Chokoladekage uden hvedemel!! Anyone?!?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.877 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Hey piger!

Jeg skal lave en 6 retters menu til min kærestes fødselsdag, og er kommet på lidt af en prøve, da der kommer en gut der mere eller mindre er mad allergiker!!   Jeg havde tænkt mig at lave en rigtig lækker  chokolade tærte til dessert, men manden kan bl.a ik tåle hvedemel eller havre!  Er der nogle der har en lækker opskrift på en kage UDEN hvede? Dem ejg kan finde på nettet virker sq lidt halv tamme!! 

Jeg mangler også en nem opskrift på brød uden hvede, hvis der er nogle der ligger inde med sådan en!?

Stine 36+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Mmm. Altså - i alt den tid jeg ikke spiste hvede (har også hvedeallergi, har den dog i skak pt.) så spiste jeg faktisk ikke rigtig brød, andet end rugbrød, masser forskellige slags, uden hvede i...

Med hensyn kage... Så sidder jeg bare og TÆNKER ligenu. For jeg har fået fler chokokager og også lavet noget stykker uden hvede i... SUK. Men jeg kan sku bare ikke ligenu, huske hvor opskrifterne ligger ligenu... ARGH...

Men det bliver jo aldrig sådan 'KAGE', med mindre han fx kan tåle spelt, som jeg godt kan ... det bliver mere sådan en klæg agtig bagt mousse...

Jeg skal nok skrive, hvsi jeg kommer i tanke om det!!

Anmeld

9. april 2010

Zafir skriver:

Mmm. Altså - i alt den tid jeg ikke spiste hvede (har også hvedeallergi, har den dog i skak pt.) så spiste jeg faktisk ikke rigtig brød, andet end rugbrød, masser forskellige slags, uden hvede i...

Med hensyn kage... Så sidder jeg bare og TÆNKER ligenu. For jeg har fået fler chokokager og også lavet noget stykker uden hvede i... SUK. Men jeg kan sku bare ikke ligenu, huske hvor opskrifterne ligger ligenu... ARGH...

Men det bliver jo aldrig sådan 'KAGE', med mindre han fx kan tåle spelt, som jeg godt kan ... det bliver mere sådan en klæg agtig bagt mousse...

IIhhh må du meget gerne!! Det er i morgen han skal holde fest nemlig, så er en anelse sent ude, I know!!   Synes nemlig også de 'kager' jeg kunne snuse mig frem til var mere konfekt-agtige end kager!!  Men ellers må jeg sq finde på noget helt andet til ham!

Han kan ik tåle:

rejer
tranebær
kartofler
laks
lam
solsikke
banan
blomme
squash
dild
havre
honningmelon
hvede
jordbær
løg
ølgær
oregano
paprika
selleri
soyabønne
tun
valnødder

Så ville mene han godt kan tåle spelt!?

Anmeld

9. april 2010

Zafir skriver:

Ved du om speltmel  giver nogen lunde samme effekt som hvedemel?  For så kunne jeg vel egentligt bare bytte hvede ud ved speltmel!?

Stine 36+2

Anmeld

9. april 2010

Moderator

Tilmeldt skriver:

IIhhh må du meget gerne!! Det er i morgen han skal holde fest nemlig, så er en anelse sent ude, I know!!   Synes nemlig også de 'kager' jeg kunne snuse mig frem til var mere konfekt-agtige end kager!!  Men ellers må jeg sq finde på noget helt andet til ham!

Han kan ik tåle:

rejer
tranebær
kartofler
laks
lam
solsikke
banan
blomme
squash
dild
havre
honningmelon
hvede
jordbær
løg
ølgær
oregano
paprika
selleri
soyabønne
tun
valnødder

Så ville mene han godt kan tåle spelt!?

Det er sku ikke sådan lige at sige om han kan tåle spelt. Det kommer an på HVAD han ikke kan tåle i hvede... Gluten og protein strukturen er anderledes i spelt end i hvede, men de ER meget ens. Dog er det ikke helt det samme at bage med spelt. - Du skal altid vælge sigtet spelt til kager, hvis du prøver med det.

Det kommer jo an på, hvad hans symptomer er, om I skal forsøge med spelt på en romantisk aften... mmm...

Ellers er der jo nogen lækre kager, der lavet på nødde-mel. Altså hvor du blender nødder eller mandler til det bliver sådan helt mel-agtigt...

Han har så nikkelallergi? Med de ting han ikke kan tåle??...

Anmeld

9. april 2010

tascia

prøv at kigge her, der er både kager boller etc.

http://levesundt.com/laekkerier.aspx

kan anbefale mandel-dadel-appelsinkagen, den er rigtig god..

Anmeld

9. april 2010

Zafir skriver:

Det er sku ikke sådan lige at sige om han kan tåle spelt. Det kommer an på HVAD han ikke kan tåle i hvede... Gluten og protein strukturen er anderledes i spelt end i hvede, men de ER meget ens. Dog er det ikke helt det samme at bage med spelt. - Du skal altid vælge sigtet spelt til kager, hvis du prøver med det.

Det kommer jo an på, hvad hans symptomer er, om I skal forsøge med spelt på en romantisk aften... mmm...

Ellers er der jo nogen lækre kager, der lavet på nødde-mel. Altså hvor du blender nødder eller mandler til det bliver sådan helt mel-agtigt...

Han har så nikkelallergi? Med de ting han ikke kan tåle??...

Aner ik om han ik kan tåle nikkel?? Kim siger at han bliver dødhamrende syg, hvis han spiser nogle af de ting dér.. Han må ik en  gang få noget der er stegt i solsikkeolie fx.!   Det  må sq k være skægt... Jeg må nok hellere skrive og spørge om han kan tåle spelt, så jeg k tager livet af ham!!

Anmeld

9. april 2010

Moderator

Tilmeldt skriver:

Aner ik om han ik kan tåle nikkel?? Kim siger at han bliver dødhamrende syg, hvis han spiser nogle af de ting dér.. Han må ik en  gang få noget der er stegt i solsikkeolie fx.!   Det  må sq k være skægt... Jeg må nok hellere skrive og spørge om han kan tåle spelt, så jeg k tager livet af ham!!

Ja, det tror jeg hellere du må, eller også må I hellere afprøve det en aften, som ikke skal være romantisk

Anmeld

9. april 2010

quity

Har du fået bagt noget til ham??? for ellers kan jeg nok finde nogle opskrifter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.