Hvad spørger man om? (dagpleje)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

Ida.

TbCp skriver:

Hmm.... altså jeg har valgt at have max 4 børn.... da jeg var kommunal havde jeg jo ind imellem et gæstebarn og det gik egentlig fint nok.
Men det kræver da lidt mere og jeg var noget mere træt efter en dag med 5 børn end efter dage hvor jeg kun havde "mine egne" 4 drenge

Ja det må det da gøre...jeg kan tabe pusten bare ved tanken om et barn mere, end de to jeg har men det er nok også noget andet, når det er ens egne børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

mama09

idamaria83 skriver:

Okay - tak for info men er det ikke vildt at skulle stå med 5 børn alene?! Eller er det kun på papiret, det ser vildt ud?

kun på papir det ser vildt ud, efter min mening

Men Latifas dp har også kun Latifa der 1 år og ikke går endnu.. De andre er 2 og 2 1/2 år og de kan gå.. Så ikke noget stress, det kører bare.. Hun er også en kvinde med meget overskud..

Men tror (og tror kun) at det er hårdt hvis der var 5 og alle var omkring de 1 år og kun kunne kravle... Tror det er godt, de alle ikke er på samme alder

Anmeld

13. april 2010

Ida.

Trinehw skriver:

kun på papir det ser vildt ud, efter min mening

Men Latifas dp har også kun Latifa der 1 år og ikke går endnu.. De andre er 2 og 2 1/2 år og de kan gå.. Så ikke noget stress, det kører bare.. Hun er også en kvinde med meget overskud..

Men tror (og tror kun) at det er hårdt hvis der var 5 og alle var omkring de 1 år og kun kunne kravle... Tror det er godt, de alle ikke er på samme alder

Det har du nok ret i - men altså jeg synes der kan være nok at se til med mine to unger, der jo begge er vuggestuealder...men jeg er nok heller ikke så overskudsagtig

Anmeld

13. april 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Ja det må det da gøre...jeg kan tabe pusten bare ved tanken om et barn mere, end de to jeg har men det er nok også noget andet, når det er ens egne børn...

Ja det er meget noget andet!

Jeg kan få et barn om morgenen der er bund hysterisk, så snart mor og far er ude af døren falder de ned og er små "englebørn"

Nej de kan da også være stride her, men det er noget helt andet end hvis det er mor og far der er der.

Anmeld

13. april 2010

mama09

idamaria83 skriver:

Det har du nok ret i - men altså jeg synes der kan være nok at se til med mine to unger, der jo begge er vuggestuealder...men jeg er nok heller ikke så overskudsagtig

Hellere ikke mig - ingen tålmoghed eller lign.

Respekt for dagplejemødre........

Anmeld

13. april 2010

Ida.

TbCp skriver:

Jeg kan få et barn om morgenen der er bund hysterisk, så snart mor og far er ude af døren falder de ned og er små "englebørn"

Nej de kan da også være stride her, men det er noget helt andet end hvis det er mor og far der er der.

typisk

Anmeld

14. april 2010

JustAnotherName

Jeg har HØRT at forskellen er større, når man går fra 1 barn til 2,
men at det ikke føles helt så anderledes mere, når man går fra 2 til 3.

Men hvad ved jeg - Jeg har ihvertfald ind imellem hænderne fulde nok bare med mine to! Men måske er der noget om det. Jeg har ihvertfald hørt den et par gange fra andre forskellige mødre...

Anmeld

14. april 2010

JustAnotherName

Åååhh, Bianca er simpelthen også bare SÅ STRID 2 ÅRIG!! lige for tiden.

