2. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2010

Low

Jeg var oppe hos min læge for at bestille en tid, jeg ringede ikke og bestilte en tid fordi jeg også ville se hvor lægen var da jeg ikke havde været der oppe før fordi jeg lige har rykket adresse men der gav han mig et bager hvor jeg skulle have noget tis med . Ellers så testede han bare tisset og mærkede på min mave og tjekkede om jeg havde vand i kroppen og så spurgte han ellers til hvordan jeg havde det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Anne85

noname skriver:

Super, så må jeg lige omkring apoteket inden jeg kører hjem idag.

Så er det jo generelt bare en "kedelig" omgang papirnusseri jeg skal til...

Synes nu ikke jeg behøver blive vejet, det er da alt for deprimerende med de høje tal den viser

Ej jeg hørte altså også hjertelyd til 2. lægebesøg... så det kan du jo håbe på

Anmeld

12. april 2010

NoName

Anne85 skriver:

Ej jeg hørte altså også hjertelyd til 2. lægebesøg... så det kan du jo håbe på

Jahhh  hjertelyd... Det vil vi gerne høre...

Ellers så spør jeg sQ om vi ikke liiige skal høre det...

Anmeld

12. april 2010

Low

Ja okay.. Jeg skulle også have haft hørt hjerte lyd oppe hos lægen men den lille maskine virkede ikke. Den kunne ikke engang finde hans egen puls heh.. men jeg var ikke nervøs for jeg skulle alligevel op til JM 3 dage efter og jeg kunne sagtens mærke ham

Anmeld

12. april 2010

Anne85

noname skriver:

Jahhh  hjertelyd... Det vil vi gerne høre...

Ellers så spør jeg sQ om vi ikke liiige skal høre det...

ja gør det jeg fik også målt symfysen... og det var der hun konstaterede at jeg havde meget fostervand og kom til en ekstra scanning

Anmeld

12. april 2010

NoName

Anne85 skriver:

ja gør det jeg fik også målt symfysen... og det var der hun konstaterede at jeg havde meget fostervand og kom til en ekstra scanning

Sym... hva for en fisk???

Anmeld

12. april 2010

Anne85

noname skriver:

Sym... hva for en fisk???

Hi hi Alt det man skal lære når man er gravid Det er når de måler din livmoders størrelse
Jordemoderen eller lægen mærker på din mave og måler afstanden fra dit skamben (symfysen) til din livmoders top (fundus). Det hedder vist helt korrekt et symfyse-fundus mål

Mit var 33 idag... hvilket vist er liige i overkanten Men de har jo også konstateret at jeg har meget fostervand

Livmoderens størrelse er med til at bedømme hvor langt henne i graviditeten du er, om det er et stort barn, om der måske skulle være meget fostervand osv

Så blev du så meget klogere

Anmeld

12. april 2010

NoName

Anne85 skriver:

Hi hi Alt det man skal lære når man er gravid Det er når de måler din livmoders størrelse
Jordemoderen eller lægen mærker på din mave og måler afstanden fra dit skamben (symfysen) til din livmoders top (fundus). Det hedder vist helt korrekt et symfyse-fundus mål

Mit var 33 idag... hvilket vist er liige i overkanten Men de har jo også konstateret at jeg har meget fostervand

Livmoderens størrelse er med til at bedømme hvor langt henne i graviditeten du er, om det er et stort barn, om der måske skulle være meget fostervand osv

Så blev du så meget klogere

Ha ha ha er sikker på min læge vil tro jeg er beruset hvis jeg ber ham om at måle symfysen, han ved godt at jeg ikke kender det ord og at det er noget jeg har læst mig til

Anmeld

12. april 2010

Anne85

noname skriver:

Ha ha ha er sikker på min læge vil tro jeg er beruset hvis jeg ber ham om at måle symfysen, han ved godt at jeg ikke kender det ord og at det er noget jeg har læst mig til

Det står i din vandrejournal... og det er noget du vil få målt hver gang hvis ikke fra nu så ihvertfald fra dit næste besøg ved jordemoderen Bare spørg om han vil måle livmoderens størrelse

Anmeld

12. april 2010

NoName

Anne85 skriver:

Det står i din vandrejournal... og det er noget du vil få målt hver gang hvis ikke fra nu så ihvertfald fra dit næste besøg ved jordemoderen Bare spørg om han vil måle livmoderens størrelse

Tror jeg jeg vil gøre... Tak for forklaringen Anne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.