Kom med din bedste NEMME vaffel opskrift..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

Bayze

Zafir skriver:

jeg har hjemmelavede bake-off ruller af kanelsnegle i fryseren, hvis en craving nærmer sig. Problemet er bare at det er jordbærkage jeg har lyst til hele tiden. SUK!!!...

Men det tager bare nooooooooooooget længere tid at lave. Og vi har heldigivis ikke en bager lige om hjørnet...

Altså det der med "lige om hjørnet" det har jeg fundet stærkt overvurderet her under min graviditet - kører gerne MEGET langt og gerne midt om natten for at hente det mine smagsløg tilsiger mig

Jeg er vild med alt sådan noget blødbrødsagtigt noget og har også alt muligt gustent liggende i fryseren. Og så har jeg i det hele taget også bare en ting med kager. Plejede aldrig sådan at gå til bageren før, men jeg er blevet sådan en rigtig kage-tante - ahh skat, skal vi ikke have en kage i aften - ha ha. Uhh, sådan en god skærekage, bare sådan en helt almindelig drømmekage, det gider jeg baare godt. Men jordbærkage, mums, hold inde hold inde, jeg forlader straks denne tråd, jeg kan se hvor det bærer hen. Vi skal i øvrigt en tur ind til byen og slendre lidt rundt nu her, så må vi se hvad jeg kan opdrive af lækkerier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Bavianis

Nu har du (på samme dag!!!) snakket om både flæskesteg og vafler!!! Tænk lige på os der på på Lars tyndskids mark og er rimelig nemme at påvirke til at få de vildeste cravings!

Bare jeg ser  får jeg lyst til kage...

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bavianis skriver:

Nu har du (på samme dag!!!) snakket om både flæskesteg og vafler!!! Tænk lige på os der på på Lars tyndskids mark og er rimelig nemme at påvirke til at få de vildeste cravings!

Bare jeg ser  får jeg lyst til kage...

Jeg bor jo også selv 17 km fra holbæk, hvor der KUNNE være noget åbent på denne tid...

Men det blev heller ikke til flæskesteg, men pitabrød. Kunne ikke overskue det...

Anmeld

6. april 2010

LLN

Zafir skriver:

jeg har hjemmelavede bake-off ruller af kanelsnegle i fryseren, hvis en craving nærmer sig. Problemet er bare at det er jordbærkage jeg har lyst til hele tiden. SUK!!!...

Men det tager bare nooooooooooooget længere tid at lave. Og vi har heldigivis ikke en bager lige om hjørnet...

Må lige spørge hvordan du lave de bake-off ruller med kanelsnegle. Det bare den alm. rulle du lægger i fryseren eller??

Anmeld

6. april 2010

Moderator

LLN skriver:

Må lige spørge hvordan du lave de bake-off ruller med kanelsnegle. Det bare den alm. rulle du lægger i fryseren eller??

Jeg laver sådan en god snegle-dej - den der fra amo kogebogen som man bruger til smørkage. Den er fin. Så laver en GOD STOR portion. Smører de udrullede stykker med rigelig af remonce og kagecreme (mums). Så ruller jeg dem og ruller dem ind i vita wrap også i fryseren I passede længder.

Så kan man lige tø dem op (evt. i mikroen hvis man har travlt - som man jo godt kan få, hvis man BARE SKAL HA!!), også lige skære dem i skiver og ind i ovnen i 12-15 min

SMART!!!

Anmeld

9. april 2010

Moderator

Gellan skriver:

Her er en - klasikker herhjemme

150 gr margarin

500 gr sukker (margarin og sukker piskes godt sammen)

5 æg (et ad gangen - pisk godt imellem hvert æg)

3 tesk. bagepulver

2 tesk. vaniljesukker

500 gr hvedemel

2 dl mælk

De tørre ingredienser blandes sammen og piskes i dejen skiftevis med mælken - begge lidt at gangen

PANIK... Den virkede ikke. Det gik helt galt for mig. Der var halvanden time til børnehaven kommer og idun flippede fuldstændig fordi hun VILLE have vafler. Vi havde heldigvis flere æg og måtte lave en af de opskrifter med stiftpiskede æggehvider og halløj... Suk.

En mors lod. NU kommer børnehaven om lidt og jeg er lige ved at være færdig med vaflerne...

Havde hun dog bare valgt pandekager. Jeg er WORLD CHAMP i pandekager...

Anmeld

9. april 2010

Gellan

Zafir skriver:

PANIK... Den virkede ikke. Det gik helt galt for mig. Der var halvanden time til børnehaven kommer og idun flippede fuldstændig fordi hun VILLE have vafler. Vi havde heldigvis flere æg og måtte lave en af de opskrifter med stiftpiskede æggehvider og halløj... Suk.

En mors lod. NU kommer børnehaven om lidt og jeg er lige ved at være færdig med vaflerne...

Havde hun dog bare valgt pandekager. Jeg er WORLD CHAMP i pandekager...

Hvad? Den har aldrig fejlet for mig Hvad gik der galt?

Håber det gik for dig alligevel Ja, nogle gange SKAL de absolut have noget man ikke kan finde ud af - har en søster der er ekspert i at finde umulige opgaver :p

Anmeld

9. april 2010

Moderator

Gellan skriver:

Hvad? Den har aldrig fejlet for mig Hvad gik der galt?

Håber det gik for dig alligevel Ja, nogle gange SKAL de absolut have noget man ikke kan finde ud af - har en søster der er ekspert i at finde umulige opgaver :p

Ja... Det gik fuldstændig galt...

Det gik fint med den anden omgang, med en helt anden slags dej... Men det ville slet ikke på mit vaffeljern. Der satte sig bare fast overalt og blev slet ikke til ngoet der lignede vafler

NU prøver vi med den anden slags dej igen i aften... For jeg har aldrig fået lært mit vaffeljern at kende. Så inden det kommer tilbage i skabet, så prøver vi lige engang mere.

Anmeld

11. april 2010

Gellan

Zafir skriver:

Ja... Det gik fuldstændig galt...

Det gik fint med den anden omgang, med en helt anden slags dej... Men det ville slet ikke på mit vaffeljern. Der satte sig bare fast overalt og blev slet ikke til ngoet der lignede vafler

NU prøver vi med den anden slags dej igen i aften... For jeg har aldrig fået lært mit vaffeljern at kende. Så inden det kommer tilbage i skabet, så prøver vi lige engang mere.

Det har jeg aldrig oplevet med nogen som helst vaffel-opskrift Men, vi har et meget gammelt og meget brugt vaffeljern. Er det et meget nyt vaffeljern, som du har? Da det er nyt, er det en god idé at smøre det godt med alm. margarine eller flydende margarine

Anmeld

11. april 2010

Moderator

Gellan skriver:

Det har jeg aldrig oplevet med nogen som helst vaffel-opskrift Men, vi har et meget gammelt og meget brugt vaffeljern. Er det et meget nyt vaffeljern, som du har? Da det er nyt, er det en god idé at smøre det godt med alm. margarine eller flydende margarine

Har et nyt, men det er nok ikke super. Jeg smurte det også med magarine. Mmm.

Den anden opskrift virkede dog, heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.