mange gener ved mens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Anonym trådstarter

Vil rigtig gerne høre om andre har samme problemer som jeg og evt har nogle gode løsninger.

Dagen efter jeg får min mens, får jeg voldsomt ondt, primært i mave, lænd og ben, men oftest også en meget voldsom hovedpine med kvalme. Jeg må desværre ofte melde mig syg den dag og det føler jeg bare ikke er holdbart i længden.

Jeg er undersøgt for endometriose, med tanke i smerterne i mave, lænd og ben, men det har jeg ikke, så lægerne ser bare lidt trætte ud og mener at så er det bare sådan. Jeg overdriver ikke hvis jeg fortæller at de værste gange er det ve-lign smerter!

Er der nogen der evt får smertestillende eller andet der virker? Jeg er sat på Ibuprofen af min læge og det kan da tage toppen af de nedre smerter, men det forstærker min hovedpine, idet jeg åbenbart får hovedpine af ibuprofen!!

Jeg føler lidt at det er et problem der ikke bliver taget særligt alvorligt og at jeg lidt må lære at leve med det, men det er sgu ikke sjovt når det i den grad går ud over mit liv. At skulle sygemelde sig 1 gang om måneden er ikke holdbart, når man også har små børn der kan blive syge eller for den sags skyld selv kan få en virus!!! Det kan godt gå hen og blive til lidt for mange fraværsdage!

Samtidig ødelægger det også den glade pige jeg normalt er, for man bliver meget indelukket når det gør så ondt og så er det svært at finde overskud til min dejlige unger og mand.

Hjælp mig hvis I har gode løsninger også selv om det måske er alternative løsninger, jeg er snart villig til at prøve ALT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Jordbærpigen

Er du på p-piller? Ellers var det jo en mulighed.. Jeg har selv i perioder haft mange smerter. Nogle gange har jeg helt måttet stoppe op og trække vejret, når der kom en "ve-agtig" smerte.. men det er stoppet igen efter at jeg er begyndt at dyrke meget mere motion osv.

Anmeld

14. april 2010

Mathilde

Det lyder godt nok rigtig træls! Og rigtig synd at du ikke føler du bliver taget alvorligt...

Jeg har desværre ingen råd, men faldt lige over dit indlæg, da jeg selv har en del gener ved mens. efter jeg har født. Inden havde jeg bare alm. mens. smerter, men nu har jeg også ve-lign smerter i lænden og det gør rigtig ondt nederst i mit bækken og nederst i ballerne føler faktisk ubehag ved at stå op når det står på. Det handler om 1-1½ dag... Har dog ikke snakket med en læge om det.

Så du er ikke alene...

Anmeld

14. april 2010

Becks

Sex sex sex og atter sex, er det eneste der hjælper på én af mine veninder.. Hun har også MANGE smerter når hun har sin mens.. Hun ved ikke om det er mandes sæd eller det at hun kommer der hjælper, det kan også være det er ham der hjælper når han skubber på.. Men det er ihvertfald det eneste der hjælper hende..

Anmeld

14. april 2010

Momster89

Har du forsøgt med p-piller

Anmeld

14. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg fik det ofte på samme måde når jeg har været på p-piller, p-ring o.lign. Det er så fordi jeg ikke kan tåle homonerne. De giver mig migræne og mavesmerter så jeg ikke kunne stå op

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

MissSmile26 skriver:

Er du på p-piller? Ellers var det jo en mulighed.. Jeg har selv i perioder haft mange smerter. Nogle gange har jeg helt måttet stoppe op og trække vejret, når der kom en "ve-agtig" smerte.. men det er stoppet igen efter at jeg er begyndt at dyrke meget mere motion osv.

Kan desværre ikke tåle nogen former for p-piller, så det duer ikke.

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

Tutter skriver:

Sex sex sex og atter sex, er det eneste der hjælper på én af mine veninder.. Hun har også MANGE smerter når hun har sin mens.. Hun ved ikke om det er mandes sæd eller det at hun kommer der hjælper, det kan også være det er ham der hjælper når han skubber på.. Men det er ihvertfald det eneste der hjælper hende..

Det ville min mand synes var en fed løsning, men jeg har så kraftig hovedpine at det ville jeg slet ikke kunne overskue. Desuden bløder jeg voldsomt de første 2-3 dage og selv om vi ikke er sarte så er det skisme for meget lige de første par dage!

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

Det lyder godt nok rigtig træls! Og rigtig synd at du ikke føler du bliver taget alvorligt...

Jeg har desværre ingen råd, men faldt lige over dit indlæg, da jeg selv har en del gener ved mens. efter jeg har født. Inden havde jeg bare alm. mens. smerter, men nu har jeg også ve-lign smerter i lænden og det gør rigtig ondt nederst i mit bækken og nederst i ballerne føler faktisk ubehag ved at stå op når det står på. Det handler om 1-1½ dag... Har dog ikke snakket med en læge om det.

Så du er ikke alene...

Rart at vide man ikke er alene. Mit er også forværret efter jeg har fået børn......alle sagde ellers at så ville det blive bedre.

Anmeld

14. april 2010

Becks

Tutter skriver:

Prøv at få målt din blodprocent hos lægen, én af de første mensdage, kan være du mangler jern, fordi du bløder så kraftigt de første dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.