Julius syg for første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. april 2010

lion

Julius er i dag 1 mdr og 12 dage og han er for første gang blivet syg, rigtig syg ikk kun forkølelse.

Vi var på ABC klinikken og de kiggede på ham da han siden 27 marts har hostet slem og kastede sin mad op efter hosteanfald. Det viser sig at han har lungebetændelse og at røg også påvirker ham. Så nu har Julius sagt til sin far at han SKAL stoppe med at ryge.

Så han er på pencilin lige nu og har fået en astmaspray for at hjælp med hans luftveje, men det betyder ikk han har astma. Han har også fået rigtig røde kinder og det ligner eksem, men de ville ikk kalde det eksem endnu da det kun er hans kinder der har det.  Vi skal fordi ABC klinikken igen i morgen kl. 10. Pencilien har allerede hjulpet han hoster mindre.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

JustAnotherName

God bedring med ham .... hvad fejler han ??

Anmeld

8. april 2010

lion

JustAnotherName skriver:

God bedring med ham .... hvad fejler han ??

Lungebetændelse

Anmeld

8. april 2010

JustAnotherName

Lungebetændelse

Hov, det var mærkeligt   Dit indlæg kom først helt til syne nu 
Da jeg spurgte til, hvad han fejler, kunne jeg kun læse den første linie, hvor der stod at Julius nu er 1 måned gammel. Det var derfor jeg spurgte til, hvad han fejler, da jeg intet kunne se om det før.

Nå, men nu kan jeg læse hele indlæget. Og se de skønne billeder af ham.

RIGTIG GOD BEDRING MED HAM!
....og ja, farmand må slukke sin SIDSTE smøg nu!

Anmeld

8. april 2010

lion

JustAnotherName skriver:

Hov, det var mærkeligt   Dit indlæg kom først helt til syne nu 
Da jeg spurgte til, hvad han fejler, kunne jeg kun læse den første linie, hvor der stod at Julius nu er 1 måned gammel. Det var derfor jeg spurgte til, hvad han fejler, da jeg intet kunne se om det før.

Nå, men nu kan jeg læse hele indlæget. Og se de skønne billeder af ham.

RIGTIG GOD BEDRING MED HAM!
....og ja, farmand må slukke sin SIDSTE smøg nu!

Ja det var da mærkeligt.

Jep sidste smøg er røget da han ikk havde nogen da lægen sagde han var syg.

Mange tak.

Anmeld

8. april 2010

Karo

Sikken noget møg

Men det er da helt vild dejligt at Jacob stopper med at ryge. Martin ryger desværer også, men aldrig indenfor. Han snakker meget om at stoppe, det bliver desværer bare aldrig til noget.

Dejlige billeder af Julius.

Anmeld

8. april 2010

TbCp

Rigtig god bedring med ham!

Anmeld

8. april 2010

Jules

Åh ha...Det er aldrig sjovt når de små er syge...Og slet ikke første gang....

Håber snart han er frisk igen....

Anmeld

8. april 2010

Bondepigen

Karo skriver:

Sikken noget møg

Men det er da helt vild dejligt at Jacob stopper med at ryge. Martin ryger desværer også, men aldrig indenfor. Han snakker meget om at stoppe, det bliver desværer bare aldrig til noget.

Dejlige billeder af Julius.

Måske han skal prøve sådan her.

Vi har lige bestilt nogle, da vi desværre er begyndt at ryge  igen, efter at være stoppet for tyvende gang... Vi ryger dog altid udenfor, men man kan jo ikke undgå at slæbe noget med ind. 

Ove har bestilt den HER og den ved vi der virker, det er som at ryge en cigaret, men uden alt det giftige i... Vi har prøvet en af vores venners.

Det eneste der er i er nikotin i, som kun er skadeligt, hvis man indtager det i store mængder på én gang...så kan man dø af det, men alt det andet som tjære og hvad der ellers er i cigaretter er jo ikke i.

De siger, at det godt kan ryges indendørs, da der ikke afgives noget skadeligt... men jeg vil lige snakke med lægen om det først, ellers ryger vi dem udenfor... Og så skal det selvfølgelig opbevares utilgængeligt for børn ligesom cigaretter.

De er ikke lovlige med nikotin i herhjemme, fordi det skal tjekkes i mange år inden det må frigives, men det har jo osse været kendt i udlandet i længere tid.

Man kan få nogle herhjemme uden nikotin, men de dur altså ikke til en ryger...

Jeg har bestilt den Her som vi ikke har prøvet, men jeg kan bedre lige udformningen på den.

Så er meningen jo at man skal trappe ud af nikotinmængden efterhånden, til man helt kan undvære... Vi starter med 18 mg, da den vi prøvede var 30 mg, og det var lige stærkt nok.

Min nevø, som virkelig har været storryger er holdt på denne måde, så hvis han kan holde det, så kan alle! Man kan osse, hvis man bare har brug for røgen (som bare er damp i de her) til sidst købe ting til den uden nikotin... Altså, hvis man stadig har et psykisk behov....

Oves koster vist 450 kr... i begynder sæt, min kostede 350 kr ca. Men vi har købt ekstra nikotin til dem, så vi ikke behøver bestille så hurtigt igen (pga. fragtomkostninger, som er ca 70 kr.) Så alt i alt har vi købt for 1400 kr.... men så meget bliver det jo slet ikke for én mand...

Bare en idé, hvis I kan bruge den?!...

Anmeld

8. april 2010

Bondepigen

lion skriver:

Julius er i dag 1 mdr og 12 dage og han er for første gang blivet syg, rigtig syg ikk kun forkølelse.

Vi var på ABC klinikken og de kiggede på ham da han siden 27 marts har hostet slem og kastede sin mad op efter hosteanfald. Det viser sig at han har lungebetændelse og at røg også påvirker ham. Så nu har Julius sagt til sin far at han SKAL stoppe med at ryge.

Så han er på pencilin lige nu og har fået en astmaspray for at hjælp med hans luftveje, men det betyder ikk han har astma. Han har også fået rigtig røde kinder og det ligner eksem, men de ville ikk kalde det eksem endnu da det kun er hans kinder der har det.  Vi skal fordi ABC klinikken igen i morgen kl. 10. Pencilien har allerede hjulpet han hoster mindre.

Åh nej da, det er så synd, når de er rigtig skidte. Emma har osse 49.9 i feber... Det er længe siden jeg har set hende så dvask.

Rigtig god bedring med ham!!!!

P.S. Hvis Jakob får problemer med rygestoppet, så se det jeg har skrevet ovenover til Karo...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.