et lille spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

NoName

Bayze skriver:

Hhmm, vi har vist fået forskellge meldinger fra de proffessionelle herinde. Mine plukveer havde samme mønster som dine de første mange måneder. Så snart jeg lagde mig ned og slappede af kom de. Og udover min egen læge er der altså indtil flere jordemødre der har bekræftet at det er ganske normalt - faktisk et meget typisk mønster endda. Senere i graviditeten synes jeg det aftog lidt med plukveerne, og så nu her lige op til termin skal jeg love for de er vendt tilbage med fuld styrke. Men altså, alle har plukveer men nogen har plukveer der er kraftige og kan mærkes gennem hele graviditeten  mens andre ikke mærker noget til dem. Det jeg hele tiden har fået at vide at man skal være obs på det er at de ikke begynder at gøre ondt og så må de ikke blive regelmæssige (ligesom når din fødsel går i gang).

Så jeg tror overhovedet ikke du har noget at bekymre dig om, men hvis du bliver forvirret eller utryg over de lidt forskellige meldinger herindefra, så er det altid rart ige at vende sådan noget med lægen eller jordemoren 

skal snart til 2. lægebesøg, så må jeg prøve at spørge der...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Bayze

noname skriver:

skal snart til 2. lægebesøg, så må jeg prøve at spørge der...

Ja, lige præcis Den er i øvrigt evigt tilbagevendende den der med de plukveer. Det er jo virkelig svært selv at vurdere - hvornår er det for mange?

Anmeld

6. april 2010

NoName

Bayze skriver:

Ja, lige præcis Den er i øvrigt evigt tilbagevendende den der med de plukveer. Det er jo virkelig svært selv at vurdere - hvornår er det for mange?

Synes det er svært, for man vil jo heller ikke virke "pivet"

men alt har jo en første gang, selv da vi skulle lære at gå ikke???

Anmeld

6. april 2010

NoName

Risen skriver:

Hej søde.. Har jo lige været indlagt på grund af det du siger .. her fik jeg en tommelfinger regel fra en af jordmødrene og det var mere end 3 på 10 min er for meget (altså når du ligger og slapper af)

må vist hellere spørge lægen når jeg skal til 2. lægebesøg i nærmeste fremtid...

NoName - der så småt er ved at LÆRE at passe på SIG SELV

Anmeld

6. april 2010

Risen

noname skriver:

må vist hellere spørge lægen når jeg skal til 2. lægebesøg i nærmeste fremtid...

NoName - der så småt er ved at LÆRE at passe på SIG SELV

der så småt er ved at lære at passe på dig selv? ! Hell no ! Du skal altså tage det seriøst smukke! Pas på dig selv og den lille.. og så skal du altså holde øje med de plukkeveer der.. De må ikke gøre ondt eller blive regelmæssige, så skal du ringe til fødegangen uanset hvor åndssvag du end føler dig .. 

Knus hende som nu har lært at passe på sig selv  

Anmeld

6. april 2010

Bayze

noname skriver:

Synes det er svært, for man vil jo heller ikke virke "pivet"

men alt har jo en første gang, selv da vi skulle lære at gå ikke???

Du kan altså ikke være for pivet mht din graviditet. Man er jo ikke fagperson selv, og man ved jo ikke bedre som førstegangsgravid, så du skal sgu spørge løs, hvis du er bekymret. der er jo ingen andre der kan mærke hvad der sker i din krop, og det er da meget bedre at være ude én gang for meget end én gang for lidt. Skynd dig at lægge det der flinkeskole fra dig

Anmeld

6. april 2010

NoName

Jeg har lavet om på mange mange ting efter jeg er blevet gravid for at tage hensyn til mig og den lille... Hvis jeg tager den mere med ro, så tror jeg tiden begynder at gå baglæns...

Men jo, jeg skal nok, lytte bedre efter min krop. Det lover jeg, på spejder ære og ved min mormors grav. Flinkeskolen skal jeg også nok prøve at lægge bag mig. Har en sætning kørende i hovedet konstant "du er ikke syg, du er kun gravid, så ta dig dog sammen kvinde" - også en stor fejl, det ved jeg godt, og øver mig hver dag på at ignorere den sætning. men nogle dage går det bedre end andre

Jeg lover også at snakke med min læge om de der plukkeveer, når jeg kommer til 2. lægebesøg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.