Trangen til at dele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Lou

kitty skriver:

Ja, vi er skrevet op til behandling, og skal til samtale sidst i maj. Jeg synes der er laaang tid tl, men når man ar ventet så længe som vi har, så kan man jo lige så godt vente videre, ikke?

Her er masser af søde piger, der altid har et godt råd eller et knus parat, hvis man står med et eller andet. Det har befriet min kæreste for mange baby-samtaler herhjemme, og det tror jeg han er ganske tilfreds med Så hop du bare med i gruppen, der er altid plads til én til.

Jeg glæder mig til at følge dig!

Kan virkelig godt forstå du synes det er lang tid at vente. Ens tålmodighed begynder at slippe op, og man bliver frustreret over at hver gang man tror man er tæt på, så er der alligevel lang vej igen. Håber virkelig det bliver en god samtale for jer i maj.

Glæder mig også til at følge dig!! Håber du skriver lidt når du har været til samtale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

otlitrom

Jeg skal med sikkerhed nok skrive, når jeg har været til samtale i maj.. Inde i gruppen barnløshedsbehandling.. Der deler vi stort og småt inde Jeg elsker baby.dk, for da kan man bare rase ud eler være glad.. Der er næsten altid et svar at hente!

Jeg håber bare vi snyder, og bliver gravide selv inden Det er jo forår

Anmeld

8. april 2010

Lou

Mia Maia skriver:

Tak...

Jeg har fået så meget hjælp herinde, og det har hjulpet meget at opdage at der er mange andre som kæmper med det samme, og hvor det alligevel lykkedes...

Jeg har heller ikke andre symptomer på PCO, men fik scannet mine æggestokke og havde så meget tydelige cyster hele vejen rundt...

Men du er så blevet scannet??

Jamen det var faktisk lidt det jeg regnede med, at det kunne forhindre min cyklus, men det får jeg jo hjælp til. Jeg får nogen hormoner som gør at jeg får ægløsning og også mens hvis jeg ikke bliver gravid (håber jeg har haft det for sidste gang)

Har de fortalt dig hvad der kan "være galt" og hvordan de kan behandle det??

Knus

Dejligt at høre du har fået hjælp herinde, det er rart at man kan finde nogle der tumler med nogle af de samme ting som en selv, og selv om de ikke gør, så er de der lige med nogle søde og og et par gode råd engang i mellem. Det var vel også det der fik mig til at "springe ud" ...

Jeg blev scannet da jeg var til gyn, og hun sagde mine æggestokke og min livmor så rigtig fine ud, og at der var masser af æg, så hun ville vel have sagt det hvis der var cyster. Jeg synes bare hun sagde at man ikke kunne konstatere PCO ved en scanning, at det var misforstået. men ellers er det mig der har misforstået hende.

Hvis det ikke er PCO, så må det være en fejl i hypofysen. Så jeg skal nok til nogle scanninger så de kan tjekke om der sidder en lille tumor på den ellers ved jeg faktisk ikke hvad det kan være, men min gyn siger at det kan behandles medicinsk, men jeg kan ikke få det før jeg er "udredt" - og det er jo både godt og skidt.

Håber virkelig for dig/jer at din behandling gir pote denne gang, så i ikke skal kæmpe mere i denne omgang!!!

Anmeld

8. april 2010

MM1987

Lou skriver:

Dejligt at høre du har fået hjælp herinde, det er rart at man kan finde nogle der tumler med nogle af de samme ting som en selv, og selv om de ikke gør, så er de der lige med nogle søde og og et par gode råd engang i mellem. Det var vel også det der fik mig til at "springe ud" ...

Jeg blev scannet da jeg var til gyn, og hun sagde mine æggestokke og min livmor så rigtig fine ud, og at der var masser af æg, så hun ville vel have sagt det hvis der var cyster. Jeg synes bare hun sagde at man ikke kunne konstatere PCO ved en scanning, at det var misforstået. men ellers er det mig der har misforstået hende.

Hvis det ikke er PCO, så må det være en fejl i hypofysen. Så jeg skal nok til nogle scanninger så de kan tjekke om der sidder en lille tumor på den ellers ved jeg faktisk ikke hvad det kan være, men min gyn siger at det kan behandles medicinsk, men jeg kan ikke få det før jeg er "udredt" - og det er jo både godt og skidt.

Håber virkelig for dig/jer at din behandling gir pote denne gang, så i ikke skal kæmpe mere i denne omgang!!!

Hmm, jo så havde hun sagt det...

Jeg har nu fået konstateret det ud fra det - men der kan jo sagtens være delte meninger. Egentlig er det jo lige meget, for pointen er at jeg ikke får ægløsning af mig selv, og det er derfor kun når jeg vil være gravid det er et problem, ellers har jeg jo kunne holde mine symptomer nede med p-piller, så jeg vil bare tage p-piller igen efterfølgende...

