et lille spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.155 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. april 2010

NoName

Ja, nu har jeg ikke prøvet at være gravid før, så derfor kommer der jo nok mange dumme spørgsmål fra mig, beklager piger...

Men, har tænkt på hvornår man har for mange plukkeveer??? Synes ikke jeg har mange, flest om aftenen og når jeg lægger mig for at slappe af, kommer de og angriber mig, men hvor mange er alt for mange og hvor mange er meget normalt???

Hvis der altså findes et svar på det???

NoName 23+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

SaNiNa

Den tror jeg er meget svær at svare på jeg selv hvade utrolig mange plukver og voldsomme, men om lille manden ville ud nej nej.

Nej vis du lige pludselig har mange mange flere og voldsomme end normalt skal du nok kontakte din jordmoder eller fødegangen.

Anmeld

6. april 2010

Pige2009

Jeg tror ikke der er noget normalt. Selv havde jeg inden plukveer overhovedet, men nogle har hver dag og mange gange om dagen.

Hvis du ofte har mange plukveer om aftenen, kunne det være en indikation på, at du skulle geare lidt ned og forsøge at slappe mere af

K.h. Linda

Anmeld

6. april 2010

NoName

Hmm Baagøe... hvis jeg gearer meget mere ned så kommer tiden til at gå baglæns tror jeg...

Jeg har lavet om på mange ting siden jeg blev gravid og synes jeg får slappet meget af, men det kan være det ikke er nok så??? Bare svært at ændre på så meget mere end jeg allerede har gjort...

(har haft 3 siden jeg oprettede denne tråd)

Anmeld

6. april 2010

Bare mig..

Årh, jeg kender det med alle spørgsmålene.. Jeg er nu i uge 35 og jeg bliver ved med at have spørgsmål.. Men er det ikke også det siden er til?

Jeg har døjet meget med plukveer, og snakket med min jordemoder om det. Hun siger, at hvis man har plukveer når man ligger sig ned også, så er det for mange..
Så hvis du ligger dig ned, og der kommer en plukvee, stort set hver gang, så er der for mange, og du skal slappe mere af i løbet af dagen.. Jeg er blandt andet blevet sygemeldt fra job, så jeg kun måtte gå på HF på deltid, for ellers kunne jeg ende med en for tidlig fødsel!

Derudover er det jo hvis de gør ondt, hvis de kommer med intervaller, og du ved.. - tegn på rigtige veer..

Marikka 34+5..

Anmeld

6. april 2010

NoName

Hmm Marikka, stof til eftertanke...

der kommer stort set en, to måske endda 3 hver gang jeg lægger mig for at slappe af... men det svinger lidt... men sådan ca i gennemsnit

Anmeld

6. april 2010

Risen

noname skriver:

der kommer stort set en, to måske endda 3 hver gang jeg lægger mig for at slappe af... men det svinger lidt... men sådan ca i gennemsnit

Hej søde.. Har jo lige været indlagt på grund af det du siger .. her fik jeg en tommelfinger regel fra en af jordmødrene og det var mere end 3 på 10 min er for meget (altså når du ligger og slapper af)

Anmeld

6. april 2010

Bayze

noname skriver:

Hhmm, vi har vist fået forskellge meldinger fra de proffessionelle herinde. Mine plukveer havde samme mønster som dine de første mange måneder. Så snart jeg lagde mig ned og slappede af kom de. Og udover min egen læge er der altså indtil flere jordemødre der har bekræftet at det er ganske normalt - faktisk et meget typisk mønster endda. Senere i graviditeten synes jeg det aftog lidt med plukveerne, og så nu her lige op til termin skal jeg love for de er vendt tilbage med fuld styrke. Men altså, alle har plukveer men nogen har plukveer der er kraftige og kan mærkes gennem hele graviditeten  mens andre ikke mærker noget til dem. Det jeg hele tiden har fået at vide at man skal være obs på det er at de ikke begynder at gøre ondt og så må de ikke blive regelmæssige (ligesom når din fødsel går i gang).

Så jeg tror overhovedet ikke du har noget at bekymre dig om, men hvis du bliver forvirret eller utryg over de lidt forskellige meldinger herindefra, så er det altid rart ige at vende sådan noget med lægen eller jordemoren 

Anmeld

6. april 2010

foto på lærred

Jeg fik også at vide, at mere end 3 på 10 min. var for meget.

fortsat rigtig god graviditet.

Anmeld

6. april 2010

TbCp

Jeg blev indlagt da jeg en dag havde plukveer der kom med under 5 min. mellemrum i flere timer og samtidig gjorde de ondt.

Hvis de gør ondt skal du nok kontakte jordmoder, svangeramb. eller hvad det hedder....
Hvor mange man må have ved jeg ikke, kun det med at de absolut ikke må gøre ondt.

Har man mange plukveer kan det ske man har fået blærebetændelse,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.