Syg syg syg syg og atter syg...... (brok)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

Mutti2

Dorthemuzz skriver:

Ej hvor træls både for dig og din datter...

Håber du finder ud af noget med lejligheden..

1000 tak søde

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Mutti2

duddi. skriver:

puha det lyder bare slet ikke rart. Kan forestille mig, at du er hel drænet for energi. Der er bare ikke noget værre end når vores bette pus er syge. Og så slet ikke, når man er alene om det hele. Jeg har også boet i en fugtig lejlighed. Boligselskabet sagde den ikke fejlede noget, men man kunne se det på væggene. Jeg ville ønske, jeg havde overskud dengang til at få en måling på. Ved at mange boligselskaber selv har det apparat der skal bruges dertil. Men da jeg i forvejen var træt af det område vi boede i, søgte jeg en anden lejlighed i samme boligselskab. Det hjalp rigtig meget på mit astma så jeg er slet ikke i tvivl om, at den lejlighed var fugtig. Jeg synes du skal tage en dyb indånding. Få målt om det er lejligheden der er fugtig og det evt. kan laves. Jeg har selv ejet en lejlighed der havde skimmelsvamp, og det var nemt at lave, så prøv i første omgang og se, om det nu er lejligheden - med mindre du selvfølgelig i forvejen ønsker at flytte.

Rigtig god bedring med din lille pige

Knus

Ja, jeg er godt nok helt færdig, har slet ingen energi tilbage!! Kan ikke engang tage de sædvanlige bakker på cyklen om morgenen!! Jeg er sgu bange for at jeg falder i søvn når jeg cykler

Nej, der er bare ikke noget værrer!! Jeg ville seriøst give min højre hånd for hun skulle være rask alle sine dage!! Det er sgu synd hun skal igennem alt den elendighed

Der er desværre ikke så meget at se inde i lejligheden!! Der er i et lille rum der ligger lige under trappen i opgangen!! Men det har jo nok ikke noget at sige

Jeg får besøg af viceværten her på fredag. Jeg håber han vil undersøge det på en seriøs og professionel måde!! Ellers må jeg jo gå videre til Lejernes landsforening!!

Jeg ser tiden an, lige nu. Men ellers er jeg indstillet på at flytte!! Desuden bor jeg i en ret dyr lejlighed, i forhold til at vi bor i lille Thisted (7600). Så det ville ikke gøre mig noget at flytte!! Men det er klart at det her ikke skal handle om min økonomi!! Jeg har selvfølgelig fokus på min datters helbred!

1000 tak skal du have. Og tak for støtten

Knus

Anmeld

7. april 2010

Mutti2

michella80 skriver:

Synes det er stort du vælger at flytte og hvor er det dog bare den sødeste dagplejemor du har!!!! Det er bare om at komme væk hvis der er noget i en lejlighed der gør en dårlig. Jeg har selv fået astma af at være i en lejlighed hvor der var skimmelsvamp

Tak søde  

Jeg ser lige tiden an. For hvis ikke de finder noget i lejligheden, har jeg desværre stadig 3 mdrs opsigelse!! Så der kan jo gå laaang tid før der bliver gjort noget!!

Så selv om det vil skabe endnu mere kaos i mit liv, så håber jeg sgu et eller andet sted at der er noget!! Det vil betyde at jeg har en forklaring på den evige sygdom, samt at jeg kan få hende hurtigt væk herfra!!

Ja, der er INGEN der slår min dejlige dagplejemor!! Elsker hende sgu. Hun tænker på børnene!! Vi laver altid noget sammen i ferier og tit i weekender osv. Hvis jeg skal i byen, på date, eller lige trænger til en aften alene, så passer hun hende også!! Hun har også sagt at hun ønsker det skal fortsætte sådan når Milla-Victoria ikke skal i dagpleje deroppe mere!! Sådan er det også med de andre børn deroppe!! Hun er der bare for os!!

Åhhh så kender du også til den elendighed det er med astmaen!! Jeg har aldrig så meget som røget en smøg, eller på nogen måder udsat hende for noget der kunne fremtvinge astma. Jeg ved selv hvordan det til tider er den rene elendighed!!

Så et eller andet sted bebrejder jeg voldsomt meget min mor, for at min datter er syg. Hun røg da hun var gravid med mig!!  Som du nok kan høre så mangler jeg en at bebrejde for det her!! 

