Hvor er det bare typisk!! (brok om penge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. april 2010

JustAnotherName

Kenneth har haft færere vagter i starten af året, så udbetalingen i sidste måned og i denne, har været nogle tusinde kroner mindre end de andre måneder .....og DET kan mærkes!

Og er det så ikke altid sådan, at når man har mindst muligt penge, så kommer der flest mulige øv-udgifter.

Kenneth fik taget et fint foto en dag han var ude at køre. Med billedet fulgte en bøde på 1.000 kr. for at have kørt for hurtigt.

Og for en uges tid siden knækkede jeg et stykke af en hjørnetand.
Jeg ringede for at bestille en tid (måtte jo vente til påsken var omme), men de har ikke tider før i starten af maj   ....og så spurgte jeg til, hvor meget jeg kunne forvente at sådan en regning vil komme til at lyde på, hvortil svaret var "et sted mellem 525 kr og 1000 kr" ..... oooog øv !!!

Og for at det ikke skal være løgn, så har Kenneth fødselsdag om en uge. og min mor om 3 uger.
Og i slutningen af måneden skal vi i sommerhus. De penge er heldigvis betalt. Men der skal lige lægges lidt oveni, da vores hundepasser ikke længere kan klare at pase ham (gamle farmor), og hundenderfor også skal med ....det koster også at medbringe en hund.

Og så kommer mormor (pigernes oldemor) til Kenneth's fødselsdag på lørdag.
Hun har lige rundet 80 år i marts, og har endnu ikke fået sin gave, så den skal også lige købes nu, inden på lørdag.
Plus at vi skal fejre fødselsdag et par gange for både den ene side og den anden side af familierne.

IKKE FLERE UFORUDSETE UDGIFTER TIL OS, TAK.

Nå ja, sommerhus er jo vores eget valg, og fødselsdagene vidste vi kom.
Men træls med bøder og knækkede tænder oveni hatten   

Gid penge ikke var så skide nødvendige.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

JustAnotherName

Vi snakker i øvrigt om herhjemme, at droppe at gifte os på rådhuset til maj.

Det føles bare sådan lidt tamt, at stå og sige ja for anden gang om 3 år...

Vi vil lige undersøge, PRÆCIS hvad det indebærer og ikke indebærer, når man er gift vs når man ikke er gift.
Om ikke vi kan sikre os ret godt de næste 3 år, selvom vi ikke er mand og kone, og sikre pigerne alligevel.
Og så vente med at holde bryllup, indtil vi om 3 år har pengene til at gøre det "RIGTIGT!" i kirken, med kjole og buket, fest, fotograf, kage og brudevals og hele pivtøjet.

Det skal være helt rigtigt.
Rådhuset var kun for at der ikke skulle gå 3 år uden at være sikrede.

Så nu vil vi undersøge det lidt nærmere, og hvis ikke der er noget alarmerende, som gør at vi SIMPELTHEN BØR gifte os NU!! ... Så venter vi.

Anmeld

7. april 2010

JustAnotherName

Og så er jeg i øvrigt stoppet med at amme Celina mere nu.
Det skete helt naturligt. Men en smule vemodigt er det da, at give afkald på.

Og i samme ombæring, er min "lille baby" jo så også ved at blive stor, i kraft af, at hun nu er igang med at starte i vuggestue...

Det går heldigvis meget godt indtil nu. Men jeg har jo så også været hos hende de første to dage. Imorgen satser jeg på, at gå i kort tid (en time til halvanden), og så komme igen.
Så må vi se på fredag om hun evt. skal blive derovre og sove for første gang.

Hun bliver bare så hurtigt stor nu. Det gør begge mine piger....
Men hvor er de dejlige! Og hvor er det fedt for dem, at de har hinanden!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. april 2010

JustAnotherName

Indlæget er blevet set mere end 100 gange ....og ikke ET eneste svar 

Anmeld

8. april 2010

JustAnotherName

JustAnotherName skriver:

Indlæget er blevet set mere end 100 gange ....og ikke ET eneste svar 

Jeg må vist bare se at lære, at begrænse mig til 5 maks 10 linier, så det er overkommeligt at læse sig igennem mine indlæg, hehe.

Tit har jeg bare så mange ting (og alt for mange fyldeord), når jeg endelig opretter et indlæg... Så handler det både om økonomiske skrupler - bøder og knækkede tænder, vuggestue-opstart, amme-stop og ægteskab (eller ikke).......

...... Hov! ....Bliver det nu mon for langt igen ????   .....   

JEG VIL GÅ I SENG NU   

Anmeld

8. april 2010

JustAnotherName

Men hvis jeg SELV skal sige det (og det gør jeg jo), så kører jeg da en ret så god dialog med mi-self  

(så gå dog i SENG, Katrine!!) ..... Ja ja, jeg skal nok 

Anmeld

8. april 2010

TbCp

HIhiihi Åhhh Katrine... ja hvis ikke andre vil snakke med en må man jo bare snakke med sig selv Så er der jo heller ikke nogen der svarer dig imod

Hvor er det typisk at alt lige ramler sammen, når man lige har lidt mindre penge en måned så er det da bare typisk at der kommer ekstra regninger Håber i alligevel finder ud af det!

Jeg kan et eller andet sted godt forstå at i vil vente og så tage det "rigtige" bryllup. Jeg er ikke helt inde i reglerne om arveret og alt hvad der er, når man ikke er gift.

Anmeld

8. april 2010

Karo

Jeg vil da også gerne snakke med dig Kathrine, selv om jeg syndes du gør det ganske udemærket selv

Hvor er det da også bare surt med de uforudsete udgifter lige nu hvor i ikke har så meget at gøre godt med. Selv om i godt vidste der var en masse fødselsdage og i skal en tur i sommerhus, regner man jo ikke med en knækket tand eller en fartbøde

Mht. brulluppet kan jeg godt forstå at i måske venter. Martin og jeg er heller ikke gift og vi venter til vi har pengene til at gøre det rigtigt. Vi har lavet et testamente, så vi er sikret hvis der skulle ske den ene af os noget.

Katja

Anmeld

8. april 2010

Karo

Hvor er Celina foresten sød på billederne

Anmeld

8. april 2010

JustAnotherName

Hej Tina og Katja.

Hahaha, hvor er I søde, at I gider sludre med mig.

Jeg gik lige helt i selvsving sent igår   

Kenneth vil ringe til statsamtet og socialforvaltningen (tror jeg det var), for at få dem til at forklare mere detaljeret, hvad forskelle der er, og hvilke ting vi bør overveje ....eller kan løse på andre måder, indtil vi vil i kirken om 3 år.

Celina er afsted alene idag.
Jeg afleverede pigerne klokken 8:45 ...og skal hente Celina igen nu her klokken 11:00. Så er jeg spændt på, at høre om, hvordan det er gået...
Hun er garanteret meeega træt, når jeg får hende hjem igen

Jeg er helt rastløs...... Sidder bare og venter på, at klokken er så tæt på elleve, så jeg kan komme afsted efter hende igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.