Overtro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

Mira0911

SabrinaJuulOlsen skriver:

Min mand og jeg er ved at laver vores kommende søns værelse, men hvor meget "må" man få hjem??

Nogle ideer??

Sabrina 34+4

Det er historier det hele... Nogen tror på det og andre gør ikke..

Nogen får tingene hjem og andre venter...

Vi fulgte slet ikke noget af alt det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Mig med maven

Jeg oprettede selv en tråd med dette emne, da jeg var gravid.

Jeg fik af vide at vi bare skulle tage det hele hjem, at det i bund og grund var for at passe på jer selv, at man ikke skulle tage det med hjem. Hvis nu (Må gud forbyde det), at der skulle ske jeres lille baby noget, og i skulle levere varene tilbage...

Jeg havde det hele hjemme, synes ikke at jeg havde tid til t lade det stå alle mulige steder. Men jeg ventede med at rede sengen, og gøre barnevognen tip top før vi kom hjem!

Held og lykke med det hele!

Anmeld

8. april 2010

Liljesilas

SabrinaJuulOlsen skriver:

Min mand og jeg er ved at laver vores kommende søns værelse, men hvor meget "må" man få hjem??

Nogle ideer??

Sabrina 34+4

Efter min mening er det hvad man selv føler for, men jeg tør virkelig ikke få barnevognen hjem. Derfor har mine svigerforældre den til at stå. Jeg har hørt man heller ikke må redde sengen, men det har jeg dog gjort. Men den skal vaskes inden babyen kommer, så når det er gjort, ligger jeg det ikke på igen...

Anmeld

8. april 2010

Liljesilas

sylvestersmor skriver:

Vi fik barnevogn 3 måneder før og sengen var der osse inden fødslen og ingen ulykker her.

Hvis du spørger mig, så er det ammestuesnak og som overskriften siger: overtro.

Hvis man er meget overtroisk, så har jeg hørt at man kan "snyde" og lægge en bamse i sengen. Og barnevognen kan man opbevare hos andre  

Jeg er lidt overtroisk, så hvor er jeg bare glad for jeg har lagt en bamse i sengen, siden jeg redte den hihi... Så kan jeg roligt slappe af. For det med sengen, hørte jeg først da den var kommet hjem.

Anmeld

8. april 2010

Anja

Har også kun hørt den med barnevognen og at man ikke må redde sengen.

Den med barnevognen har vi altid sprunget let og elegant hen over, for når man allerede HAR børn, så har man jo en barnevogn i hjemmet allerede 

Jeg har dog aldrig redt seng eller lift. Det hele bliver vasket og lagt klar, men det reddes først, når det skal i brug.

Anmeld

8. april 2010

RumlesMor

Har altså svært ved at se hvordan en redt barneseng, kan påvirke barnets trivsel/liv - og hvordan barnevognen vil bringe ulykke?

Hvad med 2.gangs fødende?! Jeg har jo allerede barnevognen, skal jeg så køre den hjem til nogen andre imens??

HOLD NU OP MED DET PJAT....

Køb tingene, brug barselstiden forinden til at foreberede den lilles værelse / hjørne i soveværelse. Hyg dig med det og glem alt om overtro, ammestue-historier m.m. Livet kan ikke afgøres med et møntkast eller placering af barnevogn. Det sker uanset hvad!

Anmeld

8. april 2010

gruener

præcis  

Jeg er i hvert fald ikke overtroisk. Vi henter vores ting inden.. Jeg tror ikke på de ting, og er sikker på, at hvis alt skal gå godt, gør det nok det, uanset om jeg har barnevogn hjemme eller ej. Det samme med sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.