Hysteri eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. april 2010

Jules

I går aftes vendte Viktor 180 grader....

Han vågnede 2 timer efter han var blevet puttet og han skreg og skreg og kastede og smed sig og prøvede seriøst at gøre skade på sig selv. Når jeg forsøgte og løfte ham sparkede han og slog mig, rev i hår osv... Sådan blev han ved en time... kunne intet gøre han ville intet...

Jeg er seriøst rystet og har ikke sovet hele natten fordi jeg har været bekymret for om der er noget galt med ham???? Eller kan de bare være sådan? Han tog også en tur i morges ... ikke helt så slemt men jeg endte med at blive hjemme med ham fordi jeg simpelthen ikke syntes jeg kunne aflevere ham sådan i dagplejen!!!!

Jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind....  Nogen der har råd eller har prøvet noget lignede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

TbCp

Vi har oplevet noget lignende nogle nætter....

Har du hørt om det der kaldes natteskræk/nightterror?

Ved ikke om det kan være det i oplevede i nat.

Liva er som du beskriver når hun har det. Vi kan bare ikke komme i kontakt med hende, vi må ikke trøste hende, hun løber skræmt væk fra os og sætter sig i et hjørne af værelset.... det er ganske forfærdeligt at opleve. Man vil jo gerne trøste dem når de græder så meget.

Men måske det ikke er det når han også var sådan i morges.

Anmeld

13. april 2010

TbCp

TbCp skriver:

Vi har oplevet noget lignende nogle nætter....

Har du hørt om det der kaldes natteskræk/nightterror?

Ved ikke om det kan være det i oplevede i nat.

Liva er som du beskriver når hun har det. Vi kan bare ikke komme i kontakt med hende, vi må ikke trøste hende, hun løber skræmt væk fra os og sætter sig i et hjørne af værelset.... det er ganske forfærdeligt at opleve. Man vil jo gerne trøste dem når de græder så meget.

Men måske det ikke er det når han også var sådan i morges.

Du kan læse lidt om det her http://terror-night.blogspot.com/

Anmeld

13. april 2010

Bondepigen

Jules skriver:

I går aftes vendte Viktor 180 grader....

Han vågnede 2 timer efter han var blevet puttet og han skreg og skreg og kastede og smed sig og prøvede seriøst at gøre skade på sig selv. Når jeg forsøgte og løfte ham sparkede han og slog mig, rev i hår osv... Sådan blev han ved en time... kunne intet gøre han ville intet...

Jeg er seriøst rystet og har ikke sovet hele natten fordi jeg har været bekymret for om der er noget galt med ham???? Eller kan de bare være sådan? Han tog også en tur i morges ... ikke helt så slemt men jeg endte med at blive hjemme med ham fordi jeg simpelthen ikke syntes jeg kunne aflevere ham sådan i dagplejen!!!!

Jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind....  Nogen der har råd eller har prøvet noget lignede?

Jeg tror og håber det er helt normalt, for Emma havde osse sådan en tur den anden nat. Skreg i en time...indtil jeg tændte for ramasjang...så faldt hun til ro, da hun så dem sove...

Det her er en mail jeg har fået fra pampers.dk som måske kan forklare lidt...:

HØR PÅ MIG! Når ordene mangler, bliver dit barn nødt til at finde andre måder at kommunikere sine tanker, følelser og frustrationer på. Uheldigvis for forældrene er det nemmest for barnet at få et anfald af arrigskab og reagere fysisk, når det føler, at det ikke blive hørt - og forstået! Efterhånden som dit barns personlighed udvikler sig, vokser hans eller hendes følelser, engagementet i verden omkring sig og ønsket om at gøre indtryk naturligvis også. Børn i denne alder kan blive meget ufornuftige, når de får en idé de vil gennemføre. Og mens det er dit vanskelige job at styre ideerne i den rigtige retning, så tænk på, at ingen af os er perfekt. Derfor har du måske ikke altid de rigtige svar, når du bliver stillet ansigt til ansigt med situationer, der er særligt udfordrende for dig som forælder. Men husk, vi oplever alle sammen svære stunder, når vi stiller spørgsmålstegn ved os selv. Det kan måske hjælpe dig med at få tingene sat lidt i perspektiv at tale med andre forældre med bør n i samme alder - og at grine sammen over de mest pinlige og frustrerende situationer.

Anmeld

13. april 2010

Vinker

Niklas Emil får også nogle flip ala det du beskriver Viktor gjorde. Han blir sådan helt panisk, helt hysterisk og vil bare ingen ting andet end at vride sig og skrige. man kan slet ikke holde ham for han spræller så meget at man er ved at tabe ham. Synes det er vildt skræmmende.... Jeg har tænkt at det måske kunne hænge sammen med mareridt? Eller måske vokseværk?

Det er i hvert fald meget ubehageligt!

Anmeld

13. april 2010

Barbamama

Puha jeg bliver da helt skræmt.... Er det noget alle børn gør???

Anmeld

13. april 2010

Ida.

Mindes også at kunne huske, at Annika har haft sådan nogle ture om natten....men kun ganske få gange, og det er noget forskelligt, der har fået hende til ro hver gang (vuggen i armene, synge, tænde lys... ... ...) - det er mere end et år siden hun havde dem sidst. Mine forældre har fortalt, at min lillesøster havde sådan nogle ture jævnligt, da hun var lille - de fandt ud af, at det var i søvne, og at de kunne få hende ud af den, hvis de fik hende til at drikke vand...

Anmeld

13. april 2010

Jules

Fandt også det her selv. Syntes det passer meget godt...

Altså det første læserbrev....

http://www.morsbaby.net/tumlingebrevkassen.htm#Hj%C3%A6lp-%20min%20s%C3%B8n%20p%C3%A5%202%20%C3%A5r%20f%C3%A5r%20hysteriske%20anfald

Anmeld

13. april 2010

Jules

michella80 skriver:

Puha jeg bliver da helt skræmt.... Er det noget alle børn gør???

Det tyder det på :(

Anmeld

13. april 2010

Jules

TbCp skriver:

Du kan læse lidt om det her http://terror-night.blogspot.com/

Tak for linket... Må lige holde lidt øje med ham....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.