2. lægebesøg overstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

Halbschön

noname skriver:

Hmmm...

Lægen: Har du vejet dig idag Majken???

Mig: Ja, det har jeg

Lægen: hvad siger den så???

Mig: lidt for meget... 72,8

Lægen: Majken du er jo tyk så, hahahaha... (og han grifler 72 kg i vandrejournalen)

Mig: tja,  Det er jeg vel... Men jeg spiser ikke slik, kager og sodavand, jeg spiser rugbrød.

Lægen: sært, for du har jo ikke vand i kroppen eller noget, men skal vi ikke lige veje dig her også???

Mig: Jamen nu er vægten jo højere da jeg har tøj på og har spist morgenmad

Vægten hos lægen siger skræmmende 74,6

Lægen retter i vandrejournalen til 74kg

Ellers så alt fint ud, både blodtryk og hjertelyd og livmoderen var fint blød. Jeg glemte helt at spørge med det der fiskeolie. Men skal jeg ikke bare fortsætte med at tage dem, det kan vel ikke skade?

Knus Majken 25+0 - der er lidt forvirret over hendes store vægt øgning

Hvis der var sukker i din urin, så kunne de se det med det samme, det behøver der ikke dyrkes for..

Det der har været - som også skete utallige gange ved mig i graviditeten, har sikkert været lidt proteiner i urinen.. Men hver gang ved mig har der intet været.. Grunden til at urinen "slår" ud, kan være pga. den øgede udflåd man har i graviditeten..
Så bare rolig - der er sikkert intet.. Og mht. sukkerbelastningen.. Der er sikkert heller ikke noget, når der indtil nu ikke er fundet sukker i din urin..

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

NoName

Renée88 skriver:

Hvis der var sukker i din urin, så kunne de se det med det samme, det behøver der ikke dyrkes for..

Det der har været - som også skete utallige gange ved mig i graviditeten, har sikkert været lidt proteiner i urinen.. Men hver gang ved mig har der intet været.. Grunden til at urinen "slår" ud, kan være pga. den øgede udflåd man har i graviditeten..
Så bare rolig - der er sikkert intet.. Og mht. sukkerbelastningen.. Der er sikkert heller ikke noget, når der indtil nu ikke er fundet sukker i din urin..

Knus

Mange tak for svaret, så er jeg mere rolig...

Anmeld

14. april 2010

Halbschön

noname skriver:

Mange tak for svaret, så er jeg mere rolig...

Velbekomme..

Det er jo med at bekymre sig så lidt som muligt i graviditeten... Men det er bare ikke altid nemt, det er jo nemt at sidde og være bagklog bagefter..

Held og lykke med det hele..

Knus

Anmeld

14. april 2010

Anne85

noname skriver:

Hmmm...

Lægen: Majken du er jo tyk så, hahahaha... (og han grifler 72 kg i vandrejournalen)

Mig: tja,  Det er jeg vel... Men jeg spiser ikke slik, kager og sodavand, jeg spiser rugbrød.

Lægen: sært, for du har jo ikke vand i kroppen eller noget, men skal vi ikke lige veje dig her også???

Ellers så alt fint ud, både blodtryk og hjertelyd og livmoderen var fint blød. Jeg glemte helt at spørge med det der fiskeolie. Men skal jeg ikke bare fortsætte med at tage dem, det kan vel ikke skade?

kender det alt for godt... da jeg var til 2. lægebesøg vejede jeg 76 kilo heldigvis har vægten stået lidt stille siden så igår til uge 30 jordemoderbesøg vejede jeg "kun" 77 kg.... men for dælen det er ikke sjovt at man nu er snart 20 kg tungere end før man blev gravid

Anmeld

14. april 2010

Honningblomst

noname skriver:

Hmmm...

Tyksak... hvor meget har du da taget på?

Knus..

Anmeld

14. april 2010

NoName

Eva skriver:

Tyksak... hvor meget har du da taget på?

Knus..

Lidt for meget mener min læge, havde en startvægt på 59 kg...

Så jeg må ud og gå nogle flere ture end jeg gør nu... synes ellers jeg går meget... men åbenbart ikke nok...

Anmeld

14. april 2010

NoName

Anne85 skriver:

kender det alt for godt... da jeg var til 2. lægebesøg vejede jeg 76 kilo heldigvis har vægten stået lidt stille siden så igår til uge 30 jordemoderbesøg vejede jeg "kun" 77 kg.... men for dælen det er ikke sjovt at man nu er snart 20 kg tungere end før man blev gravid

man kan da håbe at min vægt også står stille lidt nu... puhh...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.