Jer med børn fra juni/juli måned....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. april 2010

Anne85

Jeg venter en lille pige med termin 1. juli... så hun kan jo komme lige fra midt juni til midt juli....

Og jeg er simpelthen sårn i tvivl om hvad jeg skal købe af tøj.

Min søn er fra september hvor det jo stadig var lidt lunt i vejret, men jo absolut ikke høj sommer, så han var i sparkedragter/heldragter, med lille hue på når han var udenfor, vi havde en køredragt (eller hvad de nu hedder).

Men hva søren køber man til et barn der fødes i juni/juli...?? Hilfe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Anne85

Slet ingen der vil dele ud af deres erfaringer?

Anmeld

11. april 2010

CamillaSoefelt

Hej Anne..;0)

Ja jeg har da tænkt det samme.. Synes det er rigtig svært faktisk. Har selv termin den 30juni 2010.. Så jeg er lige med på en lytter her hvis nogen kommer med gode råd? ;0)

Anmeld

11. april 2010

Tynen

Jeg brugte rigtig mange bodyer eller "sommerdragter" (Dragt med korte ben og arme) og så bare et par strømper.
Hun havde sjældent mere end et lag tøj på overkroppen - Altså ikke både body og trøje.
Hvis vi skulle ud og køre havde hun bare en langærmet body på og et par tynde bukser.
Om natten sov hun i en body og et par strømpebukser.
Hun blev tit kold hen af natten.

Stella var et rigtig varmt barn, så der skulle ingenting til at hun svedte fuldstændig vildt.
Samtidig var det bare så sindssygt varmt den sommer, så tit lå hun faktisk bare i ble for at kunne holde ud at være til.
Desuden hang hun på min arm det meste af tiden, og det i sig selv var bare mega varmt

Jeg havde købt en tynd sommerjakke, hvis vi skulle ud om aftenen - men det var rigtig sjældent den blev brugt.
Hun havde jo altid dynen over sig enten i liften eller autostolen hvis det var køligt, så det var slet ikke nødvendigt.
Min bedste investering var helt klart et tyndt fleece tæppe.
Det kunne lige svøbe hende lidt/putte hende uden at det blev alt for varmt.
Ellers brugte jeg egentlig bare stofbleer.

En tynd hue havde jeg faktisk også på lager, men jeg tror faktisk kun hun havde den på hjem fra sygehuset.

Held og lykke med det

Anmeld

11. april 2010

frklinemus

Min søn er fra 11. juni sidste år. Vi havde købt tre par tynde bommuldsbukser og en tynd sparkedragt. Dem brugte vi når det var "køligt" sammen med en langærmet body. Men det meste af sommeren lå han nu bare i en tynd kortærmet body, fordi det var så varmt hele tiden.

Så jeg er rigtig glad for at jeg ikke købte mere tøj, for det havde bare ligget i skuffen alligevel!

Vi havde da også et par cardigans til hvis vi skulle ud om aftenen, men så vidt jeg husker var det ikke meget de blev brugt.

I barnevognen lå han oftes bare med en stofble, og mange nætter sov han bare med et lagen/dynebetræk og en kortærmet body. Men jeg kan også huske, at han ud på natten godt kunne blive lidt kold. Så fik han et lille tæppe over sig - og vupti varm baby igen

God fornøjelse!

Anmeld

11. april 2010

Lone Jakobsen

jeg brugte ofte bare en tynd langærmet body og et par tynde bukser, eller en tyns sparkedragt. om natten brugte jeg en tynd natdragt. og så skiftede jeg dyne ud med et tyndt tæppe. Rasmus er født den 3 juli

Anmeld

11. april 2010

Anne85

Tynen skriver:

Jeg brugte rigtig mange bodyer eller "sommerdragter" (Dragt med korte ben og arme) og så bare et par strømper.
Hun havde sjældent mere end et lag tøj på overkroppen - Altså ikke både body og trøje.
Hvis vi skulle ud og køre havde hun bare en langærmet body på og et par tynde bukser.
Om natten sov hun i en body og et par strømpebukser.
Hun blev tit kold hen af natten.

