Endelige rask.... Men stærk urin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.363 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Mira0911

3 uger med sygdom - Det er dælme hårdt....

Nu er Julie endelig rask... Kun en forkølelse hun har i klemme nu...

Det var rigtig hårdt at se hende ligge som en klump på sofaen..

Nu er hun fyldt med energi og masser af ballade... Det er så dejligt at se...

Men men.....

Hendes urin er enormt stærkt... Kan der være noget galt eller er det noget som lige skal på plads igen efter hendes sygeperiode?

Håber nogen kan hjælpe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

otlitrom

Hvordan stærkt? Krads lugt, meget gult? Jeg tænker om hun har fået væske nok? Det er frygtelig væskekrævende at være syg..

Bare min første tanke...

Anmeld

5. april 2010

Sara.

Min urin har lugtet meget stærkt og været meget gul de gange jeg har haft blærebetændelse....

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

kitty skriver:

Hvordan stærkt? Krads lugt, meget gult? Jeg tænker om hun har fået væske nok? Det er frygtelig væskekrævende at være syg..

Bare min første tanke...

En virkelig krads lugt... Hun fik masser af væske under perioden, men kunne ikke holde det i sig...

Nu efter hun er rask, drikker hun som jeg ved ikke hvad... Så fordi det måske lugter så stærkt, er måske fordi der ved at komme rigtig gang i tingene igen...?

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

lærkes_mor skriver:

Min urin har lugtet meget stærkt og været meget gul de gange jeg har haft blærebetændelse....

Hendes urin er ikke gult, men lugter meget stærkt....

Har du ikke født endnu?

Anmeld

5. april 2010

Sara.

Okay min var også meget gul...

Nej det har jeg ikke... er 41+3 dage henne idag

Dejligt at hun er frisk din pige... prøv gi hende masser af væske og så se om det blir ved med at lugte.. ellers kan du jo ringe til lægen i morgen og høre.

Anmeld

5. april 2010

otlitrom

MoarJ skriver:

En virkelig krads lugt... Hun fik masser af væske under perioden, men kunne ikke holde det i sig...

Nu efter hun er rask, drikker hun som jeg ved ikke hvad... Så fordi det måske lugter så stærkt, er måske fordi der ved at komme rigtig gang i tingene igen...?

Ja, det kan måske godt være? Det er jo affaldsstoffer der udskilles, og hvis hun ikke har kunnet holde væske i sig, så har det jo ophobet sig. Nu er hun så rigtig tørstig, og får gang i systemet igen..

Som lærkes-mor siger, så kan det også være blærebetændelse... Jeg ved ikke, hvordan børn reagerer på den slags... Så tror jeg hun ville give udtryk for smerte når hun tissede, eller prøve at holde sig. Og dder er vel ikke blod i urinen? Er det blærebetaændelse er det bare godt at hun drikker meget, og får skyllet blæren igennem.

Hvad drikker hun? Vand, mælk, juice, saft?

Anmeld

5. april 2010

BinaMor

jeg tænker det er affaldsstofferne der kommer ud.

Anmeld

5. april 2010

Mor til Frederic og Freya

måske dette kan kaste lys...

Svært ofte er det de meget søde næringsmidler, der giver stærk urin, eller også forbindelser af frugt og sukker (f. eks. marmelade) eller korn og sukker (f. eks. kager). Med sukker menes i denne forbindelse også det natursukker, som findes i honning og sød frisk eller tørret frugt. Når sådan føde helt udelades, og der i stedet for i et par dage kun gives kartoffelmos med grønsager to gange om dagen og kornsuppe eller -grød til det tredje måltid, så vil urinen hurtigt blive neutral. Der bør anvendes sødmælk både til kartoffelmosen og til suppen eller grøden, da mælk er basedannende.
Når det gælder om at få syre-base-balancen hurtigt i orden, er rå grønsagssaft en uvurderlig hjælp, især rå gulerodssaft, som tåles godt af de allerfleste, både syge og raske.

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

lærkes_mor skriver:

Okay min var også meget gul...

Nej det har jeg ikke... er 41+3 dage henne idag

Dejligt at hun er frisk din pige... prøv gi hende masser af væske og så se om det blir ved med at lugte.. ellers kan du jo ringe til lægen i morgen og høre.

Sender da lige noget vestøv til dig...

Jeg giver hende også masser af væske, ser tiden an... Hun har ikke ondt nogen steder, hun giver ikke udtryk på at det gør ondt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.