jordbær og graviditet????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.691 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. april 2010

tb

nu vil jeg lige prøve at høre jer herinde  synes jeg har hørt flere steder at man ikke må spise jordbær mens man er gravid.. kan det være rigtigt?? eeeeeeelsker jordbær!!! da jeg ventede min datter for 9 år siden spiste jeg da godt nok masser af jordbær, og har egentlig heller ikke tænkt mig at stoppe nu, men vil bare lige høre om der er andre der har hørt noget om det

knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

saxa

Det har jeg ikke hørt før - så aner det faktisk ikke.. Da jeg ventede den første spiste jeg ekstremt mange jordbær - og er godt igang igen..  Så må hellere følge med her...

Anmeld

9. april 2010

lollandpigen

Hejsa...

Har det på samme måde som dig.... Elsker jordbær og spiste det så sent som i mandags.....

Har godt hørt det før at man ikke må spise jordbær men tror det er en gammel ting som mange andre ting man høre.....

Mange hilsner fra Dorthe

Anmeld

9. april 2010

msax

der er mange der snakker om jordbær...

og alt hvad man spiser kommer jo ned i maven og påvirker baby på den ene eller anden måde. Det der er med jordbær er at vi ofte spiser temmelig mange af dem, når vi først spiser dem - og det er nok der "fejlen" ligger. Spiste man pludselig ligeså meget af et eller andet andet ville det nok også "genere" baby og mave.

Jeg har ikke intentioner om ikke at spise jordbær til sommer - jeg elsker jordbær. Selvfølgelig hvis maven siger helt fra må jeg jo stoppe - men det gjorde den ikke sidst så hvorfor skulle den gøre det denne gang.

SMIL fra Mette 23+2

Anmeld

9. april 2010

NoName

Følger lige med her også, da jeg også har hørt at man ikke må spise jordbær, men ved ikke lige hvorfor man ikke må det...

Åhhh altså alle de regler.

Anmeld

9. april 2010

saxa

Er det ikke værst at spise jordbær mens man ammer?? Da det går lige i mælken og giver den lille mavepine.. Det er det eneste jeg har hørt om jordbær..

Anmeld

9. april 2010

LotteGabriella

det fik jeg også at vide, da jeg ventede min datter, men jeg spiste dem altså alligevel Der er da ikke sket noget ved det og ved egentlig heller ikke, hvorfor man ikke må

Anmeld

9. april 2010

tb

saxi skriver:

Er det ikke værst at spise jordbær mens man ammer?? Da det går lige i mælken og giver den lille mavepine.. Det er det eneste jeg har hørt om jordbær..

synes egentlig os mere det er i forhold til amningen jeg har hørt det.. at det kan give baby mavepine.. men det er der jo så mange ting der kan.. tror os bare man bliver nødt til at prøve sig lidt frem  men havde så en veninde på besøg i går der sagde det os var i graviditeten.. men nej, jeg har heller ikke tænkt mig at lade være.. må jo bare lytte til kroppen

Anmeld

9. april 2010

saxa

Har lige fundet dette på netdoktor:

Når du er gravid, har du brug for mere jern end normalt, da blodmængden øges, så der er nok blod til at strømme gennem moderkagen med næringsstoffer til barnet.

• Jern finder du i blandt andet grønne grøntsager som broccoli og spinat, samt i jordbær og kornprodukter som for eksempel müsli eller brød.

http://altomboern.dk/artikel/kost-under-graviditeten 

Anmeld

9. april 2010

tb

saxi skriver:

Har lige fundet dette på netdoktor:

Når du er gravid, har du brug for mere jern end normalt, da blodmængden øges, så der er nok blod til at strømme gennem moderkagen med næringsstoffer til barnet.

• Jern finder du i blandt andet grønne grøntsager som broccoli og spinat, samt i jordbær og kornprodukter som for eksempel müsli eller brød.

http://altomboern.dk/artikel/kost-under-graviditeten 

så skal vi da bare spise løs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.