Hvad spørger man om? (dagpleje)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.491 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. april 2010

iln

I eftermiddag skal Silas, mor og far besøge Silas´ evt. dagplejer.

Synes simpelthen det har været service til den store guldmedalje. I februar kontaktede jeg en dagplejer hvor både manden og konen var private dagplejer. Synes det var super ideelt - 10 børn OG et mandligt forbillede. De passede bare lige til os og vores krav til mad, aktiviteter mm. Desværre var nogle lige kommer os i forkøbet og dem ventede de svar fra. Havde så stadig ikke hørt noget fra dem, så kontaktede dem efter påsken. Den kvindelige dagplejer var simpelthen så ked af, at de ikke have kontaktet os, for de andre havde sagt ja til pladsen. Hmm... blev lidt mobset for vi har ikke ville søge andre steder før vi vidste svar. Hun var så ked af det, at hun havde spurgt alle sine kollegaer i området, om nogle havde plads pr. 1. aug. Den første ledige plads er først pr. 1. feb. men hende her har kun 4 børn. Grunden til dette er, at hun selv er mor til et dagplejebarn og når han er syg og hjemme gælder han som det 5. barn.

Denne dagplejer kontakter mig så samme dag som jeg har fået afslag fra den anden. Hun har snakket med sin mand og de er blevet enige om at de gerne vil tage Silas allerede fra 1. aug. Hvis hendes søn så er syg er det så Silas, der skal i gæstedagpleje (som bliver fast ved dem, vi først ville have haft). Det synes jeg dælme er service må jeg indrømme.

Mit spørgsmål er så. Hvad spurgte I om, da i var på besøg første gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

JustAnotherName

Dejligt at det kunne lade sig gøre på dén måde så, når nu ikke ikke kunne få ham fast hos DPer-paret.

hmm....Jaah, hvad spurgte vi om....?!? - Det kan jeg faktisk ikke rigtigt huske. Det kommer måske når du sidder der, og der er nogle ting du undrer dig ved eller bliver i tvivl om ...BARE SPØRG!
Og hvis ikke du kan komme på noget, så slut af med at spørge om det er okay at du ringer, hvis der dukker nogle spørgsmål op ....for det er tit først, når man kommer hjem igen, og fordøjer indtrykkene, at spørgsmålene pipler frem. Og så kan du jo altid spørge mere ved lige at ringe, hvis det er noget du behøver svar på, for at føle dig mere sikker.

Jeg håber, at det er et sted han vil blive glad for, og som I vil blive glade for.

Anmeld

13. april 2010

TbCp

Vi spurgte ikke rigtig om noget.
Da dagplejeformidlingen ringede til os fortalte de hvor længe hun havde været dagplejer og at hun stort set ingen sygedage havde haft.

Jeg var mest interesseret i at møde hende, opleve hende med de andre børn og se om vi svingede.

Jeg tror jeg spurgte en lille smule ind til kost... mest omkring sukker/slik/kage, men ellers ikke noget.

Hilsen Tina (som har den mest fantstiske dagplejer, der stadig efter 15 år elsker sit job!)

Anmeld

13. april 2010

Ida.

Vi har mere fornemmet end vi har decideret spurgt, når vi har været ude - vi besøgte en DP, vi fik tilbudt til Annika og havde begge helt ondt i maven, da vi gik derfra...der kunne vi bare slet ikke få passet vores barn - og det var der flere årsager til, men mest af alt en mavefornemmelse, der bare ikke var god.

Jeg synes umiddelbart, det lyder vildt, at en DP har fem børn? Er fire ikke normalen - eller er det bare mig, der ikke er helt med på beatet mht DP'ere? Men ellers er det da super, at de sådan er imødekommet jer og jeres ønsker så godt!

Anmeld

13. april 2010

mama09

idamaria83 skriver:

Vi har mere fornemmet end vi har decideret spurgt, når vi har været ude - vi besøgte en DP, vi fik tilbudt til Annika og havde begge helt ondt i maven, da vi gik derfra...der kunne vi bare slet ikke få passet vores barn - og det var der flere årsager til, men mest af alt en mavefornemmelse, der bare ikke var god.

