Ja det er meget noget andet!
Jeg kan få et barn om morgenen der er bund hysterisk, så snart mor og far er ude af døren falder de ned og er små "englebørn" 
Nej de kan da også være stride her, men det er noget helt andet end hvis det er mor og far der er der.
Åååhh, Bianca er simpelthen også bare SÅ STRID 2 ÅRIG!! lige for tiden.
Hun vil diskutere ALT. Hvis vi siger ja, så siger hun nej, og hvis vi siger nej, så råber hun JOW!
Hun vil ikke høre efter - vil ikke have sko og jakke på, vil ikke i bilen - og heller ikke ud af den igen ....vil man hjælpe, så må man ikke, og lader man hende gøre det selv, skal man hjælpe ....ALT ER BARE MODSAT. Og jeg er ind imellem lige ved at blive skør af at opretholde mit modne og selvbeherskede "det er jo mig der er den voksne hér" - nogle gange er det lige ved at løbe af med mig, og min lunte er brændt ned, tålmodigheden opbrugt og frøken rar er rejst for længst. HUWH!!
I vuggestuen laver hun "gummi-ben", hvis ikke hun vil gå med.
Det gør hun aldrig herhjemme.
Men når mor eller far er der, så skal alt være en kamp og det går ikke stille for sig. Det kan være så opslidende, når det er værst!
træls når man kommer tidligt og har glædet sig til at være sammen med hende, og så er hun bare på tværs og modsat ...og forsøger at bestemme det hele, ellers er der ballade.
Jeg er kold! Jeg er træt af at det er nødt til at være sådan - men jeg tager kampen, når det er krævet. ufatteligt at hun så gider starte på ny igen og igen. Men det følger åbenbart med alderen lige nu.
Men ja - både da jeg arbejdede i VS/BH-institution oplevede jeg også børnene få raseri-anfald overfor deres forældre, og vise sider af dem, som jeg ALDRIG havde set lignende før.
Og nu som mor oplever jeg det jo så fra den "anden side" i garderoben .....Nu hvor det er mig der med sved på panden sidder og knokler Bianca i sin jakke, og med en sparkende og hvinende unge under armen takker pænt af til personalet for idag .....suk!