Det lyder meget voldsomt, jeg håber ikke det er så voldsomt, men samtidig at de kan finde frem til en behandling.

Jeg glæder mig til at følge dig - men håber det bliver fra den anden side

Anmeld

8. april 2010

Lou

Zafir skriver:

FØRST: Der skal da ALDRIG undskyldes for et langt indlæg!!!... Det handler da om at få sine tanker ud og respons på dem og det skal ikke begrænses

For det andet - så er det da et helt vidlt forløb du har været igennem. jeg er totalt rystet over at du har gået i mere end et år uden mens, uden at din læge har taget det seriøst!!

Og i øvrigt, så forstår jeg heller ikke det med det der hormon. Jeg har ammet i 3½ år... Og jeg fik mens efter 2 mrd. - Var meget skuffet - havde håbet at gå længere uden mens...  Men altså.

Jeg håber de kan hjælpe dig SNART, for det andet er da for træls!!..

kram

Hej Zafir

Tak fordi du også læser med.

Nej men det kan måske virke overvældende for andre med sådan en "tude historie" der er jo mange der kæmper og endde værre end jeg... men synes også det virker til at der er plads til alle herinde, så det er jo bare super dejligt!!

Hvis ikke jeg havde haft de andre operationer at tænke på, så kan du tro min læge heller ikke havde sluppet for at have mig i rørert hver dag indtil han sendte mig videre.. men alt det andet det skulle lige overståes, det er jo ikke så godt at blive opereret med fuld narkose alligevel når man er gravid

Du kan google prolaktin, så kan du læse mere om det. Jeg ved det er meget forskelligt hvor længe der går før man får mens efter fødsel, jeg ved ikke helt hvorfor, men i mit tilfælde holder det åbenbart mensen væk "for good" så jeg skal nok regne med at skulle i medicinsk behandling - desværre, det ville jeg helst have undgået!

Kram Lou

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lou skriver:

Hej Zafir

Tak fordi du også læser med.

Nej men det kan måske virke overvældende for andre med sådan en "tude historie" der er jo mange der kæmper og endde værre end jeg... men synes også det virker til at der er plads til alle herinde, så det er jo bare super dejligt!!

Hvis ikke jeg havde haft de andre operationer at tænke på, så kan du tro min læge heller ikke havde sluppet for at have mig i rørert hver dag indtil han sendte mig videre.. men alt det andet det skulle lige overståes, det er jo ikke så godt at blive opereret med fuld narkose alligevel når man er gravid

Du kan google prolaktin, så kan du læse mere om det. Jeg ved det er meget forskelligt hvor længe der går før man får mens efter fødsel, jeg ved ikke helt hvorfor, men i mit tilfælde holder det åbenbart mensen væk "for good" så jeg skal nok regne med at skulle i medicinsk behandling - desværre, det ville jeg helst have undgået!

Kram Lou

Jeg syntes ikke man kan måle det i, hvem der har haft det slemmere end andre. - Et hvert forløb der er frustrerende og hvor man ovenikøbet ikke bliver taget seriøst, er opslidende.

Jeg håber rigtig meget for jer, at heldet snart viser sig til jer

Anmeld

8. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zafir skriver:

Jeg syntes ikke man kan måle det i, hvem der har haft det slemmere end andre. - Et hvert forløb der er frustrerende og hvor man ovenikøbet ikke bliver taget seriøst, er opslidende.

Jeg vidste ikke at der var noget som hedder slemmere

Men nej du har ret - alle har deres historie og alle har deres at slås med i deres situation

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeanne skriver:

Jeg vidste ikke at der var noget som hedder slemmere

Men nej du har ret - alle har deres historie og alle har deres at slås med i deres situation

For  mig, var det SUPER hårdt, at gå fra at have lavet Idun perfekt i første forsøg, til at skulle slås med én der var syg vi måtte sige farvel til og en sa, før dennher graviditet der var sund. - Men det er jo mit. Der er jo også folk der har 5 sa'ere i træk osv. Det er jo deres historie...

Alle har en historie, men når man kommer ud på den anden side, så har man noget ekstra med  bagagen, som man kan bruge i fremtiden. Selvom det er FUCKING hårdt i situationen.

Men jeg ved altså ikke om der er et ord der hedder slemmere... Slem, slemmere, slemmest?... Eller... mmm.

Anmeld

8. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zafir skriver:

Det hedder slem, værre, værst - mener jeg

Og igen - ja du har ret. Når man først har prøvet en masse, så får man en masse erfaring og viden. Og man kan ikke sammenligne historier, men man kan dele

Anmeld

9. april 2010

Lou

Nej det var nu heller ikke for at starte en debat om hvis historie der er værst overhovedet..  det tror jeg ikke man kan måle på.

Det fede er at man kan hjælpe og støtte hinanden herinde, så man ikke er helt alene!!

Så kan vi lære af hinandens bagage, det føler jeg kan være rigtig gavnligt!!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.