Endelige rask.... Men stærk urin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

Sara.

MoarJ skriver:

Sender da lige noget vestøv til dig...

Jeg giver hende også masser af væske, ser tiden an... Hun har ikke ondt nogen steder, hun giver ikke udtryk på at det gør ondt....

Mange tak for det

Okay det er altid noget hun har det godt.... det kan vel også være pga. noget hun har spist måske? Men kender godt at man tænker over alt......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Mira0911

kitty skriver:

Ja, det kan måske godt være? Det er jo affaldsstoffer der udskilles, og hvis hun ikke har kunnet holde væske i sig, så har det jo ophobet sig. Nu er hun så rigtig tørstig, og får gang i systemet igen..

Som lærkes-mor siger, så kan det også være blærebetændelse... Jeg ved ikke, hvordan børn reagerer på den slags... Så tror jeg hun ville give udtryk for smerte når hun tissede, eller prøve at holde sig. Og dder er vel ikke blod i urinen? Er det blærebetaændelse er det bare godt at hun drikker meget, og får skyllet blæren igennem.

Hvad drikker hun? Vand, mælk, juice, saft?

Hun drikker mest vand... Og til tider saftevand....

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

lærkes_mor skriver:

Mange tak for det

Okay det er altid noget hun har det godt.... det kan vel også være pga. noget hun har spist måske? Men kender godt at man tænker over alt......

Ja hun har godt nok fået end del sødt her Fredag, lørdag og søndag.. Så det har også lidt at sige... Hun havde også stærk urin før hun fik noget sødt...

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

Frederic's moar skriver:

måske dette kan kaste lys...

Svært ofte er det de meget søde næringsmidler, der giver stærk urin, eller også forbindelser af frugt og sukker (f. eks. marmelade) eller korn og sukker (f. eks. kager). Med sukker menes i denne forbindelse også det natursukker, som findes i honning og sød frisk eller tørret frugt. Når sådan føde helt udelades, og der i stedet for i et par dage kun gives kartoffelmos med grønsager to gange om dagen og kornsuppe eller -grød til det tredje måltid, så vil urinen hurtigt blive neutral. Der bør anvendes sødmælk både til kartoffelmosen og til suppen eller grøden, da mælk er basedannende.
Når det gælder om at få syre-base-balancen hurtigt i orden, er rå grønsagssaft en uvurderlig hjælp, især rå gulerodssaft, som tåles godt af de allerfleste, både syge og raske.

Det har lidt at sige ja.. Og hun har da fået noget sødt her i weekenden...

Anmeld

5. april 2010

otlitrom

MoarJ skriver:

Hun drikker mest vand... Og til tider saftevand....

OK. jeg tænkte bare på appelsinjuice, det tror jeg godt kan give en stærk urin...

Så længe hun er glad og tilfreds, så er det nok ikke så galt. Men se evt. tiden an til i morgen og ring til lægen. Han kan stick'se urinen og se, om der skulle være noget.

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

kitty skriver:

OK. jeg tænkte bare på appelsinjuice, det tror jeg godt kan give en stærk urin...

Så længe hun er glad og tilfreds, så er det nok ikke så galt. Men se evt. tiden an til i morgen og ring til lægen. Han kan stick'se urinen og se, om der skulle være noget.

Ja det er jo det...

Jeg ser tiden an.. Tror ikke hun har blærebetændelse, så vil jeg mene hun vil give udtryk på at det gør ondt...

Anmeld

5. april 2010

otlitrom

MoarJ skriver:

Ja det er jo det...

Jeg ser tiden an.. Tror ikke hun har blærebetændelse, så vil jeg mene hun vil give udtryk på at det gør ondt...

Ja, det tror jeg hun ville.. Eller knibe benene sammen, og ikke ville tisse..

Jeg tror det er ganske ufarligt, og hun bare prøver at få sin væskebalnce i orden..

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

kitty skriver:

Ja, det tror jeg hun ville.. Eller knibe benene sammen, og ikke ville tisse..

Jeg tror det er ganske ufarligt, og hun bare prøver at få sin væskebalnce i orden..

Nemlig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.