Løbesko...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

fit_fys

Kloster skriver:

Hej.

Ja jeg fik filmet min løb på løbebånd i Sport Master.

Jeg har en neutral fod med lille hældning indad. På 1,4 og 1,6 grader.

Han anbefalede mig at løbe Acisc (stavet??) Nimbus. Kostede jo 1500,- Købte dem ikke.

Jeg har nok lidt i sinde at gå op til min lokale sports butil og se på tilbud. Også fortælle om mit behov for ved en sko.

Hvis du skal bruge Asics Nimbus, kan du bruge de fleste neutrale sko. Men du skal være sikker på der er nok stødarbsorbering!Adidas har også gode neutrale løbesko, så du kan sagtens se dig om efter andet en Nimbus'en. Spørg i butikken efter en neutral løbesko med go stødarbsorbering.

En anden ting er, at man som tommelfingerregel siger, at der kan løbes ca. 1000 km i en løbesko. Så hvis du løber 20 km om ugen, kan du have dem i ca et år. Det er ikke for at afskrække dig, men det er bare vigtigt at de bliver udskiftet regelmæssigt. Jeg træner selv med eliteløbere der har haft deres løbesko alt for længe, og de bliver skadede meget hurtigt! Selvom deres led og muskler kan klare en del. Så regn ud hvor meget du løber på en uge/måned og find ud af hvornår det er tid til at bytte dem ud. For din egen skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

slettet_7530

Jeg selv er begyndt at løbe efter mange år hvor jeg blev frarådet det af min læge, på grund af min store overvægt

Jeg har løbet på bånd på løbehold i SATS i mine aerobicsko (FY FY) det kan jeg altså mærke i mine knæ nu, jeg skal ind i Kaizer sport på fredag og have lavet en løbetest på bånd hvor man bliver filmet og de har så et ortopædværksted tilknyttet så hvis man har et særligt behov kan de også klare det det er simpelthen skattepengene der går til det.

Tøjet synes jeg er ligeså vigtigt som skoene eller i hverfalt derhen af  det skal være løbetøj med svedtransporterende egenskaber, jeg har faktisk købt løbestrømper, glæder mig til at prøve dem.

Jeg skal også ud og have cykelbukser og spinningssko, men det er jo en helt anden snak

Anmeld

13. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har fået taget en løbetest ved Sport Master, for at se, hvad slags løbesko, der er bedst for mig.

Testen var gratis, men det var skoene ikke!!

1500,- for de sko, jeg tog testen i !!! Det er bare VILD mange penge for mig... Købte dem ikke. Det MÅ da kunne findes nogle skide gode løbesko til max 500,- Ell hvad??

Hvad løber I i? Har I fået taget en løbetest?

Og hvad med løbetøjet? Hvad løber I i? Og hvor aktive er I? Køber I jævnligt ell ?

Mange spørgsmål fra Kloster

Jeg fik taget løbetest i SportsMaster og fik et par sko til 500,- Koster vidst rigtig 1200..
Har ikke løbe tøj endnu, men løber i et par gymnastik bukser, eller bare alm joggingbukser..
Målet er at komme ud hver 2. dag. Men derhar været et par dage det ikke har passet, så i morgen slår jeg mig løs igen, glæder mig:-)

Anmeld

13. april 2010

otlitrom

Jeg vil bare sige, at løbesokker er en fantastisk investreing. Jeg bor nærmest i mine, og de er simpelten bare mest behagelige at have på i løbesko. Der er ingen søm der laver tryk!!

Af bluse vælger jeg altid andet end bomuld. Jeg bliver altid så kold, når jeg bruger det.

Bare et  par tip herfra !

Anmeld

13. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

kitty skriver:

Jeg vil bare sige, at løbesokker er en fantastisk investreing. Jeg bor nærmest i mine, og de er simpelten bare mest behagelige at have på i løbesko. Der er ingen søm der laver tryk!!

Løbe sko der passer til foden er guld værd.. Mine sko retter mine fødder op så jeg ikke løber indad og det kan virkelig mækes, så jeg bruger dem også til at gå rundt i. De er bare så lækre.. mmmh

Anmeld

13. april 2010

otlitrom

LouiseVous skriver:

Løbe sko der passer til foden er guld værd.. Mine sko retter mine fødder op så jeg ikke løber indad og det kan virkelig mækes, så jeg bruger dem også til at gå rundt i. De er bare så lækre.. mmmh

Ja, skoene er også guld værd! Jeg bruger mine på arbejde. Arbejder på plejehjem, og går mange skridt. Det kræver godt fodtøj. Løbesokkerne giver lige det sidste touch!

Anmeld

13. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Et godt tip er også mange tynde lag tøj istedet for et tykt lag. Så kan du bedre regulere alt efter kulde/varme.  Har selv en tynd windbreaker jakke som er helt fantastisk i dette vejr, fordi det holder vinden ude, og man kan nøjes med et tyndt lag under!

Anmeld

15. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

kitty skriver:

Ja, skoene er også guld værd! Jeg bruger mine på arbejde. Arbejder på plejehjem, og går mange skridt. Det kræver godt fodtøj. Løbesokkerne giver lige det sidste touch!

Den havde jeg så ikke lige overvejet. Det tror jeg kraftigt jeg gør nu. Begynder på hjælper udd. her til maj så vil da lige overvejer løbeskoene når jeg skal i praktik;-) Fantastisk idé

Anmeld

14. september 2010

LC

Alle er vildt positive over for løbe test, har så en lidt anden historie.

Har løbet marathon og derfor skulle jeg have nye sko, og fik lavet løbetest ved Kaiser sport, fordi de netop også har ortopæd delen, og ikke bare er som sports master en butik.

Fik et par løbesko til 1100kr, som jeg efter de første 2-3 gange jeg havd ehaft dem på konkluderede at dem kunne jeg slet ikke løbe i, så tog ud til kaiser igen, som opdagede at jeg sørme havde nedsunket forfod og de sko de havde solgt mig var slet ikke beregnet til det, suprice det vidste jeg allerede inden jeg kom ud til dem.

De tilbød at sætte ekstra indlæg i skoene, så de passede, men det har desværre aldrig virket, så nu står jeg med et par dyre sko, som ikke er vildt behagelige for mig at løbe i...

Så en anden gang vil jeg nok gå på nettet i stedet og finde sko, det forudsætter selvfølgelig at man kender sin løbestil, og så find en webshop der vejleder godt.

Man kan få gode billige Løbesko på www.runforest.dk - klart en side jeg kan anbefale de har eks asics som mange bruger, bare billigere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.