Dagens brøler! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Vi kan jo alle komme ud på dybt vand - og en 5 åriges sociale færdigheder er jo ret begrænsede. Godt du tager en snak med hende om det i aften. Det er jo det eneste, du kan gøre nu. Evt sende pigens forældre en sms om, at du føler, du taklede situationen forkert og du er ked af, hvis deres datter unødigt er blevet såret - og at du i hvert fald tager en snak med din datter omkring det.

Jeg har for 5 min. siden sendt pigens mor en privat besked på facebook, hvor jeg beklager og undskylder, og fortæller hvordan tingene hænger sammen. Håber det vil hjælpe, men det gør jo stadig ikke situationen bedre med at hendes datter blev ked af, at min pige ikke længere ville lege med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

otlitrom

Jeg synes det er virkelig flot, at du gør noget! Du tænker over hvad der skete, dine handlinger og konsekvenserne. Og du har skrevet til pigens mor. Du handler på problemet. Det tager jeg hatten af for!!

Som en anden skrev, så kan vi alle komme på dybt vand. Og sket er sket.. Men nu prøver du trods alt at glatte lidt ud, om man kan sige det sådan. For ja, det var nok en lidt forkert håndtering, men vi kan jo allesammen træffe nogle underlige valg, hvad end det så måtte omhandle. That's life!

Jeg håber pigens mor er åben overfor det brev du har sendt, for ja hun er måske skuffet og ked af det.. Og jeg håber du får en god snak med din datter. Børn opfatter virkelig mange ting, så måske hun også har tænkt på det, på "børne-måden"?

Nå, det var vist lidt en form for skulderklap i stedet for gode råd. -Dem ligger jeg ikke lige inde med

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Jeg har for 5 min. siden sendt pigens mor en privat besked på facebook, hvor jeg beklager og undskylder, og fortæller hvordan tingene hænger sammen. Håber det vil hjælpe, men det gør jo stadig ikke situationen bedre med at hendes datter blev ked af, at min pige ikke længere ville lege med hende.

Kan endnu ikke tale af erfaring, men syntes det er enormt godt at du tænker tingene igennem, og ser det fra datteren / forældrenes synspunkt, og ikke mindst at du har sendt et brev for at forklare situationen.

Mon ikke forældrene så vil se, at det ikke er noget der vil ske en anden gang og du ikke er typen så bare siger - jeres unge er ikke længere god nok til min datter, så kom og hent hende..

Du viser at deres datter og deres følelser har betydning, og at du ikke mener måden det hele er sket på er iorden.

Dét syntes jeg er flot - og jeg er sikker på at forældrene er glad for din måde efterfølgende at takle det på. Og en anden gang, gerne villade deres datter komme over at lege, fordi de nu ser, at det ikke vil gentage sig.

Det der gør at du tager det op med din datter, gør også at din datter får empati med sine medmennekser - hvilket gør hende til en skøn pige, der er god mod andre - og dermed gør dig til en god mor

Så ingen gode råd herfra - bare et "godt håndteret efterfølgende"-indlæg

Anmeld

4. april 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar!

Jeg er lidt spændt på at se om der kommer et brev retur, eller om der ingen respons er i den anden ende. Indtil videre ser det ikke for lovende ud, men jeg håber at pigens mor forstår, at jeg virkelig er ked af måden jeg greb situationen an på.

Nå, men bortset fra det, så føler jeg selv at jeg har gjort hvad jeg kan for at rette op på situationen - også selvom jeg stadig bliver ved med at sige til mig selv, at det ikke er godt nok, og at jeg burde have handlet anderledes i situationen! Jeg ved  jo bedre! - og gud hvor det dog irriterer mig! Men sket er sket.

Nu er jeg bare den erfaring rigere, og vil for alt i verden undgå situationer som disse fremover - om ikke andet, vil jeg gribe det an' på en helt anden måde!

Jeg har talt med min datter om det, og hun er helt med på, at det var forkert at vælge veninden fremfor pigen hun i første omgang havde på besøg! Dog blev hun gentagne gange ved med at understrege, at hun godt gad at lege med hende, men at hun tilsidst ikke gad, fordi pigen hele tiden skulle brokke sig og være sur.

Ja, så kan jeg sgu' godt forstå det er svært at sige til sin mor: "Jo, jeg vil gerne lege med hende, også selvom hun er sur". Det er vist de færreste børn der kan det.

Anmeld

4. april 2010

Kvindemin

LLN skriver:

Jeg synes du skulle have sagt til den legekammerat der kom sidst at din datter desværre ikke kunne lege i dag da hun havde besøg af en anden, men at hun måtte komme igen i morgen.

Havde det været din datter som havde en aftale hvor der så kom en anden og hun blev 3 hjul, tror jeg også at du var blevet skuffet og ked af det.

Det vil jeg også sige.

Anmeld

4. april 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Gjort er gjort, og det kan du ikke lave om på... Kun lære af! Lige i øjeblikket gjorde du det du mente var det mest rigtige... Set i bakspejlet, ja så burde du nok have handlet anderledes....

Jeg var som forældre selv blevet skuffet på mit barns vegne hvis jeg blev ringet op og fik afvide jeg skulle hente mit barn fordi modpartens barn havde fundet på noget der lige var mere spændende....

Jeg havde valgt at sige jamen kan i ikke ens alle 3, så må den nyankommende pige tage hjem og komme igen i morgen. Hvis din pige så stadig mente at hun ikke gad lege med hende den "ikke så populære" så måttte du ringe og sige det som det var. Men gøre din datte opmærksom på at så foregik resten af eftermiddagen uden legekammerater!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.