Hun vil diskutere ALT. Hvis vi siger ja, så siger hun nej, og hvis vi siger nej, så råber hun JOW!
Hun vil ikke høre efter - vil ikke have sko og jakke på, vil ikke i bilen - og heller ikke ud af den igen ....vil man hjælpe, så må man ikke, og lader man hende gøre det selv, skal man hjælpe ....ALT ER BARE MODSAT. Og jeg er ind imellem lige ved at blive skør af at opretholde mit modne og selvbeherskede "det er jo mig der er den voksne hér" - nogle gange er det lige ved at løbe af med mig, og min lunte er brændt ned, tålmodigheden opbrugt og frøken rar er rejst for længst. HUWH!!

I vuggestuen laver hun "gummi-ben", hvis ikke hun vil gå med.
Det gør hun aldrig herhjemme.
Men når mor eller far er der, så skal alt være en kamp og det går ikke stille for sig. Det kan være så opslidende, når det er værst!

træls når man kommer tidligt og har glædet sig til at være sammen med hende, og så er hun bare på tværs og modsat ...og forsøger at bestemme det hele, ellers er der ballade.

Jeg er kold! Jeg er træt af at det er nødt til at være sådan - men jeg tager kampen, når det er krævet. ufatteligt at hun så gider starte på ny igen og igen. Men det følger åbenbart med alderen lige nu.

Men ja - både da jeg arbejdede i VS/BH-institution oplevede jeg også børnene få raseri-anfald overfor deres forældre, og vise sider af dem, som jeg ALDRIG havde set lignende før.
Og nu som mor oplever jeg det jo så fra den "anden side" i garderoben .....Nu hvor det er mig der med sved på panden sidder og knokler Bianca i sin jakke, og med en sparkende og hvinende unge under armen takker pænt af til personalet for idag .....suk!

Anmeld

14. april 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Åååhh, Bianca er simpelthen også bare SÅ STRID 2 ÅRIG!! lige for tiden.

Hun vil diskutere ALT. Hvis vi siger ja, så siger hun nej, og hvis vi siger nej, så råber hun JOW!
Hun vil ikke høre efter - vil ikke have sko og jakke på, vil ikke i bilen - og heller ikke ud af den igen ....vil man hjælpe, så må man ikke, og lader man hende gøre det selv, skal man hjælpe ....ALT ER BARE MODSAT. Og jeg er ind imellem lige ved at blive skør af at opretholde mit modne og selvbeherskede "det er jo mig der er den voksne hér" - nogle gange er det lige ved at løbe af med mig, og min lunte er brændt ned, tålmodigheden opbrugt og frøken rar er rejst for længst. HUWH!!

I vuggestuen laver hun "gummi-ben", hvis ikke hun vil gå med.
Det gør hun aldrig herhjemme.
Men når mor eller far er der, så skal alt være en kamp og det går ikke stille for sig. Det kan være så opslidende, når det er værst!

træls når man kommer tidligt og har glædet sig til at være sammen med hende, og så er hun bare på tværs og modsat ...og forsøger at bestemme det hele, ellers er der ballade.

Jeg er kold! Jeg er træt af at det er nødt til at være sådan - men jeg tager kampen, når det er krævet. ufatteligt at hun så gider starte på ny igen og igen. Men det følger åbenbart med alderen lige nu.

Men ja - både da jeg arbejdede i VS/BH-institution oplevede jeg også børnene få raseri-anfald overfor deres forældre, og vise sider af dem, som jeg ALDRIG havde set lignende før.
Og nu som mor oplever jeg det jo så fra den "anden side" i garderoben .....Nu hvor det er mig der med sved på panden sidder og knokler Bianca i sin jakke, og med en sparkende og hvinende unge under armen takker pænt af til personalet for idag .....suk!

Liva er også begyndt.... det er dog mest ved sengetid. Når hun har fået nattøj på går hun bare lige ud af døren og siger "Mig sove ikke!" Og så starter kampen ellers

Igår var klokken 21.40 inden hun langt om længe gav op og faldt i søvn..... suuuuk.

Anmeld

14. april 2010

sarahb

I Kbh har de 3 og så 1 gæste pleje.. Bare lige til info...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.