Jules skriver:
I går aftes vendte Viktor 180 grader....
Han vågnede 2 timer efter han var blevet puttet og han skreg og skreg og kastede og smed sig og prøvede seriøst at gøre skade på sig selv. Når jeg forsøgte og løfte ham sparkede han og slog mig, rev i hår osv... Sådan blev han ved en time... kunne intet gøre han ville intet...
Jeg er seriøst rystet og har ikke sovet hele natten fordi jeg har været bekymret for om der er noget galt med ham???? Eller kan de bare være sådan? Han tog også en tur i morges ... ikke helt så slemt men jeg endte med at blive hjemme med ham fordi jeg simpelthen ikke syntes jeg kunne aflevere ham sådan i dagplejen!!!!
Jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind.... Nogen der har råd eller har prøvet noget lignede?
Jeg tror og håber det er helt normalt, for Emma havde osse sådan en tur den anden nat. Skreg i en time...indtil jeg tændte for ramasjang...så faldt hun til ro, da hun så dem sove... 
Det her er en mail jeg har fået fra pampers.dk som måske kan forklare lidt...:
HØR PÅ MIG! Når ordene mangler, bliver dit barn nødt til at finde andre måder at kommunikere sine tanker, følelser og frustrationer på. Uheldigvis for forældrene er det nemmest for barnet at få et anfald af arrigskab og reagere fysisk, når det føler, at det ikke blive hørt - og forstået! Efterhånden som dit barns personlighed udvikler sig, vokser hans eller hendes følelser, engagementet i verden omkring sig og ønsket om at gøre indtryk naturligvis også. Børn i denne alder kan blive meget ufornuftige, når de får en idé de vil gennemføre. Og mens det er dit vanskelige job at styre ideerne i den rigtige retning, så tænk på, at ingen af os er perfekt. Derfor har du måske ikke altid de rigtige svar, når du bliver stillet ansigt til ansigt med situationer, der er særligt udfordrende for dig som forælder. Men husk, vi oplever alle sammen svære stunder, når vi stiller spørgsmålstegn ved os selv. Det kan måske hjælpe dig med at få tingene sat lidt i perspektiv at tale med andre forældre med bør n i samme alder - og at grine sammen over de mest pinlige og frustrerende situationer.
Anmeld