du ikke kan tåle p-piller hvad så med p-stav mon ikke den har den samme virking... ??? eller ja hvad kan man ellers få p-ring

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

B&J skriver:

siden du ikke kan tåle p-piller hvad så med p-stav mon ikke den har den samme virking... ??? eller ja hvad kan man ellers få p-ring

Det er hormonerne jeg ikke kan tåle og så er det ligegyldigt om det er i pille eller stav-form, så længe det optages i blodet går det galt! Desværre!

Anmeld

14. april 2010

B&J

Anonym skriver:

Det er hormonerne jeg ikke kan tåle og så er det ligegyldigt om det er i pille eller stav-form, så længe det optages i blodet går det galt! Desværre!

ej hvor har jeg ondt af dig... har du snakket med din læge om det??? for ved da jeg også får vildt ondt i lænden mine ben bliver bløde hvis man kan sige det og hovede pine også men det er kun 2 dage før nogle gang kun 1 og det kan klares med en gang massage eller panodil...

Anmeld

14. april 2010

Lene27

øv øv øv....kender det kun for godt..fra jeg var 14 havde jeg de samme smerter og kvalme det blev kun værre jo ældere jeg blev da jeg var 20 - 22 var det så slemt at jeg måtte være sygemeldt fra job alle 5 dage kastet op af bare smerte det var fol sygt..

de kunne ikke finde ud af hvad det var jeg kunne heller ikke tåle p piller så heller ikke en mulighed,..

jeg blev scannet indvendigt ovs men de kunne ikke finde noget der var galt så de valgte til sidst at lave en kikkert undersøgelse og havde endometriose virkelig smertefuldt..men efter det blev fjernet har der ingenting været..

Håber de finder ud af hvad det er der er galt..

Anmeld

14. april 2010

grinny

Anonym skriver:

Vil rigtig gerne høre om andre har samme problemer som jeg og evt har nogle gode løsninger.

Dagen efter jeg får min mens, får jeg voldsomt ondt, primært i mave, lænd og ben, men oftest også en meget voldsom hovedpine med kvalme. Jeg må desværre ofte melde mig syg den dag og det føler jeg bare ikke er holdbart i længden.

Jeg er undersøgt for endometriose, med tanke i smerterne i mave, lænd og ben, men det har jeg ikke, så lægerne ser bare lidt trætte ud og mener at så er det bare sådan. Jeg overdriver ikke hvis jeg fortæller at de værste gange er det ve-lign smerter!

Er der nogen der evt får smertestillende eller andet der virker? Jeg er sat på Ibuprofen af min læge og det kan da tage toppen af de nedre smerter, men det forstærker min hovedpine, idet jeg åbenbart får hovedpine af ibuprofen!!

Jeg føler lidt at det er et problem der ikke bliver taget særligt alvorligt og at jeg lidt må lære at leve med det, men det er sgu ikke sjovt når det i den grad går ud over mit liv. At skulle sygemelde sig 1 gang om måneden er ikke holdbart, når man også har små børn der kan blive syge eller for den sags skyld selv kan få en virus!!! Det kan godt gå hen og blive til lidt for mange fraværsdage!

Samtidig ødelægger det også den glade pige jeg normalt er, for man bliver meget indelukket når det gør så ondt og så er det svært at finde overskud til min dejlige unger og mand.

Hjælp mig hvis I har gode løsninger også selv om det måske er alternative løsninger, jeg er snart villig til at prøve ALT!

Jeg har haft lige præcis de samme problemer som dig, mine smerter var bare så slemme at jeg til tider besvimede. Mine startede altid 20-30 min før jeg fik mens og så ellers hele perioden. Jeg fik Ibumetin 600 mg, det er faktisk gigt piller, men mange får dem mod mens. De hjalp mig utroligt meget, jeg tog en pille og ca 15 min efter kunne jeg springe rundt så det var bare skønt.

Håber du kommer af med smerterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.