Vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. april 2010

jlp90

Hej.

Er der andre der overvægtige ligesom mig og frygter hver eneste konsultation pga. angst for at de syntes at man har taget for meget på? I dag ved jordmoderen sagde hun om jeg fik motioneret for nu havde jeg taget det på at jeg  måtte. Jeg bliver så ked af det når samtalen rammer på min vægt så nu har jeg lige tudet en masse. Dumme hormoner.

Knus julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Tina2

jlp90 skriver:

Hej.

Er der andre der overvægtige ligesom mig og frygter hver eneste konsultation pga. angst for at de syntes at man har taget for meget på? I dag ved jordmoderen sagde hun om jeg fik motioneret for nu havde jeg taget det på at jeg  måtte. Jeg bliver så ked af det når samtalen rammer på min vægt så nu har jeg lige tudet en masse. Dumme hormoner.

Knus julie

Hvor meget har du da taget på og hvor langt er du?? Jeg synes godt nok nogen JM bare fokuserer alt for meget på vægten... Har selv taget +25 kg og +31 kg på de to første gange og ikke en eneste gang har jeg hørt for det! Er normalvægtig ellers....

Det er jo enooooormt mange kg, men hvis jeg har klaget min nød til dem har de bare sagt at det nok skulle komme af igen:-) Og gu gjorde det så:-)

Så lad være med at bekymre dig så meget om det. Jeg ville bare sige til hende, hvis hun kører rundt i det, at de nok skal komme af igen, det skal hun ikke bekymre sig om  

Anmeld

12. april 2010

Honningblomst

Ved min første graviditet var man heldigvis ikke så hys som man er nu, for så var jeg sikkert også blevet ked...anden gang var de begyndt og sidste gang frabad jeg mig at blive vejet. Sagde jeg selv holdt øje og nok skulle sige hvis jeg tog hurtigt på og det kunne være tegn på at noget var galt.

Sig fra...det er dig der er gravid, de er et tilbud og rådgivning ikke noget du skal...det er dig der bestemmer hvordan det skal være. Så hvis du ikke vil vejes, så meld det ud.

Knus og fortsat gåd graviditet.

Anmeld

12. april 2010

Margorie

Jeg bekymre mig meget om vægten.. Jeg er kun 160 cm og vejer 89kg.. Frygter bare jeg nærmest blir skældt ud ved jordemoderen.. Det ødelægger en del af glæden. Også fordi jeg kan sidde og kigge på billeder af mig i min sidste graviditet hvor jeg fik så meget ros for at være en lille 62kg tung kvinde i uge 24.. Ros kommer der nok intet af i denne graviditet.. Tilgengæld er jeg meget mere opmærksom på sund kost og motion denne gang. Hvilket kun kan være et plus..

Anmeld

12. april 2010

Ranarupta

jlp90 skriver:

Hej.

Knus julie

Jeg er også overvægtig.

Jeg har ikke helt den der frygt for konsultationerne, som du beskriver. MEN jeg frygter de ekstra kilo udfra den betragtning, at det bliver hårdere for kroppen og allermest, hvad det gør ved mit barn. Jeg er superbange for at få en 17 kg's baby

Men hvis jeg får samme kommentarer, som du har fået - jo, så tror jeg også, at jeg vil frygte dem!

Jeg er idag 30+2 og har taget 7 kg. på. Og selvom det ikke er den vildeste vægtøgning, så er jeg ked af den og føler mig gigantisk!!

Men som Tina2 så sødt skriver, så tror jeg, at vi begge skal huske på, at det ryger af igen!

Kram.

Anmeld

12. april 2010

jlp90

Hej. Jeg har forsøgt at slippe for at blive vejet nede ved lægen, men det skal man sagde sekretæren. Jeg har taget 12 kilo på og er 33 fulde uger henne. mvh. julie

Anmeld

12. april 2010

Honningblomst

Hej. Jeg har forsøgt at slippe for at blive vejet nede ved lægen, men det skal man sagde sekretæren. Jeg har taget 12 kilo på og er 33 fulde uger henne. mvh. julie

Nej, det skal man ikke man skal ikke engang gå til læge eller jm eller have sundhedsp., det kan du bare vælge fra...det er et TILBUD ikke et krav..

Knus..

Anmeld

12. april 2010

Low

Det lyder altså ikke så slemt, altså det med din vægt. Min JM snakker næsten ikke om vægten. Altså hun siger at det er sundt at røre sig og sådan men hun siger ikke at det er fordi man ikke må tage for meget på. Hun siger at det er sundt for os og barnet(jeg skriver os fordi at hos min JM er vi et hold). Hun siger at hun før har haft kvinder der har taget 30 kilo på. Jeg er 30+6 i dag og jeg tror at jeg har taget 12 kilo på ca.

Jeg har sagt til mig selv at jeg vil tage mig sammen med vægten efter jeg har født for så kan jeg også træne på den måde jeg nu har lyst for de skader jo ikke barnet når han er ude

Anmeld

12. april 2010

jlp90

De fagpersoner jeg har mødt i forbindelse med min graviditet har alle haft meget fokus på motion og kost. Motionere du? nej, men jeg går meget til daglig. Var det noget du kunne tænke dig at begynde på? osv.  

Næsten gang siger jeg squ at det ikke rager dem hvad jeg vejer!!

Anmeld

12. april 2010

Honningblomst

jlp90 skriver:

De fagpersoner jeg har mødt i forbindelse med min graviditet har alle haft meget fokus på motion og kost. Motionere du? nej, men jeg går meget til daglig. Var det noget du kunne tænke dig at begynde på? osv.  

Næsten gang siger jeg squ at det ikke rager dem hvad jeg vejer!!

Måske på en pænere måde...men ja, du kan sige at du nok selv skal holde øje med din vægt.. det er da i hvert fald ikke værd at gå og blive ked af..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.