Er det bare mig, eller..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

foto på lærred

Dia skriver:

Kigger lidt med. Har du været på p-piller og for nyligt stoppet med dem, eller kan der være andre grunde til udeblevet menstruation?

Jeg tror at han man PCO så kan der også være rigtig langt mellem menstrationerne. Det vil kunne ses af en gynækolog som scanner dig for at se om der er mange ægblære.

Til trådstarter: Håber på at blodprøven viser positiv. Det er godt nok vildt at alle graviditetstest har været negative. De kan jo måle helt ned til 10 ved HCG. Har aldrig hørt om nogle hvor man var så langt henne (men så jo her på tråden, at der også er en anden der har oplevet det) Men forstår ikke din læge. Han burde da sende dig videre til en scanning for at sikre sig alt. At det f.eks ikke var en graviditet uden for livmoderen eller lign. Så synes kun det var godt du satte dine hæle i og forlangte at der blev gjort noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Anonym trådstarter

Dia skriver:

Kigger lidt med. Har du været på p-piller og for nyligt stoppet med dem, eller kan der være andre grunde til udeblevet menstruation?

Jeg stoppede med p-pillerne i april 2009. Min kæreste og jeg havde slået op, så jeg gad ikke at fylde mig med kunstige hormoner. I september 2009 fik jeg en ny kæreste (verdens bedste kæreste, som håber på, at jeg er gravid), men kom aldrig igang med p-pillerne igen. Mig om min nye kæreste har kendt hinanden længe - længe før vi begyndte at komme sammen - og har begge været hemmeligt forelsket i hinanden.

Min læge spurgde også, om jeg har været stresset, er begyndt eller holdt op med at ryge, begyndt at træne meget - men nej, ingen af delene. Eller, er så småt begyndt at løbe igen, og tager nogle lange gåture 2-4 gange om ugen (8-10 km), men det har jeg gjort de sidste par år.

Men hvis jeg er gravid, så burde jeg vist være i 14. uge nu? Min sidste mens var 30. devember. Jeg har altid haft en fast og flad mave. Ikke helt veltrænet, men almindeligt trænet. Nu er den, ja, jeg ved ikke... det er bare ikke min mave jeg har nu. Det er slet ikke min krop længere. Kan ikke genkende den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg stoppede med p-pillerne i april 2009. Min kæreste og jeg havde slået op, så jeg gad ikke at fylde mig med kunstige hormoner. I september 2009 fik jeg en ny kæreste (verdens bedste kæreste, som håber på, at jeg er gravid), men kom aldrig igang med p-pillerne igen. Mig om min nye kæreste har kendt hinanden længe - længe før vi begyndte at komme sammen - og har begge været hemmeligt forelsket i hinanden.

Min læge spurgde også, om jeg har været stresset, er begyndt eller holdt op med at ryge, begyndt at træne meget - men nej, ingen af delene. Eller, er så småt begyndt at løbe igen, og tager nogle lange gåture 2-4 gange om ugen (8-10 km), men det har jeg gjort de sidste par år.

Men hvis jeg er gravid, så burde jeg vist være i 14. uge nu? Min sidste mens var 30. devember. Jeg har altid haft en fast og flad mave. Ikke helt veltrænet, men almindeligt trænet. Nu er den, ja, jeg ved ikke... det er bare ikke min mave jeg har nu. Det er slet ikke min krop længere. Kan ikke genkende den

det første billede er taget 21. mars 2010, det andet i dag. skal prøve at finde et af min "gamle" mave

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

Jeg tror at han man PCO så kan der også være rigtig langt mellem menstrationerne. Det vil kunne ses af en gynækolog som scanner dig for at se om der er mange ægblære.

Til trådstarter: Håber på at blodprøven viser positiv. Det er godt nok vildt at alle graviditetstest har været negative. De kan jo måle helt ned til 10 ved HCG. Har aldrig hørt om nogle hvor man var så langt henne (men så jo her på tråden, at der også er en anden der har oplevet det) Men forstår ikke din læge. Han burde da sende dig videre til en scanning for at sikre sig alt. At det f.eks ikke var en graviditet uden for livmoderen eller lign. Så synes kun det var godt du satte dine hæle i og forlangte at der blev gjort noget.

Jeg har kun brugt apotekets graviditestest, som måler 50... har prøvet at finde en, der måler 25, men finder kun apotekets her på egnen

Min kæreste har sagt ja til at komme med mig til lægen - han ar nemlig god til det der med at sætte hælene i Det er noget jeg slet ikke kan finde ud af...

Jeg tror, at min læge har været kommunelæge alt for længe og tror ikke på tilfælde, der er anderledes end de normale... Men kender faktisk en, der lige har fundet ud af, at hun er gravid, og hun er i 5. måned. Hun fik eg chok. Havde haft sin regelmæssige menstruation, ingen kvalme eller brystspændinger, har ikke taget på i vægt, ikke lagt mærke til noget liv. Og hun har 3 børn i forvejen. Det beviser bare, at alting kan lade sig gøre. Og hun og kæreste måtte udskyde det ellers planglagte sommer bryllup.

Anmeld

9. april 2010

Anonym trådstarter

.

Anmeld

9. april 2010

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

I dag gik jeg ned på apoteket og købte en Apotekets graviditetstest (som har følsomheden 50) og en clinic Graviditetstest (følsomheden 25), men begge to var negative Kan ikke finde nogen tests med følsomheden 10 Kender du til et eller andet mærke med følsomheden 10 mlU/mL? Og hvor jeg evt kan finde dem?

Anmeld

22. april 2010

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Nej selvfølgelig er du ikke bims

Det har jo en årsag at du ikke har haft din mens så længe og er det ikke pga graviditet er det da oz meget rart at få klaring på hvad det så er..

Håber du opdaterer.. Er jo nys nu

Kram

Så en lille opdatering her:

Hvar hos lægen i dag, hvor han først testede med en urintest - negativ self :/. Bagefter spurgte han en hel masse spørgsmål, og det endte så med, at han tog 7 blodprøver - puuha - og 2 urinprøver. Jeg skal testes for forskellige hormonsygdomme, stofskiftesygdomme, om mit østrogen - og blodtal er normalt m.m. Frygter det værste, og skal vente i en hel måned for at få svar på det hele Shit hvor træls, føler mig totalt forvirret nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.