Trangen til at dele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.437 visninger
22 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Lou

Hej alle

Ja jeg har nu været med på baby.dk i et godt stykke tid, mest på sidelinien men alligevel med få indlæg. Så få har hørt min historie.

Men når man læser så mange beretninger om andre der mere el.  mindre er i samme båd som en selv, får man sådan et behov for selv at fortælle, hvor man er henne..

Min mand og jeg startede projekt baby, første gange nov 08. jeg stoppede på p piller, jeg fik dog kort tid efter af vide at jeg skulle være med i et forsøg ang. mave problemer, hvor jeg ikke måtte være gravid, så jeg startede på pillen igen. Jeg fortrød, nu VILLE jeg bare igang med dette skønne projekt, da vi endelig havde taget beslutningen. Jeg stoppede derfor med p piller i jan 09, her et år og 3 mdr. senere har jeg ikke fået min mens endnu

Jeg læse meget om, hvordan kroppen havde brug for at komme sig efter p piller og at det var normalt, der gik 6 mdr. Så efter 6 mdr. ringede jeg til lægen, men han ville ikke gøre noget før efter et år.  Da året var omme og der stadig ikke skete noget, fik jeg tid hos ham og han sendte mig så videre efter at jeg havde fået taget blodprøver, der viste at jeg producerede for meget prolaktin. (det hormon som gør at kvinder ammer og ikke får mens mens de gør det bl.a.) Så nu har jeg været til gyn, som sagde at jeg skulle udredes fra riget, og der har jeg så lige været ind i går, hvor en neurokirug som operede mig i september og december for en godartet knude i panden, ville sende mig videre til en hypofyselæge.

Puha en smørre... men her er jeg så nu. Ved ikke helt hvor jeg vil hen med at skrive alt det herinde, men tror bare behovet for at få skrige måske kan dækkes på den måde i stedet. Man tumler med så mange tanker.

Undskyld det lange indlæg, håber i tilgiver mig  

Lou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

otlitrom

Hold da op, sikken en historie!

Benyt du endelig gruppen her til at råbe op i. Det gør vi andre!

Velkommen til i hvert fald! Håber du bliver glad for det - også for at skrive!

Og du skal ikke be om tilgivelse, her er plads til lidt af hvert!

Kitty, der startede projektet feb. 08, stadig uden resultat!

Anmeld

8. april 2010

MM1987

Tak fordi du delte, det er altid rart...

Det må have været frustrerende at gå så lang tid uden mens, jeg var heldig at min læge allerede fik sendt mig videre efter 3 mdr (pga af min leddegigt og det er vigtigt jeg ikke er ude af min medicin for længe), jeg fik så konstateret PCO. Jeg fik også tjekket mine hormoner, og skulle også have tjekket mit prolaktin niveau, men der skete en fejl og den prøve blev ikke taget (og jeg har glemt at få den taget siden). Jeg skulle have taget den prøve fordi jeg har mælk i brysterne. Det har altid været en del af min cyklus, har haft det et par dage under mens, men efter jeg stoppede med p-piller er det der hele tiden, og nu hvor jeg hører din historie bliver jeg helt bekymret...

Men forhindre det kun at man får ægløsning, eller kan det forhindre en graviditet nu hvor jeg bliver hjulpet til ægløsning...

Jeg håber du snart kan få nogen svar, og vigtigst af alt at der er en løsning, så du kan blive gravid...

Knus Mia Maia (der står mere om mit forløb på min profil)

Anmeld

8. april 2010

Corn

Tak fordi du vil dele med os... Jeg er altid klar på andres historier..

Majken 27+6

Anmeld

8. april 2010

Lou

kitty skriver:

Hold da op, sikken en historie!

Benyt du endelig gruppen her til at råbe op i. Det gør vi andre!

Velkommen til i hvert fald! Håber du bliver glad for det - også for at skrive!

Og du skal ikke be om tilgivelse, her er plads til lidt af hvert!

Kitty, der startede projektet feb. 08, stadig uden resultat!

Hej Kitty

Tak for de søde ord, er glad for at have muligheden for at råbe lidt herinde.

Er spændt på at bruge det mere herinde, synes det virker til at der er vildt mange søde og betænksomme tøser i samme situtation, som hjælper hinanden

Ikke mindst dig selv, feb 08, puha så har du gået langt tid!! Får du hjælp nu så?

Lou

Anmeld

8. april 2010

Lou

Mia Maia skriver:

Tak fordi du delte, det er altid rart...

Det må have været frustrerende at gå så lang tid uden mens, jeg var heldig at min læge allerede fik sendt mig videre efter 3 mdr (pga af min leddegigt og det er vigtigt jeg ikke er ude af min medicin for længe), jeg fik så konstateret PCO. Jeg fik også tjekket mine hormoner, og skulle også have tjekket mit prolaktin niveau, men der skete en fejl og den prøve blev ikke taget (og jeg har glemt at få den taget siden). Jeg skulle have taget den prøve fordi jeg har mælk i brysterne. Det har altid været en del af min cyklus, har haft det et par dage under mens, men efter jeg stoppede med p-piller er det der hele tiden, og nu hvor jeg hører din historie bliver jeg helt bekymret...

Men forhindre det kun at man får ægløsning, eller kan det forhindre en graviditet nu hvor jeg bliver hjulpet til ægløsning...

