2. lægebesøg overstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. april 2010

NoName

Hmmm...

Lægen: Har du vejet dig idag Majken???

Mig: Ja, det har jeg

Lægen: hvad siger den så???

Mig: lidt for meget... 72,8

Lægen: Majken du er jo tyk så, hahahaha... (og han grifler 72 kg i vandrejournalen)

Mig: tja,  Det er jeg vel... Men jeg spiser ikke slik, kager og sodavand, jeg spiser rugbrød.

Lægen: sært, for du har jo ikke vand i kroppen eller noget, men skal vi ikke lige veje dig her også???

Mig: Jamen nu er vægten jo højere da jeg har tøj på og har spist morgenmad

Vægten hos lægen siger skræmmende 74,6

Lægen retter i vandrejournalen til 74kg

Ellers så alt fint ud, både blodtryk og hjertelyd og livmoderen var fint blød. Jeg glemte helt at spørge med det der fiskeolie. Men skal jeg ikke bare fortsætte med at tage dem, det kan vel ikke skade?

Knus Majken 25+0 - der er lidt forvirret over hendes store vægt øgning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

NoName

Hmm efter at have skrevet lidt med Frk. Larsen er jeg kommet til at tænke lidt...

Kan det måske være et tegn på graviditets sukkersyge??? Min far har sukkersyge og jeg skal til sukkerbelastnings test på sygehuset i starten af Maj måned???

(vægt før graviditet 59 kg)

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

Du skal bare spise fiskeolie resten af graviliteten, hvis ikke du spiser fisk

Og mht. sukkersyge, så skal du jo til en test, så jeg ville vente og se - der er jo ikke længe til Maj Men hvis Bebs ikke vurderes til allerede at være STOR, så bare rolig Desuden, så afleverede du vel en tisseprøve hos lægen? hvis du havde sukkersyge, så kunne man se der var sukker i urinen

Sabrina...

Anmeld

14. april 2010

NoName

Sabrina17 skriver:

Du skal bare spise fiskeolie resten af graviliteten, hvis ikke du spiser fisk

Og mht. sukkersyge, så skal du jo til en test, så jeg ville vente og se - der er jo ikke længe til Maj Men hvis Bebs ikke vurderes til allerede at være STOR, så bare rolig Desuden, så afleverede du vel en tisseprøve hos lægen? hvis du havde sukkersyge, så kunne man se der var sukker i urinen

Sabrina...

Jeg skulle ringe i morgen og få svar på urinprøven, de sagde der var "noget" så de ville dyrke den, men blev ikke lige klar over hvad de ville dyrke den for.

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

Og! Jeg vejede 65 kilo inden gravilieten - på dagen jeg fødte stod den på 91 kilo Så jeg havde taget 26 kilo på - tabte mig 12 kilo ved fødslen - altså til 79 kilo og har efterfølgende tabt mig 4 kilo

Tag du det bare rolig - det er OK at tage på når man er gravid... Du er sikker smuk

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

noname skriver:

Jeg skulle ringe i morgen og få svar på urinprøven, de sagde der var "noget" så de ville dyrke den, men blev ikke lige klar over hvad de ville dyrke den for.

Okay! Jamen så kan det da godt være der er noget Men vent og se til i morgen - det er sikkert ingenting

Anmeld

14. april 2010

NoName

Og! Jeg vejede 65 kilo inden gravilieten - på dagen jeg fødte stod den på 91 kilo Så jeg havde taget 26 kilo på - tabte mig 12 kilo ved fødslen - altså til 79 kilo og har efterfølgende tabt mig 4 kilo

Tag du det bare rolig - det er OK at tage på når man er gravid... Du er sikker smuk

Jer er også sikker på jeg nok skal tabe det igen - med tiden. Blev bare lidt forskrækket når min læge ligefrem kalder mig tyk.

Flot vægt tab i øvrigt...

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

noname skriver:

Jer er også sikker på jeg nok skal tabe det igen - med tiden. Blev bare lidt forskrækket når min læge ligefrem kalder mig tyk.

Flot vægt tab i øvrigt...

Mange tak '

Ja, det skal nok ryge af de kilo Det tager tid, men hvis man vil, kan man!

Ja, glemte at kommentere det, men hvad er det for en læge du har dig?! Det er der ikke særlig pænt at sige; SLET ikke til en gravid!!! Somom vi ikke selv ved at man er stor

Anmeld

14. april 2010

NoName

Sabrina17 skriver:

Mange tak '

Ja, det skal nok ryge af de kilo Det tager tid, men hvis man vil, kan man!

Ja, glemte at kommentere det, men hvad er det for en læge du har dig?! Det er der ikke særlig pænt at sige; SLET ikke til en gravid!!! Somom vi ikke selv ved at man er stor

Lige præsis. Man kan hvad man vil...

Min læge er alletiders, og siger tingene lige ud af posen, men må ndrømme at han var den sidste jeg havde regnet med ville kalde mig for tyk... Det kom noget bag på mig for kunne se at han mente det selvom han grinede lidt.

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

noname skriver:

Lige præsis. Man kan hvad man vil...

Min læge er alletiders, og siger tingene lige ud af posen, men må ndrømme at han var den sidste jeg havde regnet med ville kalde mig for tyk... Det kom noget bag på mig for kunne se at han mente det selvom han grinede lidt.

Hmm, jeg havde nok sagt at det ikke var særlig pænt af ham at sige... For det er det bestemt ikke - men det er selvfølgelig godt du er tilfreds med din læge - skal man også være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.