Syg syg syg syg og atter syg...... (brok)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.427 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Mutti2

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARHHHHHHHHHHHHHHHH

Nu gider jeg bare ikke mere....

Min datter ligger syg konstant. Hun er syg minimum hver anden uge!! Selv dagplejemoderen er begyndt at nævne det for mig.

Så nu har jeg sat mig i hovedet at undersøge hvad det er der gør hende så syg!!

Min hovedmistænkte er lejligheden (som et andet indlæg også påviser). Jeg ringede til lægen i morges og fik en rigtig god snak med ham!!

Det viser sig, at  da vi flyttede ind i lejligheden 8 nov 08. Fik hun konstateret astma d. 27 nov 08..... Det var mit stikord!!

Så nu påbegynder jeg en planlægning af flytning!!

Min dagplejemor har tilbudt at hende og hendes mand nok skal hjælpe og ligge varevogn til (gratis), og en af de andre forældre i dp har sagt at hun nok skal passe prinsessen imens, og hendes mand vil hjælpe til med flytningen!!

Men ellers hhar jeg bare ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det hele an!! Jeg regner med at ringe og snakke med mine udlejere i dag, og høre om de evt har en anden lejlighed jeg kan flytte ind i!!

Ej hvor er det bare noget lort det hele....

Og gud hvor jeg har dårlig samvittighed!! Jeg ved at jeg ikke havde en jordisk chance for at vide det..... men alligevel :-(

Hvor mangler jeg bare en mand til at tage alle beslutningerne

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Chalala85

Milla-Victoria's mor skriver:

Min datter ligger syg konstant. Hun er syg minimum hver anden uge!! Selv dagplejemoderen er begyndt at nævne det for mig.

Min hovedmistænkte er lejligheden (som et andet indlæg også påviser). Jeg ringede til lægen i morges og fik en rigtig god snak med ham!!

Det viser sig, at  da vi flyttede ind i lejligheden 8 nov 08. Fik hun konstateret astma d. 27 nov 08..... Det var mit stikord!!

Min dagplejemor har tilbudt at hende og hendes mand nok skal hjælpe og ligge varevogn til (gratis), og en af de andre forældre i dp har sagt at hun nok skal passe prinsessen imens, og hendes mand vil hjælpe til med flytningen!!

Men ellers hhar jeg bare ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det hele an!! Jeg regner med at ringe og snakke med mine udlejere i dag, og høre om de evt har en anden lejlighed jeg kan flytte ind i!!

Og gud hvor jeg har dårlig samvittighed!! Jeg ved at jeg ikke havde en jordisk chance for at vide det..... men alligevel :-(

Knus

Ej hvor surt altså... Mikkel har også været mig syg på det sidste men det er nu efter han er startet i børnehave.. så kan fuldt ud godt sætte mig ind i alt det sygdomsrace.

Kan kommunen ikke hjælpe hvis det er lejligheden den er gal med?!

Og hvis der er noget galt med lejligheden svamp etc. skal det så ikke undersøges og køres en sag mod dine udlejere?!

Hvis det er tilfældet har du jo boet i en lejlighed som ikke har været beboelig og overholdt reglerne for et fremlejet lejemål.

Anmeld

6. april 2010

Cris

Hvorfor lejligheden? Er den fugtig? Er der flere børn i opgangen som også er tit syge? Det er så synd for din stakkels pige... Og hvad med en fodevare test? Kunne det være at der er et eller andet som hun ikke kan tåle og derfor udvikler det sig i astma eller en lav inmunsystem? Det er meget svært nogle gange. Det er "rart" når de bliver syg med at hoste og med masser af snot, så ved vi hvorfor! Men når de bliver syge uden at vide, hvad man skal gøre, er det meget svært og tankerne flyver rundt hele tiden...

Anmeld

6. april 2010

MinWilliam

Ej hvor træls både for dig og din datter...

Håber du finder ud af noget med lejligheden..

Anmeld

6. april 2010

betski

Knus

puha det lyder bare slet ikke rart. Kan forestille mig, at du er hel drænet for energi. Der er bare ikke noget værre end når vores bette pus er syge. Og så slet ikke, når man er alene om det hele. Jeg har også boet i en fugtig lejlighed. Boligselskabet sagde den ikke fejlede noget, men man kunne se det på væggene. Jeg ville ønske, jeg havde overskud dengang til at få en måling på. Ved at mange boligselskaber selv har det apparat der skal bruges dertil. Men da jeg i forvejen var træt af det område vi boede i, søgte jeg en anden lejlighed i samme boligselskab. Det hjalp rigtig meget på mit astma så jeg er slet ikke i tvivl om, at den lejlighed var fugtig. Jeg synes du skal tage en dyb indånding. Få målt om det er lejligheden der er fugtig og det evt. kan laves. Jeg har selv ejet en lejlighed der havde skimmelsvamp, og det var nemt at lave, så prøv i første omgang og se, om det nu er lejligheden - med mindre du selvfølgelig i forvejen ønsker at flytte.

Rigtig god bedring med din lille pige

Knus

Anmeld

6. april 2010

Barbamama

Synes det er stort du vælger at flytte og hvor er det dog bare den sødeste dagplejemor du har!!!! Det er bare om at komme væk hvis der er noget i en lejlighed der gør en dårlig. Jeg har selv fået astma af at være i en lejlighed hvor der var skimmelsvamp

Anmeld

6. april 2010

N&J

Knus

Uhh hvor har jeg selv tænkt den tanke mange gange, men har ikke kunne finde nogle beviser som underbygger den påstand, og nu står døren jo heldigvis åben det meste af dagen og til sommer skal vi bare væk fra lejligheden for altid..

