en meget ubehagelig samtale på hvidovre hospital

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.938 visninger
34 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Milka

sidder her og er totalt rundt på gulvet...

var på børneambulatoriet med lilja i morges, det var den tid jeg havde fået for længe siden vedr. hendes hofter. scanningen viste jo ikke noget og jeg synes egentlig det går fremad med hende men tænkte jeg nok måtte bibeholde tiden alligevel.

lægen stiller mig en masse spørgsmål og undersøger bille nøje, forlader lokalet og kommer tilbage med en overlæge, som undersøger hende nærmere, og forsigtigt fortæller at hun har en mistanke om at lilja har en mild form for cerebral parese – spastisk lammelse – formentlig pga iltmangel da hun lå i maven på mig.

nu skal vi til et hav af undersøgelser hos neurologer, fysioterapeuter mm. jeg fik at vide at jeg skulle slå koldt vand i blodet da intet er sikkert endnu.

jeg føler mig fuldstændig tom og følelsesløs lige nu. ved slet ikke hvad jeg skal tænke –

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Karo

Pyha Camilla.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige. Vi må jo håbe på det bedste, og at det bare er falsk alarm. Du får et stort herfra og en masse krysede fingere.

Anmeld

8. april 2010

msax

Fy for en besked at få - undskyld jeg er så lige ud.

Men som lægerne siger - der er intet der er sikkert, men kan GODT forstå du er nervøs ved tanken.

Hvorfor mener de hun har cerebral parese? Er det fordi hun ikke kravler helt endnu? Eller? Er der noget specielt man kan gøre for at lette sygdommen hvis det er? kan du begynde at træne med hende allerede nu?

Jeg håber virkelig det viser sig at de tager fejl og hun er helt sund og rask.

Også skal du tænke at du har to dejlige tøser der elsker deres mor over alt på jorden

Anmeld

8. april 2010

anna-jonas

Milka skriver:

sidder her og er totalt rundt på gulvet...

var på børneambulatoriet med lilja i morges, det var den tid jeg havde fået for længe siden vedr. hendes hofter. scanningen viste jo ikke noget og jeg synes egentlig det går fremad med hende men tænkte jeg nok måtte bibeholde tiden alligevel.

lægen stiller mig en masse spørgsmål og undersøger bille nøje, forlader lokalet og kommer tilbage med en overlæge, som undersøger hende nærmere, og forsigtigt fortæller at hun har en mistanke om at lilja har en mild form for cerebral parese – spastisk lammelse – formentlig pga iltmangel da hun lå i maven på mig.

nu skal vi til et hav af undersøgelser hos neurologer, fysioterapeuter mm. jeg fik at vide at jeg skulle slå koldt vand i blodet da intet er sikkert endnu.

jeg føler mig fuldstændig tom og følelsesløs lige nu. ved slet ikke hvad jeg skal tænke –

Åhhhhh..........Camilla. Nu sidder jeg her, og tårerne får frit løb. Det kan ikke passe..............for Bille er jo helt fin og normal, bare lidt længere om det motoriske end Luca.

Jeg håber så inderligt, at det er et fejlskøn fra lægernes side. For at I skal ind i dette forfærdentlige system, og bokse med socialrådgivere, kommunalt ansatte o.s.v...............det kan jeg næsten ikke bære.

Sender dig en masse knus, og skriv endelig til mig, når reaktionen kommer.

Anmeld

8. april 2010

Milka

det er ikke så meget at hun ikke kravler, men mere at hun slet ikke kan støtte på sine ben, at hun ikke prøver at rejse sig og at når hun er i sin seng så ligger hun udelukkende på ryggen og bevæger sig slet ikke rundt eller om på maven eller noget.

så var der også nogen reflekser i hendes ben der indikerede at det kunne være det det handlede om.

jeg ved ikke noget om fremtidsudsigter. jeg ved ikke noget om noget. jeg er helt ødelagt lige nu har også kun sovet et par timer i nat, for bille har bare grædt og grædt. det viser sig at hun har undertryk i ørerne fordi hun har været snottet længe så nu får hun panodil og nogle dråber.

Anmeld

8. april 2010

TbCp

Puha
Og så kan man bare gå der og vente til man har tid igen og får nærmere besked....

Jeg håber så meget for jer at det bare slet ingenting er

Anmeld

8. april 2010

Skouboe

Årh nej dog... sender lige en milliard  - mindst...

Ring eller skriv hvis der er noget jeg kan gøre for jer...

Anmeld

8. april 2010

oo

nej?! den havde jeg slet ikke set komme hvornår skal I videre med undersøgelser og samtaler og hvad man gør i den situation?

Jeg håber de tager grueligt fejl, og Bille bare er Bille

Anmeld

8. april 2010

Jules

Åh ha Camilla :(

for at det ikke er noget... Håber hun kommer efter det....

Anmeld

8. april 2010

Klitgaard

Føj for en dag du har haft dig . håber alt er ok .

kæmpe kram fra Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.