jordbær og graviditet????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2010

saxa

tb skriver:

synes egentlig os mere det er i forhold til amningen jeg har hørt det.. at det kan give baby mavepine.. men det er der jo så mange ting der kan.. tror os bare man bliver nødt til at prøve sig lidt frem  men havde så en veninde på besøg i går der sagde det os var i graviditeten.. men nej, jeg har heller ikke tænkt mig at lade være.. må jo bare lytte til kroppen

Ja ikke?? Og har man spist jordbær under graviditeten, har barnet jo "vænnet" sig til det, og dermed kan dens mave bedre klare det.. Jeg spiste nemlig også jordbær (i mindre omfang) da jeg ammede.. Og det gav ingen problemer med mavsen hos bebsie..  Men tror også bare man skal lytte til kroppen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Har aldrig hørt det ifm. graviditet. Levede i flere måneder kun af jordbær pga. kvalme i min første graviditet, og både JM og min læge sagde ikke noget til det. Tror måske det kan have noget at gøre med toxoplasmose? Altså hvis man ikke får vasket dem godt nok, og der sidder noget inficeret jord på dem?

Har hørt at jordbær kan gå i mælken og give baby mavekneb, men har også hørt at når de er vant til det fra livmoderen, at det ikke behøver at betyde noget. Og det samme med chokolade. Spiste begge dele under min ammeperiode, og min datter havde ingen problemer, så tror man må prøve sig lidt frem i den sammenhæng.

Anmeld

9. april 2010

lollandpigen

Hejsa...

Nu har jeg lige snakket med min veninde om det som er igang med at læse til sundheds plejske og hun mener hun har hørt det er noget med jord bakterier, men de re rjo også jord bakterier på feks gulerødder, ærter osv hvis man ikke vasker dem ordentligt....

Anmeld

9. april 2010

Ansemusen

Det PASSER IKKE!!! Hverken i graviditeten eller når man ammer! Til forældreeftermiddagen afkræftede jordemoren alle de rygter om hvad man ikke må spise når man ammer. Der er INTET du ikke må spise når du ammer, da alle børn er individuelle. Nogle vil få rød numse af gulerødder, andre ikke, nogle vil få rød nmse eller dårælig mave af karry, andre ikke. Sådan er det med alt. Og det gælder også chokolade

Jeg har en bog hvor der står hvad man ikke må spise under graviditeten og her er jordbær ikke nævnt ligesom det heller ikke er nogle andre steder jeg har læst om graviditet og kost - det er en skrøne!
Det man skal passe på med er upastauriserede oste, råt kød, uvaskede grøntsager og frugt (kan godt ske jeg lige har glemt at nævne noget, men tror det ikke).

Anmeld

9. april 2010

Ansemusen

lollandpigen skriver:

Hejsa...

Nu har jeg lige snakket med min veninde om det som er igang med at læse til sundheds plejske og hun mener hun har hørt det er noget med jord bakterier, men de re rjo også jord bakterier på feks gulerødder, ærter osv hvis man ikke vasker dem ordentligt....

Det er rigtigt, det er vist faren for toxoplasmose, hvis ikke man skyller frugt og grønt ordentligt. Men det gælder, som du skriver, også alle andre frugter, bær og grønt!

Anmeld

9. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg har aldrig hørt det der, men altså jeg har jo en totalt HANG (desværre mest uforløst hang) til JORDBÆRKAGER... Altså jordbærtærter, jordbærkager osv. ... NAM NAM... Så jeg håber altså godt at man må spise jordbær... Det gør jeg i hvertfald hehe ...

Anmeld

9. april 2010

tb

Zafir skriver:

Altså - jeg har aldrig hørt det der, men altså jeg har jo en totalt HANG (desværre mest uforløst hang) til JORDBÆRKAGER... Altså jordbærtærter, jordbærkager osv. ... NAM NAM... Så jeg håber altså godt at man må spise jordbær... Det gør jeg i hvertfald hehe ...

jordbærkager er os bare suuuuuuuper lækre

Anmeld

9. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
tb skriver:

jordbærkager er os bare suuuuuuuper lækre

Jeg har aldrig rigtig været til jordbærkager før... Men jeg har det bare sådan: JEG SKAL DA HA!!!!!!!!!! GI MIG GI MIG

Og når jeg skal lave kage, som til X Factor finalen eller Iduns fødselsdag, var det KUN jordbærkage jeg kunne lave. Jeg skal lave kage til arbejdet i næste uge... Jeg kan IKKE komme på andet end jordbærkage hahahaha...

JEG SKAL DA HA!!!!!!!

Anmeld

9. april 2010

kimfrit

Jeg spurgte lige min læge, da jeg alligevel var deroppe for at få 2. læge undersøgelses.

Det med man ikke må spise jordbær under ens graviditet, skulle være en skrøne.

Dog kan nogle børn godt få lidt maveknep, hvis man spiser jordbær når man ammer, så det er først når man begynder af amme, man måske skal skære lidt ned

Kimmie 24+2

Anmeld

9. april 2010

Ansemusen

kimfrit skriver:

Jeg spurgte lige min læge, da jeg alligevel var deroppe for at få 2. læge undersøgelses.

Det med man ikke må spise jordbær under ens graviditet, skulle være en skrøne.

Dog kan nogle børn godt få lidt maveknep, hvis man spiser jordbær når man ammer, så det er først når man begynder af amme, man måske skal skære lidt ned

Kimmie 24+2

Det er ikke fordi man ikke må spise jordbær eller mange af dem når man ammer (selvom man selvfølgelig aldrig skal spise én ting hele tiden, fordi barnet har brug for variation), men nogle børn kan bare tåle noget som andre ikke kan. Det kan gælde alle former for fødevarer. SÅ man skal prøve sig frem! Jordemoren til Forældreeftermiddag sidst, sagde at hvis man får mistanke om, at der er noget de ikke kan tåle man spiser når man ammer, så skal man udelukke det indtil numsen/maven har det godt igen, og så prøve at spise det igen og se om problemet kommer igen. For at finde ud af om det VAR det eller om det var en tilfældighed eller måske noget andet i kosten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.