Syntes det er en rigtig god beslutning du har taget, og hvor er det dejligt at de alle vil hjælpe med flytningen.. håber hun bliver rask igen hurtigt.. 

Anmeld

7. april 2010

Bayze

For hulen hvor er det synd for dig! Det er da et kæmpe pres at din pige bliver ved at blive syg, og det er selvfølgelig også synd for hende. Ubehageligt at have mistanke om at det er boligen der forårsager sygdommen, og på den anden side er det jo også drastisk at sætte gang i en flytning uden at vide med sikkerhed at det er sådan tingene hænger sammen - vildt frustrerende!! Men jeg synes tit éns mavefornemmelse holder stik i den slags situationer...

kan godt forstå du godt forstå du føler dig lidt alene med disse overvejelser og godt kunne bruge én at læne dig op ad!

Håber du finder en løsning snarest 

Anmeld

7. april 2010

Mutti2

Chalala85 skriver:

Ej hvor surt altså... Mikkel har også været mig syg på det sidste men det er nu efter han er startet i børnehave.. så kan fuldt ud godt sætte mig ind i alt det sygdomsrace.

Kan kommunen ikke hjælpe hvis det er lejligheden den er gal med?!

Og hvis der er noget galt med lejligheden svamp etc. skal det så ikke undersøges og køres en sag mod dine udlejere?!

Hvis det er tilfældet har du jo boet i en lejlighed som ikke har været beboelig og overholdt reglerne for et fremlejet lejemål.

Ja det er ikke sjovt. Nu havde hun ikke haft det dårligt siden manda, og jeg var lige åhh så stolt  2 dage uden feber.... tror i f..... ikke så at hun her til aften igen ligger med drønhøj feber

Jeg orker ikke mere.... Jeg har en vigtig eksamen fredag i næste uge (Anatomi, fysiologi og genetik), Og jeg mangler stadig at læse og forstå omkring 800 sider!!

Samtidigt skal jeg koncentrere mig om min syge prinsesse, og om at finde en årsag. Plus, en mulig flytning.... stress stress stress..... Jeg får heller ikke rigtigt noget søvn for tiden!!

Hvor jeg glæder mig til det hele er overstået!!

Ja, de hiver jo meget sygdom med hjem. Men kan ikke rigtigt forstå at det skulle komme fra dagplejen. For de er bare næsten aldrig syge deroppe 

Jeg har nu haft kontakt til mine udlejere. De har sendt en vicevært ud, der kommer her på fredag. Jeg ved ikke hvordan han har tænkt sig at undersøge sagen!! Men hvis ikke han gør noget seriøst for at undersøge det, så går jeg helt sikkert videre med det!!

Jeg mener at reglerne er sådan, at hvis der er noget i lejligheden, så skal de genhuse os, imens de ordner lejligheden, og derefter skal de lade os flytte ind igen!!

Men nu må vi se hvad der sker!! Det kan også være at det slet ikke skyldtes lejligheden!!

Men sådan som det står lige nu så er jeg selvfølgelig klar til at flytte, bare for at se om det har nogen effekt!!

1000 TAK for dit svar!! Det er skisme dejligt at føle at man har jer herinde, og føler støtte hos jer, uanset hvor meget man føler at verdenen omkring en ramler

Knus

Anmeld

7. april 2010

Mutti2

Cris skriver:

Hvorfor lejligheden? Er den fugtig? Er der flere børn i opgangen som også er tit syge? Det er så synd for din stakkels pige... Og hvad med en fodevare test? Kunne det være at der er et eller andet som hun ikke kan tåle og derfor udvikler det sig i astma eller en lav inmunsystem? Det er meget svært nogle gange. Det er "rart" når de bliver syg med at hoste og med masser af snot, så ved vi hvorfor! Men når de bliver syge uden at vide, hvad man skal gøre, er det meget svært og tankerne flyver rundt hele tiden...

Tjae... det er egentligt et godt spm.... Måske jeg bare mangler en "synder". En faktor jeg kan give skylden.

Lejligheden er nogenlunde istandsat. Alligevel regner det ind fra en vindueskarm, der har været mus/rotte i væggen, gulvene buler. De har lige "renoveret" opgangen. Eller det vil sige at de lukkede revnerne, og malede det hele over!! På trods af at det er tydeligt at der var fugt i opgangen!! Så jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal stole på at de har renoveret lejligheden, før vi flyttede ind!!

Min veninde som bor i lejligheden lige under, har en søn der er 3 år!! Han har ikke været syg på det sidste!! Men indtil for 2 mdr siden var han også voldsomt syg!!

De oplevede for kort tid siden at hun åbnede et skab der stod i nærheden af udevæggen. Alt inde i skabet var helt svampet til. Det hele var ødelagt!! Men det kan jo sagtens være pga. vejret, og alt sneen!!  Men det indikerer jo også lidt at det måske er det rigtige sted at starte med at lede!!

Måske jeg skulle prøve med sådan en fødevare test!!  Hun har lidt problemer med mælk, og får udslæt i armhulerne!! Men det er nu ikke noget vi har døjet med længe. Jeg er meget fokuseret på at hun ikke får for meget mælk, netop herfor!!

Ja, det er nemlig skide svært når de er syge uden "grund"!! Jeg var næsten ved at tude da hun sagde at den lille blodprøve i fingeren og kunne fortælle at hun ikke havde brug for penicilin!! Hun nævnte også for mig, at jeg ligefrem virkede trist over at hun ikke skulle have penicilin!! Og ja, selvfølgelig blev jeg det!! Jeg ønsker sgu da kun at hun skal blive rask!!

Hvor er det bare udmattende.

1000 tak for dit svar. Som nævnt før, er det bare skide dejligt at man altid kan regne med jer herinde

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.