Åh den vægt den vægt. Jeg har i slutningen af begge graviditeter vejet 83 kg (jeg er 1,64 cm, så jeg hører heller ikke til blandt de højeste) - jeg nåede kun ned på 73 kg før jeg blev gravid med Lina - hvilket faktisk var den samme vægt, som før jeg blev gravid med Annika - alt for meget, synes jeg!! Nu her vejer jeg så faktisk "kun" 69 kg...årsagen er faktisk ret trist; jeg mistede nemlig appetitten fuldstændig, da min bedstefar blev syg og senere døde. Desuden har jeg det med at glemme at spise i løbet af dagen...pludselig er det aften, og jeg opdager, at jeg kun har fået spist et par stykker knækbrød/rugbrød, lidt frugt og så gået og småspist slik eller chokolade....altså det er sgu da ikke en sund måde at leve på!! Har ofte kvalem og jeg VED det er fordi mit blodsukker er for lavt/ustabilt, fordi jeg ikke får spist godt nok eller ofte nok...
Jeg ville gerne, hvis jeg kunne kommer ned på 62 kg...det ville være helt vildt!! (også gerne mindre end det, men det er jeg ikke sikker på, er realistisk....mindes min tidlige gymnasietid, hvor vægten svingede mellem 53 og 55 kg...det var tider...*suk*)
Så jeg burde bestemt hoppe med på sundhedsvognen - hanke op i mig selv, få dyrket noget motion (i stedet for at dyrke undskyldninger!!) og så for pokker da sørge for at få spist ordentligt i løbet af dagen!!
Men nu vi har det oppe at vende - jeg synes simpelthen det er SÅ kedeligt at spise frokost alene herhjemme hver dag - giiiiider ikke de flade rugbrødsmadder og får ikke lavet salat til mig selv (hvilket jeg virkelig burde!!), hvilket helt sikkert er medvirkende til mine intet-spisende dage...vi har simpelthen ikke noget, jeg gider at spise. Økonomien er heller ikke i top, så når jeg er ude at handle, så går jeg totalt i spare-mode og tænker; EJ behøøøøver jeg nu virkelig også købe det og det - kan jeg ikke bare nøjes med rugbrød og leverpostej...og så køber jeg det ikke, selvom det nok ville gøre mine dage sundere/bedre... Hvad spiser I til frokost?
Anmeld