Jeg synes umiddelbart, det lyder vildt, at en DP har fem børn? Er fire ikke normalen - eller er det bare mig, der ikke er helt med på beatet mht DP'ere? Men ellers er det da super, at de sådan er imødekommet jer og jeres ønsker så godt!

Latifas dagplejemor har 5, men hun er også privat, ved ikke om det er derfor?

Synes også det lød af mange, men det er det overhovedet ikke, for hun har sgu styr på det

Anmeld

13. april 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Er det en kommunal har de 4 børn + plads til et 5. ved sygdom, overlapning og sådan.

En privat dagplejer bliver godkendt til et antal børn, dog max 5.

Anmeld

13. april 2010

Ida.

TbCp skriver:

Er det en kommunal har de 4 børn + plads til et 5. ved sygdom, overlapning og sådan.

En privat dagplejer bliver godkendt til et antal børn, dog max 5.

Okay - tak for info men er det ikke vildt at skulle stå med 5 børn alene?! Eller er det kun på papiret, det ser vildt ud?

Anmeld

13. april 2010

mama09

iln skriver:

Synes simpelthen det har været service til den store guldmedalje. I februar kontaktede jeg en dagplejer hvor både manden og konen var private dagplejer. Synes det var super ideelt - 10 børn OG et mandligt forbillede. De passede bare lige til os og vores krav til mad, aktiviteter mm. Desværre var nogle lige kommer os i forkøbet og dem ventede de svar fra. Havde så stadig ikke hørt noget fra dem, så kontaktede dem efter påsken. Den kvindelige dagplejer var simpelthen så ked af, at de ikke have kontaktet os, for de andre havde sagt ja til pladsen. Hmm... blev lidt mobset for vi har ikke ville søge andre steder før vi vidste svar. Hun var så ked af det, at hun havde spurgt alle sine kollegaer i området, om nogle havde plads pr. 1. aug. Den første ledige plads er først pr. 1. feb. men hende her har kun 4 børn. Grunden til dette er, at hun selv er mor til et dagplejebarn og når han er syg og hjemme gælder han som det 5. barn.

Denne dagplejer kontakter mig så samme dag som jeg har fået afslag fra den anden. Hun har snakket med sin mand og de er blevet enige om at de gerne vil tage Silas allerede fra 1. aug. Hvis hendes søn så er syg er det så Silas, der skal i gæstedagpleje (som bliver fast ved dem, vi først ville have haft). Det synes jeg dælme er service må jeg indrømme.

Jeg var som sagt uheldig med den først, Latifa var hos.. Men mærkede det med det samme, og fik hende ud og over til den nye..

Hos den nye var jeg lidt mere skeptisk, og spurgte

1/ Om de kom meget ud, altså i naturen og gåturer og lign? (vil ikke ha min datter skal sidde foran tv hele dagen i dp - dårlig erfaring - ja!)

2/ Mad, hvilken slags, sundt osv? og self om hun respektere Latifa ikke skal ha svinekød?

3/ Om hun respektere at børn har forskellige sovevaner? (gik jeg meget op i, da den gamle dpér mente hun havde ret til 2 timers pause, og når Latifa vågnede efter 1 time, fik hun jo ikke sin pause!! so!!)

ellers ja mærk efter i maven, kemien mellem hende og Silas osv

Held og lykke

Anmeld

13. april 2010

mama09

iln skriver:

ej flot, skrev forsent.. I har jo været afsted..

hehe håber det gik godt

Anmeld

13. april 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Okay - tak for info men er det ikke vildt at skulle stå med 5 børn alene?! Eller er det kun på papiret, det ser vildt ud?

Hmm.... altså jeg har valgt at have max 4 børn.... da jeg var kommunal havde jeg jo ind imellem et gæstebarn og det gik egentlig fint nok.
Men det kræver da lidt mere og jeg var noget mere træt efter en dag med 5 børn end efter dage hvor jeg kun havde "mine egne" 4 drenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.