3 mdr og bange for "fremmede"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

Cris

Mumto3 skriver:

Jo hun er!!! Hun er afhængig af dig, flaske eller ej! og hun skal ikke passes når hun er 3 mdr gammel, bare fordi hun får flaske. Der skal nok kommer masser af stunder hvor hun kan passes, hvor hun vil nyde at komme lidt hjemmefra, men lige nu drejer hele sin verden sig om dig, og denne tid kommer aldrig igen. Det du ikke giver hende nu, vil hun hige efter resten af hendes liv, men det vil være meget svære at give hende. Så derfor, giv hende alt den nærhed og tryghed du overhovedet kan nu.

Jeg kan godt se at det er 'nemmere' for ammemødre at sige: Mit barn kan ikke blive passet, for hun bliver ammet, men din datter har brug for at det er DIG der giver hende flasken!! Du er uerstattelig for hende.

Det har du svaret meget godt...

Malene, husk at du er alt i hendes verden. Du er hendes fundament og alt andet eksistere ikke til sådan en lille baby. Jeg husker, at der også var en laaaaaaang periode, hvor ikke en gang far kunne klare at passe og putte vores barn! Men vi vidste godt, at sådan kan være for mange børn. Vi tog det ikke særlig tung. Og så kommer den dag, hvor han løber hele tiden og leder efter far og så siger han: hej hej mor! Og jeg stå der og kikker og tænker: Jeg savner, da jeg havde "monopol" hehe

3 måneder er stadig meget lille. Og husk at med små børn kører det hele i perioder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

CarinaSB

Det har vi aldrig haft med Noah .. Folk har altid kunne tage ham selv folk han mødte for første gang .. men vi har os gjort en del for at han har kunne lide at være hos andre end bare os .. 

Jeg ville nemlig være bange for at han ville blive for mor-glad .. Da jeg jo gerne ville have at han kunne blive passet ude hvis det blev nødvendigt .. Og når folk passer ham er der heller ikk nogle problemer .. jeg kan kysse ham farvel og vinke til ham og han smiler .. Og når jeg henter ham har der heller ingen problemer været .. :)

Og han er 8 mdr idag :)

men giv hende tid .. og kig efter hendes signaler så skal det nok lykkedes .. :)

Anmeld

7. april 2010

MaleneGærup

Tak for alle jeres svar, som har givet stof til eftertanke, dejligt at man kan skrive her og få andre syn på tingene, når man går lidt i stå.

Vil først bare lige sige at jeg jo godt ved at vores lille datter er afhængig af mig, men jeg mente bare at når jeg ikke ammer er det jo en anden form for afhængighed hun har....

Vi lytter selvfølgelig til hendes behov og vil ikke tvinge hende til noget hun ikke vil. Men hun er utrolig opmærksom på alt, og derfor har vi måske stillet for store krav til hende, men vi lærer nye ting hver dag.....

Knus Malene

Anmeld

7. april 2010

Barbamama

MaleneGærup skriver:

Tak for alle jeres svar, som har givet stof til eftertanke, dejligt at man kan skrive her og få andre syn på tingene, når man går lidt i stå.

Vil først bare lige sige at jeg jo godt ved at vores lille datter er afhængig af mig, men jeg mente bare at når jeg ikke ammer er det jo en anden form for afhængighed hun har....

Vi lytter selvfølgelig til hendes behov og vil ikke tvinge hende til noget hun ikke vil. Men hun er utrolig opmærksom på alt, og derfor har vi måske stillet for store krav til hende, men vi lærer nye ting hver dag.....

Knus Malene

Ja sådan er det med de små. Man har planlagt alt muligt som man tænker at det kan sagtens lade sig gøre og så er det bare ikke lige sådan i virkeligheden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.