Kom med din bedste NEMME vaffel opskrift..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.278 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun har ønsket at vi skal have vafler fra vaffeljernet, is og frugt på fredag, når børnehaven kommer hjem. Hun vil også have nuggets og grønsagsstænger - Så det er til at overkomme.

Men men men!! - Jeg har ikke nogen SUPER opskrift på vafler der altid virker.

Jeg vil helst have opskrifter uden alt for mange stiftpiskede æggehvider og helt vildt meget bagepulver...

HAR DU EN, så kom med den!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Ranarupta

Zafir skriver:

Idun har ønsket at vi skal have vafler fra vaffeljernet, is og frugt på fredag, når børnehaven kommer hjem. Hun vil også have nuggets og grønsagsstænger - Så det er til at overkomme.

Men men men!! - Jeg har ikke nogen SUPER opskrift på vafler der altid virker.

Jeg vil helst have opskrifter uden alt for mange stiftpiskede æggehvider og helt vildt meget bagepulver...

HAR DU EN, så kom med den!!!

Jeg fandt denne opskrift på nettet:

Desværre står der ikke noget om antallet af vafler, men opskriften får god kritik

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/7359/Desserter-opskrifter/vafler

Anmeld

6. april 2010

Gellan

Her er en - klasikker herhjemme

150 gr margarin

500 gr sukker (margarin og sukker piskes godt sammen)

5 æg (et ad gangen - pisk godt imellem hvert æg)

3 tesk. bagepulver

2 tesk. vaniljesukker

500 gr hvedemel

2 dl mælk

De tørre ingredienser blandes sammen og piskes i dejen skiftevis med mælken - begge lidt at gangen

Anmeld

6. april 2010

Gellan

En til, meget nem

400 gr margarine

400 gr sukker (piskes godt sammen)

6 æg (et og et piskes i ad gangen - pisk godt)

500 gr hvedemel

1 tesk bagepulver

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Gellan skriver:

Her er en - klasikker herhjemme

150 gr margarin

500 gr sukker (margarin og sukker piskes godt sammen)

5 æg (et ad gangen - pisk godt imellem hvert æg)

3 tesk. bagepulver

2 tesk. vaniljesukker

500 gr hvedemel

2 dl mælk

De tørre ingredienser blandes sammen og piskes i dejen skiftevis med mælken - begge lidt at gangen

Det lyder faktisk godt. Liiiiiidt mange kalorier hehe... MEN - det er jo ikke til en børnefødselsdag, man skal tænke i slankekure

Anmeld

6. april 2010

Gellan

Zafir skriver:

Det lyder faktisk godt. Liiiiiidt mange kalorier hehe... MEN - det er jo ikke til en børnefødselsdag, man skal tænke i slankekure

Undskyld, der skal stå 300 gr sukker, ikke 500 gr

Ikke heeelt så mange kalorier, da det er en ret stor portion kan bare ikke helt huske hvor mange vafler den giver, for herhjemme vurderer vi altid kagen, brødet etc ud fra, hvor meget mel (eller lignende) der er i opksriften

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Gellan skriver:

Undskyld, der skal stå 300 gr sukker, ikke 500 gr

Ikke heeelt så mange kalorier, da det er en ret stor portion kan bare ikke helt huske hvor mange vafler den giver, for herhjemme vurderer vi altid kagen, brødet etc ud fra, hvor meget mel (eller lignende) der er i opksriften

Det er jo også til 10 børn og 3 voksne Sååe der skal nok en del vafler igennem vaffelmaskinen!...

Anmeld

6. april 2010

Bayze

Uhmm, får lyst til vafler..

Har et helt trip med den slags mad for tiden, særligt pandekager. Sørger for hele tiden at have adgang til sådan nogle usle Rasmus Klump færdig-pandekager i køleren. Det er godt nok lidt skod, men bedre end ingenting og lækkert nok i nødens stund. Håber dælme også trang til Rasmus Klump fordufter efter fødslen....  

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Bayze skriver:

Uhmm, får lyst til vafler..

Har et helt trip med den slags mad for tiden, særligt pandekager. Sørger for hele tiden at have adgang til sådan nogle usle Rasmus Klump færdig-pandekager i køleren. Det er godt nok lidt skod, men bedre end ingenting og lækkert nok i nødens stund. Håber dælme også trang til Rasmus Klump fordufter efter fødslen....  

jeg har hjemmelavede bake-off ruller af kanelsnegle i fryseren, hvis en craving nærmer sig. Problemet er bare at det er jordbærkage jeg har lyst til hele tiden. SUK!!!...

Men det tager bare nooooooooooooget længere tid at lave. Og vi har heldigivis ikke en bager lige om hjørnet...

Anmeld

6. april 2010

Gellan

Zafir skriver:

Det er jo også til 10 børn og 3 voksne Sååe der skal nok en del vafler igennem vaffelmaskinen!...

Ja, der skal en del vafler til for at mætte alle de munde

Men held og lykke med vaflerne og det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.