Stella var et rigtig varmt barn, så der skulle ingenting til at hun svedte fuldstændig vildt.
Samtidig var det bare så sindssygt varmt den sommer, så tit lå hun faktisk bare i ble for at kunne holde ud at være til.
Desuden hang hun på min arm det meste af tiden, og det i sig selv var bare mega varmt

Jeg havde købt en tynd sommerjakke, hvis vi skulle ud om aftenen - men det var rigtig sjældent den blev brugt.
Hun havde jo altid dynen over sig enten i liften eller autostolen hvis det var køligt, så det var slet ikke nødvendigt.
Min bedste investering var helt klart et tyndt fleece tæppe.
Det kunne lige svøbe hende lidt/putte hende uden at det blev alt for varmt.
Ellers brugte jeg egentlig bare stofbleer.

En tynd hue havde jeg faktisk også på lager, men jeg tror faktisk kun hun havde den på hjem fra sygehuset.

Held og lykke med det

Har også tænkt på de sommerdragter (altså med korte ærmer og ben)...

Rigtig god ide med body og strømpebukser til nat... så gider jeg ikke investere i en masse natdragter

Anmeld

11. april 2010

Anne85

frklinemus skriver:

Min søn er fra 11. juni sidste år. Vi havde købt tre par tynde bommuldsbukser og en tynd sparkedragt. Dem brugte vi når det var "køligt" sammen med en langærmet body. Men det meste af sommeren lå han nu bare i en tynd kortærmet body, fordi det var så varmt hele tiden.

Så jeg er rigtig glad for at jeg ikke købte mere tøj, for det havde bare ligget i skuffen alligevel!

Vi havde da også et par cardigans til hvis vi skulle ud om aftenen, men så vidt jeg husker var det ikke meget de blev brugt.

I barnevognen lå han oftes bare med en stofble, og mange nætter sov han bare med et lagen/dynebetræk og en kortærmet body. Men jeg kan også huske, at han ud på natten godt kunne blive lidt kold. Så fik han et lille tæppe over sig - og vupti varm baby igen

God fornøjelse!

kan se på det hele at jeg vist skal ligge mine penge i nogle lækre bodyer istedet for en masse andet tøj

Tror jeg indtil videre har købt 1 tynd trøje til at ta over på køreture osv...

Ih... det er altså svært... man aner jo ikke hvordan vejret er. Jeg ku jo også bare vente til hun kom... men jeg elsker at være forberedt og elsker tanken om ikke at skulle stresse rundt i butikker når først hun er ankommet

Anmeld

11. april 2010

Anne85

nutche skriver:

jeg brugte ofte bare en tynd langærmet body og et par tynde bukser, eller en tyns sparkedragt. om natten brugte jeg en tynd natdragt. og så skiftede jeg dyne ud med et tyndt tæppe. Rasmus er født den 3 juli

Ku godt være man skulle finde sig et tyndt tæppe istedet for alle de dyner jeg har (med ellers så fint dynebetræk )

jeg har købt et par heldragter i str. 56 (du ved... de helt tynde fra hollys osv)... men ved skisme ikke om jeg skal købe nogle flere... ville ærgre mig gul og grøn hvis jeg fik købt en masse tøj der bare lå i skuffen

Anmeld

11. april 2010

Anne85

CamillaSoefelt skriver:

Hej Anne..;0)

Ja jeg har da tænkt det samme.. Synes det er rigtig svært faktisk. Har selv termin den 30juni 2010.. Så jeg er lige med på en lytter her hvis nogen kommer med gode råd? ;0)

Hi hi... ja vi er jo så tætte på hinanden som man nærmest kan komme

Hvad har du købt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.