Vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2010

jlp90

ja, det kunne heller aldrig falde mig ind at sige det sådan hvis jeg overhovedet tør sige det når det kommer til stykket

Jeg er nemlig slet ikke så hård når det kommer dertil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Honningblomst

jlp90 skriver:

ja, det kunne heller aldrig falde mig ind at sige det sådan hvis jeg overhovedet tør sige det når det kommer til stykket

Jeg er nemlig slet ikke så hård når det kommer dertil

Jamen, du bliver nød til at sige fra...det er vigtigt. Bare få sagt du vejer dig selv da det andet ikke er rart. Husk du bare kan gå, til hver en tid...du skal dælme ikke lytte til dem hvis du får det skidt..

Anmeld

12. april 2010

jlp90

Eva skriver:

Jamen, du bliver nød til at sige fra...det er vigtigt. Bare få sagt du vejer dig selv da det andet ikke er rart. Husk du bare kan gå, til hver en tid...du skal dælme ikke lytte til dem hvis du får det skidt..

nej, det er ikke værd at få ødelagt sin dag pga. det

Anmeld

12. april 2010

Laulund87

det var da underligt..jeg er overhovedet ikke blevet spurgt ind til min vægt under graviditet, hverken af læge eller jordemoder

Anmeld

12. april 2010

jlp90

Laulund87 skriver:

det var da underligt..jeg er overhovedet ikke blevet spurgt ind til min vægt under graviditet, hverken af læge eller jordemoder

Jeg vil gerne bytte Du er nok bare normal vægtig og ikke har taget for meget på

Anmeld

12. april 2010

Laulund87

jlp90 skriver:

Jeg vil gerne bytte Du er nok bare normal vægtig og ikke har taget for meget på

jah jeg tog kun 9 kg på, men troede bare altid de holdt lidt øje uanset hvad størrelse man har..

Anmeld

12. april 2010

jlp90

Laulund87 skriver:

jah jeg tog kun 9 kg på, men troede bare altid de holdt lidt øje uanset hvad størrelse man har..

Det gør de nok også, men de er mere obs når man i forvejen vejer for meget. Det er i hvert fald min observering, desunden er 9 kilo super flot

Anmeld

12. april 2010

Laulund87

jlp90 skriver:

Det gør de nok også, men de er mere obs når man i forvejen vejer for meget. Det er i hvert fald min observering, desunden er 9 kilo super flot

nå okay..jamen jeg klager heller ikke

Anmeld

12. april 2010

banaman89

Hej ,

Jeg frygter nu også alle samtaler med de "kloge" mennesker .. Men jeg har dog kun blevet tjekket for vægten pga jeg har kastet meget op og gør stadigvæk ..

Jeg har en datter fra den 18-09-09 og venter mig nu igen 10-08-10 ..

Med min datter tabte jeg mig igennem hele graviditeten 10-15 kg ialt så var til mange tjeks ved lægen , jeg hørte aldrig andet end der jeg fik lavet min vandrejournalen januars sidste år at den var lidt i overkanten , men hørte ikke mere til det ..

Denne graviditet har jeg indtil videre tabt mig 4 kg siden jeg fandt ud af jeg var gravid i 13-14 uge .. Har ikke hørt noget fra nogen ang min overvægt , skal til 24 ugers undersøgelse den 21-04 ..

Men jeg kan helt klart godt følge dig , selvom jeg ikke har taget på er jeg mega bange for at de skal sige noget ..

Mvh Anna  22+6 ..

Anmeld

12. april 2010

Gellan

jlp90 skriver:

Hej.

Er der andre der overvægtige ligesom mig og frygter hver eneste konsultation pga. angst for at de syntes at man har taget for meget på? I dag ved jordmoderen sagde hun om jeg fik motioneret for nu havde jeg taget det på at jeg  måtte. Jeg bliver så ked af det når samtalen rammer på min vægt så nu har jeg lige tudet en masse. Dumme hormoner.

Knus julie

Da jeg ikke selv er gravid, har jeg ikke heeelt så meget styr på det. Men min bedste veninde har samme problem som dig, bare 180 rundt - hun vejer for lidt. I øjeblikket vejer hun ca. 49 kg og er 24 uger  - hun har dog taget 7 kg på Men det er så synd for hende, fordi hun spiser meget, men ALLE kommenterer hendes vægt; venner, veninder, familje, bekendte, ALLE. Hver gang jeg møder en fælles bekendt, så spørger de mig, hvordan hun har det "Har hun overhovedet taget noget på? Skader det ikke barnet at hun er så undervægtig? Hun ser så afpillet og syg ud..." Jah, og hvad så? Dem der skal holde øje med det gør det, og de skal nok tage affære hvis et tal ikke stemmer. Hendes vægt vedkommer ikke nogen anden end hende selv. Tror også, at mange af dem spørger mig, da de ikke vil spørge hende for meget! Jeg hader at se hendes ansigtsudtryk, da en eller anden kommenterer hendes vægt - det er et udtryk for opgivelse. Hun er træt af at altid skulle forsvare sig selv.

Jeg bliver så ked af det på hendes vegne, at alle skal have en så stor interresse for hendes vægt. Hendes vægt er ikke noget problem for hende, og barnet har den perfekte længde og vægt Hun har en sygdom (ikke psykisk) som gør, at hendes krop ikke oplagrer det som den ikke forbrender - hvilket normale kroppe gør (heeeeelt kort version af sygdommen)

Jeg føler med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.