Overtro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.984 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. april 2010

Sabsy

Min mand og jeg er ved at laver vores kommende søns værelse, men hvor meget "må" man få hjem??

Nogle ideer??

Sabrina 34+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Loa

SabrinaJuulOlsen skriver:

Min mand og jeg er ved at laver vores kommende søns værelse, men hvor meget "må" man få hjem??

Nogle ideer??

Sabrina 34+4

Sjovt tænkte netop på at oprette et indlæg med overtro og myter....

Jeg hørte nemlig her i påsken fra familien af at nu måtte vi endelig sørge for ikke at købe barnevognen og have den stående hjemme (den havde jeg så hørt før) og at vi heller ikke måtte gøre den lille's seng klar. Altså med dynbetræk og lagen og sådan, før end den var kommet hjem fra hospitalet.... (Den kendte jeg så ikke)

Men håber ikke der er noget omkring puslekommode, for den har jeg købt og fyldt  

Anmeld

7. april 2010

grinny

Jeg har hørt at man gerne må få vuggen/sengen hjem, men man må IKKE rede den før barnet er født.
Udover det er der vidst også noget med, at man ikke må få barnevognen hjem før den dag man tager hjem fra sygehuset.

Ved ikke om der findes flere

Anmeld

7. april 2010

TbCp

Jeg har kun hørt det med barnevognen der ikke må komme hjem og sengen der ikke må redes....

Anmeld

7. april 2010

NinaNymannMadsen

har kun hørt dem med at man ikke må ha barnevognen hjemme før barnet er født og at man ikke på ha sengen redt eller at sengetøj på dynen før barnet er født.

Anmeld

7. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Astasmor skriver:

har kun hørt dem med at man ikke må ha barnevognen hjemme før barnet er født og at man ikke på ha sengen redt eller at sengetøj på dynen før barnet er født.

Det samme her

Min mand hentede først vores barnevogn, da jeg havde født (den blev opbevaret i forretningen) og sengen blev først redt da vi kom hjem

Anmeld

7. april 2010

Banditten´s mor

Vi fik barnevogn 3 måneder før og sengen var der osse inden fødslen og ingen ulykker her.

Hvis du spørger mig, så er det ammestuesnak og som overskriften siger: overtro.

Hvis man er meget overtroisk, så har jeg hørt at man kan "snyde" og lægge en bamse i sengen. Og barnevognen kan man opbevare hos andre  

Anmeld

7. april 2010

Soap

Ammestue snak fra før de havde internet 

Anmeld

7. april 2010

foto på lærred

Ja rent overtro og ammehistorier

Anmeld

7. april 2010

oo

Soap skriver:

Ammestue snak fra før de havde internet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.