Hjalp den dig under din graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.665 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Trolde_mor

Jeg har allerede smerter i bækkenet og forsøger nu på bedste vis at aflaste, og kom så til at tænke på graviditetsbælter.

http://www.babyshower.dk/product.asp?product=792

Inden jeg styrter ud og køber sådan en, vil jeg høre om jeres oplevelser med dem...

Takker på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Mille83

Det du har linket til har ikke hjulet mig, jeg gik til akupunktør og har lånt et bælte der, som jeg har fundet på nettet til kun 129 kr, det hjalp mig super meget

http://www.venterbarn.dk/group.asp?group=6

MEN da jeg sluttede der lånte jeg et på hospitalet gratis istedet, men det er noget værre L....!

Men med kun 6 uger tilbage nu overlever jeg nok :-)

Anmeld

12. april 2010

Trolde_mor

Mille83 skriver:

Det du har linket til har ikke hjulet mig, jeg gik til akupunktør og har lånt et bælte der, som jeg har fundet på nettet til kun 129 kr, det hjalp mig super meget

http://www.venterbarn.dk/group.asp?group=6

MEN da jeg sluttede der lånte jeg et på hospitalet gratis istedet, men det er noget værre L....!

Men med kun 6 uger tilbage nu overlever jeg nok :-)

Så det kommer an på hvilken slags det er - er din oplevelse?

Dejligt med kun 6 uger tilbage

Anmeld

12. april 2010

Majbriteriksen

Jeg havde købt et hos ønskebørn (da jeg var gravid med den 1), mener at jeg gav 250-350 kr for det. Det hjalp mig rigtig meget, men jeg havde ikke bækkenløsning, bare øm i bækkenet (arbejdede inden for ældreplejen, meget med at sidde på hug og Løfte/flytte)Jeg tror også det du har linket ville have hjulpet mig dengang, det ser ud til at være rarer at have på end det jeg købte(et stort fast elastik, som skulle sidde om hofterne og et stykke stof syet derpå) 

Ved 2.graviditet havde jeg bækkenløsning og der hjalp intet, andet end hvile.

Pøj pøj med at finde det helt rigtige i denne jungle af mange valg.

Anmeld

12. april 2010

angelmom

Senia skriver:

Jeg har allerede smerter i bækkenet og forsøger nu på bedste vis at aflaste, og kom så til at tænke på graviditetsbælter.

http://www.babyshower.dk/product.asp?product=792

Inden jeg styrter ud og køber sådan en, vil jeg høre om jeres oplevelser med dem...

Takker på forhånd

da jeg ventet min søn fik jeg udleverede et bækkenbæltet af fysoterputten, ved aalborg syghus nord,også gik jeg til svømming mindst to gange om ugen og var i varm bad hver eneste dag alle ugens 7 dage, også gik jeg i minimum 20-45 minutter om dagen, men måtte til sidst bruge krykker..

Jeg skal have bestilt et nyt bækken bæltet og have købt mig et klippekort ned til svømmehallen så jeg kan svømme ca. de der minimum 2 gange om ugen, også har jeg hørt at cykling er godt for bækkenet, så min søde kæreste sætter min cykel istand, ( den har ikke været ude og blive luftet i ca. 2 år) også skal jeg have fat i en ny cykel hjelm..

kan anbefale at man samtidigt vælger at føde normalt, mit bækken blevet "Hælet" meget hurtigt efterfølgende..

Anmeld

12. april 2010

<3

Ja varmt bad og et "rigtigt" bækkenbælte, ikke rundt om maven som jeg først prøvede, hjalp enormt!

Anmeld

12. april 2010

Mille83

Senia skriver:

Så det kommer an på hvilken slags det er - er din oplevelse?

Dejligt med kun 6 uger tilbage

Et bælte der dækker maven har ikke hjulet mig, så ja for mig er der stor forskel.

Kun det fra fysioterpeuten hjalp mig, og er ked af jeg først nu har fundet det så billigt på nettet, for elastikbindet hold fast på bækkenet, så jeg ikke gik så usikkert.

Du kan evt,. ringe til Hospitalet i den by du bor i og hører om de udlåner  bælter?? Men det jeg fik på Hospitalet var kæmpe og hjælper nada på mig..

Anmeld

12. april 2010

Jeamou

Jeg købte et hos Babysam og det har ikke hjulpet. Jeg købte det grundet ligamentsmerter (for at holde lidt på det hele), og istedet fik jeg plukkeve-lignende smerter, fordi det ligesom gnaver sig ind i maven...

Anmeld

13. april 2010

Trolde_mor

Jeamou skriver:

Jeg købte et hos Babysam og det har ikke hjulpet. Jeg købte det grundet ligamentsmerter (for at holde lidt på det hele), og istedet fik jeg plukkeve-lignende smerter, fordi det ligesom gnaver sig ind i maven...

Har den så senere hen i graviditeten hjulpet på at aflaste bækkenet syntes du?

Anmeld

13. april 2010

Trolde_mor

Mille83 skriver:

Et bælte der dækker maven har ikke hjulet mig, så ja for mig er der stor forskel.

Kun det fra fysioterpeuten hjalp mig, og er ked af jeg først nu har fundet det så billigt på nettet, for elastikbindet hold fast på bækkenet, så jeg ikke gik så usikkert.

Du kan evt,. ringe til Hospitalet i den by du bor i og hører om de udlåner  bælter?? Men det jeg fik på Hospitalet var kæmpe og hjælper nada på mig..

Kunne da godt ske jeg skulle prøve det..

Skal man have en henvisning fra egen læge eller noget først?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.