Men tak for din søde besked. Det varmede at læse

Knus

Anmeld

7. april 2010

Cris

Milla-Victoria's mor skriver:

Tjae... det er egentligt et godt spm.... Måske jeg bare mangler en "synder". En faktor jeg kan give skylden.

Lejligheden er nogenlunde istandsat. Alligevel regner det ind fra en vindueskarm, der har været mus/rotte i væggen, gulvene buler. De har lige "renoveret" opgangen. Eller det vil sige at de lukkede revnerne, og malede det hele over!! På trods af at det er tydeligt at der var fugt i opgangen!! Så jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal stole på at de har renoveret lejligheden, før vi flyttede ind!!

Min veninde som bor i lejligheden lige under, har en søn der er 3 år!! Han har ikke været syg på det sidste!! Men indtil for 2 mdr siden var han også voldsomt syg!!

De oplevede for kort tid siden at hun åbnede et skab der stod i nærheden af udevæggen. Alt inde i skabet var helt svampet til. Det hele var ødelagt!! Men det kan jo sagtens være pga. vejret, og alt sneen!!  Men det indikerer jo også lidt at det måske er det rigtige sted at starte med at lede!!

Måske jeg skulle prøve med sådan en fødevare test!!  Hun har lidt problemer med mælk, og får udslæt i armhulerne!! Men det er nu ikke noget vi har døjet med længe. Jeg er meget fokuseret på at hun ikke får for meget mælk, netop herfor!!

Ja, det er nemlig skide svært når de er syge uden "grund"!! Jeg var næsten ved at tude da hun sagde at den lille blodprøve i fingeren og kunne fortælle at hun ikke havde brug for penicilin!! Hun nævnte også for mig, at jeg ligefrem virkede trist over at hun ikke skulle have penicilin!! Og ja, selvfølgelig blev jeg det!! Jeg ønsker sgu da kun at hun skal blive rask!!

Hvor er det bare udmattende.

1000 tak for dit svar. Som nævnt før, er det bare skide dejligt at man altid kan regne med jer herinde

Knus

Ja, så kan det være, at der er masser af svamp mellem væggene. Min søn har fået udslæt på en arm og på en ben, røde knopper (i efterhånden 2 uger). Og lægen sadge, næsten lige ud, at de ikke ved, hvor det kommer fra. Jeg fik bare noget creme til ham, som han fik smurt i aften. Men det er irriterende for man sidder og tænker: hvor skal jeg starte? Noget han spiser? Noget han rører? Noget han er blevet alergisk over? Så jeg kan forstille mig, at at have en lille pige så syg og så tit syg og "uden" en klar grund, kan æde din energi... Har du mulighed for at flytte for en periode? Jeg mener, er der nogle som har en ekstra værelse, lejlighed eller nogle i familie, hvor I kunne flytte bare i 4 eller 6 uger og se, om hun også bliver syg derovre? Og så kan du overveje, hvor hurtigtt du skal finde et andet sted at bo.

Anmeld

8. april 2010

Chalala85

Ja det er ikke sjovt. Nu havde hun ikke haft det dårligt siden manda, og jeg var lige åhh så stolt  2 dage uden feber.... tror i f..... ikke så at hun her til aften igen ligger med drønhøj feber

Jeg orker ikke mere.... Jeg har en vigtig eksamen fredag i næste uge (Anatomi, fysiologi og genetik), Og jeg mangler stadig at læse og forstå omkring 800 sider!!

Samtidigt skal jeg koncentrere mig om min syge prinsesse, og om at finde en årsag. Plus, en mulig flytning.... stress stress stress..... Jeg får heller ikke rigtigt noget søvn for tiden!!

Hvor jeg glæder mig til det hele er overstået!!

Ja, de hiver jo meget sygdom med hjem. Men kan ikke rigtigt forstå at det skulle komme fra dagplejen. For de er bare næsten aldrig syge deroppe 

Jeg har nu haft kontakt til mine udlejere. De har sendt en vicevært ud, der kommer her på fredag. Jeg ved ikke hvordan han har tænkt sig at undersøge sagen!! Men hvis ikke han gør noget seriøst for at undersøge det, så går jeg helt sikkert videre med det!!

Jeg mener at reglerne er sådan, at hvis der er noget i lejligheden, så skal de genhuse os, imens de ordner lejligheden, og derefter skal de lade os flytte ind igen!!