Jeg håber du snart kan få nogen svar, og vigtigst af alt at der er en løsning, så du kan blive gravid...

Knus Mia Maia (der står mere om mit forløb på min profil)

Hej Mia Maia

Jeg har faktisk fulgt lidt med i din historie på sidelinien. Så den dag su skrev du havde fået konstateret PCO. Var så ked på dine vegne.

Jeg har også haft mælk i brysterne i lang tid, men det er ikke rigtig i forbindelse med min cyklus, det er der bare ligsom hele tiden. Det var det der fik dem til at måle prolaktin niveauet. Min læge sagde også først PCO, men jeg har ingen andre symptomer, så de mente han så ikke, og det gjorde hverken gyn eller neurokirug heller ikke. Hvordan fik du konstateret PCO?

Når man producere prolaktin, så stopper man med at have mens, så ens cyklus stopper ligsom, så det synes jeg da du skulle tage en snak med din læge om. Men får du allerede noget medicin for PCO? Jeg ved ikke om det kan forhindre en graviditet, når du får behandling, men det kan jeg ikke forestille mig. Det forhindre jo ægløsningen, men hvis de hjælper dig på vej, så er du vel ovre ddet problem. Kommer selvfølgelig an på behandlingen, jeg kender ikker rigtig de forskellige behandlinger i detaljer.

men tak fordi du skrev,  håber os jeg snart får svar, det er så trist og anstrengende at gå i konstant vente position..

Knus Lou

Anmeld

8. april 2010

Lou

Macaab skriver:

Tak fordi du vil dele med os... Jeg er altid klar på andres historier..

Majken 27+6

Hej Majken

Tak for de søde ord, glad for at du ville læse med, så jeg ikke bare råber i tomrum!

Lou

Anmeld

8. april 2010

otlitrom

Lou skriver:

Hej Kitty

Tak for de søde ord, er glad for at have muligheden for at råbe lidt herinde.

Er spændt på at bruge det mere herinde, synes det virker til at der er vildt mange søde og betænksomme tøser i samme situtation, som hjælper hinanden

Ikke mindst dig selv, feb 08, puha så har du gået langt tid!! Får du hjælp nu så?

Lou

Ja, vi er skrevet op til behandling, og skal til samtale sidst i maj. Jeg synes der er laaang tid tl, men når man ar ventet så længe som vi har, så kan man jo lige så godt vente videre, ikke?

Her er masser af søde piger, der altid har et godt råd eller et knus parat, hvis man står med et eller andet. Det har befriet min kæreste for mange baby-samtaler herhjemme, og det tror jeg han er ganske tilfreds med Så hop du bare med i gruppen, der er altid plads til én til.

Jeg glæder mig til at følge dig!

Anmeld

8. april 2010

MM1987

Lou skriver:

Hej Mia Maia

Jeg har faktisk fulgt lidt med i din historie på sidelinien. Så den dag su skrev du havde fået konstateret PCO. Var så ked på dine vegne.

Jeg har også haft mælk i brysterne i lang tid, men det er ikke rigtig i forbindelse med min cyklus, det er der bare ligsom hele tiden. Det var det der fik dem til at måle prolaktin niveauet. Min læge sagde også først PCO, men jeg har ingen andre symptomer, så de mente han så ikke, og det gjorde hverken gyn eller neurokirug heller ikke. Hvordan fik du konstateret PCO?

Når man producere prolaktin, så stopper man med at have mens, så ens cyklus stopper ligsom, så det synes jeg da du skulle tage en snak med din læge om. Men får du allerede noget medicin for PCO? Jeg ved ikke om det kan forhindre en graviditet, når du får behandling, men det kan jeg ikke forestille mig. Det forhindre jo ægløsningen, men hvis de hjælper dig på vej, så er du vel ovre ddet problem. Kommer selvfølgelig an på behandlingen, jeg kender ikker rigtig de forskellige behandlinger i detaljer.

men tak fordi du skrev,  håber os jeg snart får svar, det er så trist og anstrengende at gå i konstant vente position..

Knus Lou

Tak...

Jeg har fået så meget hjælp herinde, og det har hjulpet meget at opdage at der er mange andre som kæmper med det samme, og hvor det alligevel lykkedes...

Jeg har heller ikke andre symptomer på PCO, men fik scannet mine æggestokke og havde så meget tydelige cyster hele vejen rundt...

Men du er så blevet scannet??

Jamen det var faktisk lidt det jeg regnede med, at det kunne forhindre min cyklus, men det får jeg jo hjælp til. Jeg får nogen hormoner som gør at jeg får ægløsning og også mens hvis jeg ikke bliver gravid (håber jeg har haft det for sidste gang)

Har de fortalt dig hvad der kan "være galt" og hvordan de kan behandle det??

Knus

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

FØRST: Der skal da ALDRIG undskyldes for et langt indlæg!!!... Det handler da om at få sine tanker ud og respons på dem og det skal ikke begrænses

For det andet - så er det da et helt vidlt forløb du har været igennem. jeg er totalt rystet over at du har gået i mere end et år uden mens, uden at din læge har taget det seriøst!!

Og i øvrigt, så forstår jeg heller ikke det med det der hormon. Jeg har ammet i 3½ år... Og jeg fik mens efter 2 mrd. - Var meget skuffet - havde håbet at gå længere uden mens...  Men altså.

Jeg håber de kan hjælpe dig SNART, for det andet er da for træls!!..

kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.