Men nu må vi se hvad der sker!! Det kan også være at det slet ikke skyldtes lejligheden!!

Men sådan som det står lige nu så er jeg selvfølgelig klar til at flytte, bare for at se om det har nogen effekt!!

1000 TAK for dit svar!! Det er skisme dejligt at føle at man har jer herinde, og føler støtte hos jer, uanset hvor meget man føler at verdenen omkring en ramler

Knus

Det lyder da også som en rigtig møg situation du står i. øvøv altså.

Har du ikke noget familie eller venner der kan tage lillepigen lidt imens du læser?!

Jeg håber virkelig der snarest kommer en løsning så hun ikke skal være så syg og du kan få lidt ro i kroppen.

Det andet er jo rigtig hårdt i længden.

Er glad for det var rart for dig med lidt feedback er jo det vi er her for hehe

knus

Anmeld

8. april 2010

Barbamama

Tak søde  

Jeg ser lige tiden an. For hvis ikke de finder noget i lejligheden, har jeg desværre stadig 3 mdrs opsigelse!! Så der kan jo gå laaang tid før der bliver gjort noget!!

Så selv om det vil skabe endnu mere kaos i mit liv, så håber jeg sgu et eller andet sted at der er noget!! Det vil betyde at jeg har en forklaring på den evige sygdom, samt at jeg kan få hende hurtigt væk herfra!!

Ja, der er INGEN der slår min dejlige dagplejemor!! Elsker hende sgu. Hun tænker på børnene!! Vi laver altid noget sammen i ferier og tit i weekender osv. Hvis jeg skal i byen, på date, eller lige trænger til en aften alene, så passer hun hende også!! Hun har også sagt at hun ønsker det skal fortsætte sådan når Milla-Victoria ikke skal i dagpleje deroppe mere!! Sådan er det også med de andre børn deroppe!! Hun er der bare for os!!

Åhhh så kender du også til den elendighed det er med astmaen!! Jeg har aldrig så meget som røget en smøg, eller på nogen måder udsat hende for noget der kunne fremtvinge astma. Jeg ved selv hvordan det til tider er den rene elendighed!!

Så et eller andet sted bebrejder jeg voldsomt meget min mor, for at min datter er syg. Hun røg da hun var gravid med mig!!  Som du nok kan høre så mangler jeg en at bebrejde for det her!! 

Men tak for din søde besked. Det varmede at læse

Knus

Det er da helt vildt så god hun er!!! Fantastisk at få sådan en dagplejemor!!!!

Ja jeg kender desværre godt det der astma.... Pisse træls!!! Og især når det er noget man har fået af sådan noget lort.....

Og jeg kan sgu godt forstå du mangler en at skyde skylden på. Så kunne du i det mindste skælde den person ud!

Anmeld

8. april 2010

Becks

Hej søde..

Øv hvor er det surt for jer, håber snart det bliver bedre...

Har du indtryk af, om hendes astma medicin virker?
Hvis det er skimmelsvamp I har, virker astma medicinen nemlig sjældent..

Sakset fra 24timer.dk:
Hvis du bor i en bolig med skimmel eller har mistanke om, at du er syg p.g.a skimmel - skal du straks ringe til
speciallæge John Arnved - lungemedicinsk Klinik 
Frederiksborggade 15, 7.
1360 København K.
tlf. 3313 6513  
tidsbestilling 10-12, men onsd.14-16

Der er ½ års ventetid, men han er den eneste læge, der tager de blodprøver, der skal til, for at bevise, at du er udsat for og bliver syg af de skimmelsvampe, der er i din bolig.

Så snart du har den tid, skal du gå igang med at få din udlejer til at tage prøver, så man kan finde de skimmeltyper, som John Arnved skal undersøge dig for.

Og hvis han siger nej - gå straks til beboerklagenævnet. Så er dre måske en chanced for at du får taget de prøver inden tiden hos John Arnved...Prøv også om du kan finde tidligere lejere eller naboer. De har/har haft sikkert også problemer med skimmel.

Når viceværten kommer på fredag, så bed ham om at måle fugtigheden i vægge og gulve, lad dig endelig ikke kue af, hvis han siger du ikke laver gennemtræk de 3 x 10 min dagligt.. Det er en typisk undskyldning fra udlejere og boligselskaber, når de ikke vil påtage sig skylden for evt fejl i lejligheder..

God bedring til hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.